شناسهٔ خبر: 66717579 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

لپ تاپ‌های گران قیمت سامسونگ با تراشه‌های جدید از راه می‌رسند

شیوا سعیدی قوی اندام

سامسونگ تصمیم دارد لپ تاپ های سری «گلکسی بوک۴ اج» و تراشه اسنپ دراگون X Elite را رونمایی کند. تخمین زده می شود این لپ تاپ ها گرانقیمت و بهای آنها حدود ۱۸۰۰ یورو باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گیزموچاینا، در همین راستا قرار است دو لپ تاپ متفاوت سامسونگ گلکسی بوک۴ اج و گلکسی بوک۴ اج پرو رونمایی شوند. این دستگاه ها با نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچ عرضه می شوند.

به نظر می رسد سامسونگ قصد دارد در لپ تاپ های آتی خود عملکرد بالا ارائه کند. طبق اخباری که به تازگی منتشر شده این شرکت یک مدل لپ تاپ با تراشه اسنپ دراگون X Elite با ۱۲ هسته را معرفی می کند. به طور معمول تراشه هایARM به خصوص در لپ تاپ بهره وری را در ارجحیت قرار می دهند و بیشتر اوقات با ساختار هسته هیبری ارائه می شوند.

گلکسی بوک۴ اج در ۳ نسخه عرضه می شود. ۲ مدل با تراشه اسنپ دراگون X Elite X۱P-۸۰-۱۰۰ ( یک پردازشگر ۱۲ هسته ای) عرضه می شوند. این مدل ها حداقل ۱۶ گیگابایتRAMخواهند داشت. علاوه بر آن گلکسی بوک۴ اج پرو فقط در اندازه ۱۶ اینچ فراهم خواهد بود. این دستگاه با تراشه X Elite X۱P-۸۰-۱۰۰ و ۱۶ گیگابایتRAM عرضه می شود، هرچند هنوز مشخص نیست گزینه دیگری برای RAM آن عرضه می شود یا خیر.

مدل ۱۴ اینچی خروجیHDMI و جک هدفون ۳.۵ میلیمتری و ۲ پورت یو اس بی سی دارد. از سوی دیگر مدل ۱۶ اینچی یک پورت یو اس بی ای دارد و کارت حافظه میکرواس دی نیز در آن قرار می گیرد.

تمام لپ تاپ های این سری نمایشگر با وضوح ۳K دارند. علاوه بر آنچه گفته شد پیش بینی می شود این لپ تاپ ها گرانقیمت باشند و بهای آنها حدود ۱۸۰۰ یورو باشد.

نظر شما