شناسهٔ خبر: 66716429 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس علوم پزشکی زاهدان:

ایران در حوزه سلامت یک کشور توسعه یافته است

زاهدان_ رییس علوم پزشکی زاهدان گفت: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بر اساس شاخص‌های جهانی، یک کشور کاملاً توسعه یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب غزنوی شامگاه جمعه در جشن اولین سالگرد تأسیس مرکز درمان ناباروری نرجس زاهدان که در محل تالار فردوسی دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در حوزه سلامت بر اساس شاخص‌های جهانی، یک کشور کاملاً توسعه یافته است.

وی با اشاره به توسعه خدمات سلامت در سیستان وبلوچستان، گفت: مراجعات مردم به بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای دریافت خدمات تشخیصی و درمانی در دو سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی داشته است.

غزنوی با اشاره به راه اندازی مرکز جراحی شکاف کامل لب در بیمارستان الزهرا (س) زاهدان نیز گفت: درصدد راه‌اندازی مرکز غربالگری سرطان سینه بانوان نیز در مرکز سیستان و بلوچستان هستیم.

دادیار حقوق عامه دادگستری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: نعمت فرزند دار شدن باعث ارتقای سلامت جسمی و روحی می‌شود.

ابوالفضل احمدزاده با تقدیر از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان برای صیانت از سلامت جسمی و روحی مردم، تصریح کرد: باید این مسیر رو به رشد، ادامه داشته باشد.

وی افزود: دخالت بشر در حوزه معاینه و درمان ناباروری و لقاح مصنوعی سوالات پیچیده‌ای در حوزه فقه پزشکی بوده، که با اصل حلیت و طهارت لحاظ و اجرا شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: سیستان و بلوچستان دارای نرخ باروری ۳و دو است و این درحالی است که نرخ باروری کشور ۲و۵ است.

زهرا ابراهیمی ادامه داد: در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت در حال حاضر علاوه بر فعالیت دو مرکز درمان ناباروری دولتی و یک مرکز درمان ناباروری بخش خصوصی در شهر زاهدان، یک مرکز درمان ناباروری دولتی نیز در حوزه سیستان در حال ارائه خدمات به هم استانی‌ها است.

وی افزود: شعار «فرزند بیشتر، زندگی شادتر» در راستای نهادینه سازی فرزندآوری در جامعه توسط رسانه‌ها منعکس شود، چرا که رسانه‌ها نقش محوری در ترغیب مردم به فرزند آوری دارند.

نظر شما