شناسهٔ خبر: 66716101 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

تقلای سکه در مرز ۴۱ میلیون / قیمت دلار ضربه‌گیر طلا می‌شود؟

تکنیکالیست‌ها با اشاره به نوسانات طلای جهانی می‌گویند که سکه‌بازان در روز شنبه مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش روی خود دارند که اگر بالای آن تثبیت دهد، ورود سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان و نوسان تدریجی آن به سمت نیمه کانال یاد شده محتمل است.

صاحب‌خبر -

قیمت طلای جهانی در معاملات روز جمعه جهش سنگینی را تجربه کرد. موضوعی که باعث شده برخی از سکه بازان نسبت به‌احتمال صعود سکه در اولین روز هفته خوش‌بین شوند. البته برخی هم معتقدند در صورتی‌که دلار کاهشی شود، می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.

به گزارش اقتصادنیوز، در معاملات پشت خطی جمعه‌شب برخی از سکه بازان می‌گفتند احتمالاً در اولین روز هفته بازار سکه شاهد قدرت‌نمایی جناح افزایشی خواهد بود. آن‌ها برای این پیش‌بینی خود بر یک دلیل مهم تأکید داشتند؛ افزایش چشمگیر قیمت اونس طلا در روز جمعه.

در همین رابطه قیمت طلای جهانی روز جمعه به کمک اقدامات تشویقی چین، و همچنین بازگشت امید‌ها درباره کاهش نرخ بهره آمریکا به روند صعودی خود ادامه داد و با شکست سنگین از محدوده ۲۴۰۰ دلاری عبور کرد و در تا ۲۴۱۷ دلار بالا رفت. البته این فلز گران‌بها در زمان تدوین این گزارش در حول‌وحوش ۲۴۱۵ دلار به فروش رسید.

طبق آنچه که رویترز نوشته انتشار اطلاعات جدید تورم آمریکا احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری میلادی را افزایش داده و باعث دومین هفته پیاپی افزایش قیمت طلا در روز جمعه شده است.

همچنین در حال حاضر آخرین نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان می‌دهد که اکثریت قاطع کارشناسان بر این باورند که قیمت طلا می‌تواند به بالاترین حد خود برسد یا از آن فراتر رود، در حالی‌که معامله‌گران خرده‌فروشی کمی نسبت به چشم‌انداز این فلز گران‌بها محدودتر هستند.

به‌طور کلی معامله‌گران انتظار دارند نرخ بهره امسال دوباره کاهش پیدا کند، به‌طوری که اولین کاهش به‌احتمال زیاد در ماه نوامبر باشد. کاهش نرخ‌های بهره جذابیت شمش را افزایش خواهد داد.

با این‌حال عده‌ای دیگر پیش‌بینی متفاوتی داشتند؛ به عقیده این دسته در شرایط کنونی بازارساز تمام تلاش خود را به کار گرفته تا مداخله ارزی خود جلوی نوسانات بازار ارز را بگیرد. به باور آن‌ها در صورتی‌که دلار کاهشی شود این اتفاق می‌تواند تا حدودی اثر طلا جهانی در بازار سکه را تعدیل کند.

در مجموع تکنیکالیست‌ها با اشاره به نوسانات طلای جهانی می‌گویند که سکه‌بازان در روز شنبه مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پیش روی خود دارند که اگر بالای آن تثبیت دهد، ورود سکه به کانال ۴۱ میلیون تومان و نوسان تدریجی آن به سمت نیمه کانال یاد شده محتمل است. در غیر این صورت، اگر پایین مرز ۴۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان معامله شود، احتمال کاهش سکه تا نیمه کانال مذکور وجود دارد.

نظر شما