شناسهٔ خبر: 66717047 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیدار وزیر صنعت طالبان با معاون نخست‌وزیر روسیه

وزیر صنعت و تجارت طالبان در دیدار با معاون نخست‌وزیر روسیه درباره افزایش و تراز تجارت دو جانبه، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغانستان و سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های معادن و سدهای افغانستان گفت‌وگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «نورالدین عزیزی»، وزیر صنعت و تجارت حکومت طالبان با «الکسی اوورچوک»، معاون نخست‌وزیر روسیه در امور همکاری‌های بین‌المللی، «سرگئی پاولوف»، رئیس خط آهن روسیه و «دیمیتری زفیریف» معاون وزارت ترانسپورت روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس اطلاعیه وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان، در این دیدار دو طرف درباره افزایش و تراز تجارت دو جانبه، تعرفه ترجیحی برای کالاهای افغانستان، سرمایه‌گذاری روسیه در پروژه‌های معادن و سدهای افغانستان گفت‌وگو کردند.

اطلاعیه می‌افزاید، دو طرف همچنین پیرامون سهم افغانستان در کریدور حمل‌ونقل بین‌المللی شمال-جنوب، کاهش هزینه‌ انتقال کالا از طریق خط آهن روسیه، رفع مالیات صادراتی بر مواد اولیه، تشکیل و تنظیم سفر هیئت به بندرهای آستراخان و مخاچکالا و برگزاری کنفرانس ارتباط تجاری و نمایشگاه تولیدات و محصولات افغانستان در مسکو گفت‌وگو کردند و در این زمینه‌ها توافقاتی نیز صورت گرفته است.

«رستم خبیبولین»، رئیس مرکز تجارت روسیه در افغانستان پیش‌تر اعلام کرد تجارت بین دو کشور از زمان خروج نیروهای آمریکایی پنج برابر شده و به یک میلیارد دلار رسیده است.

اواخر هفته گذشته نیز «ضمیر کابلوف»، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور افغانستان به «تاس» گفته بود طالبان دشمن مسکو نیستند و روابط ما با حکومت کابل درحال گسترش است.

 

انتهای پیام/.

 

نظر شما