شناسهٔ خبر: 66716366 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

ضربه محکم تغییرات آب‌وهوایی به این میوه لاکچری

آووکادو به دلیل تغییرات آب‌وهوایی شدید تهدید شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، در سال‌های اخیر، آووکادو مترادف با عادات غذایی مدرن شده با این حال، این میوه محبوب به دلیل بدتر شدن بحران آب‌وهوا با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است.

به نقل از ارث، نتایج تحقیقات اخیر کاهش قابل‌توجهی را در مناطق اصلی پرورش آووکادو در جهان پیش‌بینی می‌کند و پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ تا ۴۱ درصد کاهش خواهد یافت. مقصر این موضوع، آب‌وهوای گرمتر و خشکتر است که چالشی جدی برای کشت آووکادو ایجاد می‌کند.

آووکادو که اغلب به‌عنوان میوه فوق‌العاده شناخته می‌شود، برای رشد به مقادیر قابل‌توجهی آب نیاز دارد. بر اساس گزارشی، اگر گرمایش جهانی بدون کنترل ادامه یابد، مناطق مناسب برای رشد این میوه می‌تواند به شدت کاهش یابد.

کاهش تولید آووکادو فراتر از تأثیرگذاری بر علاقه‌مندان این میوه است و پیامدهای جهانی قابل‌توجهی دارد. بریتانیا به‌عنوان هفتمین واردکننده بزرگ محصولات آووکادو، اهمیت این میوه را در مقیاس بین‌المللی نشان می‌دهد.

آووکادو، سرشار از مواد مغذی و چربی‌های سالم، جزئی از رژیم‌های غذایی در سراسر جهان است. علاوه بر این، تحقیقات در حال انجام به مزایای بالقوه سلامتی، از جمله خواص آووکادو در برابر بیماری‌هایی مانند سرطان اشاره می‌کند. با این حال، شرایط پیش‌بینی‌شده گرمای شدید و خشکسالی طولانی، توانایی درختان آووکادو را برای رشد و تولید میوه به طور مؤثر تهدید می‌کند.

انتظار می‌رود مناطق خاص بیشتر از مناطق دیگر آسیب ببینند. یک منطقه مهم کشت آووکادو در مکزیک، ممکن است تا سال ۲۰۵۰ شاهد کاهش ۵۹ درصدی ظرفیت تولید خود باشد، حتی اگر افزایش دمای جهانی زیر ۲ درجه سانتی‌گراد بماند.

این گزارش نه تنها چالش‌های پیش روی تغییرات اقلیمی را برجسته می‌کند، بلکه نیازمند پاسخ‌های عملی نیز خواهد بود. این خواستار حمایت قوی‌تر از کشاورزان است و بر فوریت کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای تاکید می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما