شناسهٔ خبر: 66717722 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

آغاز ثبت‌نام سرویس مدارس از این تاریخ

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل اتحادیه حمل‌ونقل مسافر شهری کشور زمان شروع ثبت‌نام برای سرویس مدرسه را اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، مرتضی ضامنی مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور از شروع ثبت درخواست والدین دانش‌آموزان برای سرویس مدرسه خبر داد و اظهار کرد: این امر بر اساس مصوبات آئین نامه اجرایی حمل و نقل دانش آموزی هیأت وزیران و به منظور ساماندهی و نظارت بر فعالیت سرویس مدارس و ارتقای سطح ایمنی تردد دانش آموزان انجام می‌شود.

وی گفت: ثبت درخواست والدین جهت دریافت خدمات سرویس مدرسه در سامانه پایش ناوگان دانش آموزی (سپند) برای سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ از اول خرداد سال جاری آغاز می‌شود.

ضامنی با اشاره به ماده ٢٧ این آیین نامه عنوان کرد: «به منظور برنامه ریزی و تأمین ناوگان مورد نیاز حمل و نقل دانش آموزی، والدین موظفند تا ابتدای تیرماه پس از اطلاع رسانی مدارس، اقدام به ثبت درخواست خود در سامانه سپند نمایند.»

وی در ادامه به تبصره ۱۰ ماده یک این آئین نامه اشاره کرد و افزود: سامانه سپند به استناد آئین نامه هیئت وزیران به منظور اجرای ساماندهی، مدیریت و نظارت یکپارچه و مستمر بر عملکرد تمامی دستگاه‌های متولی، شرکت‌ها و رانندگان مجاز حمل و نقل دانش آموزی، اولیاء متقاضی حمل و نقل (سرویس) و همچنین تجمیع و به روزرسانی و پایش اطلاعات مربوط به صورت بر خط، توسط وزارت کشور ایجاد شده است.

مدیرعامل اتحادیه حمل و نقل مسافر شهری کشور بیان کرد: ثبت نام در این سامانه به صورت الکترونیکی انجام می‌شود و والدین دانش آموزان می‌توانند با مراجعه به آدرس https://irtusepand.ir (کلیک کنید) نسبت به ثبت نام و انتخاب سرویس مورد نظر خود اقدام کنند.

وی گفت: در سامانه سپند همچنین اطلاعات مربوط به رانندگان، خودرو‌ها و مسیر‌های سرویس مدارس به طور کامل ثبت و در دسترس والدین قرار می‌گیرد. همچنین به منظور افزایش سطح کیفیت و ایمنی این حوزه، امکان نظارت بر خط بر نحوه سرویس دهی ناوگان نیز در این سامانه فراهم شده است.

ضامنی خاطر نشان کرد: استفاده از سامانه سپند برای ثبت نام سرویس مدارس الزامی است و رانندگان و پیمانکاران نیز موظف به ثبت نام در این سامانه و اخذ مجوز‌های لازم از مراجع ذیصلاح می‌باشند.

وی در پایان گفت: امید است با اجرای این طرح، شاهد ساماندهی هرچه بهتر سرویس مدارس و ارتقاء کیفیت حمل و نقل دانش‌آموزی در کشور باشیم.

نظر شما