شناسهٔ خبر: 66715582 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

مدال نقره جهانی حامد امیری پس گرفته شد

قهرمان پارالمپیک توکیو که در مسابقات جهانی پارادوومیدانی به مدال نقره جهان در پرتاب وزنه دست یافته بود با تصمیم هیئت ژوری مدالش پس گرفته شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، حامد امیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با وجود این که با حمایت کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و توانیابان یک روز زودتر عازم مسابقات جهانی شده بودم و شرایط عالی برای شرکت در این مسابقات داشتم اما متاسفانه به دلیل خطای دواران مدال جهانی خود را از دست دادم.

وی گفت: در این مسابقات 5 پرتاب انجام دادم که در پرتاب اول با وجود این که رکورد جهان را زدم و حریفم که قهرمان پارالمپیک بود را شکست دادم اما داوران گفتند به دلیل باز شدن بیش از حد دستم هنگام پرتاب، آن را خطا دانستند، اما در پرتاب‌های بعدی که به مدال نقره دست یافتم 5 داور حاضر آن را تایید کردند و گفتند خطایی وجود ندارد.

قهرمان پارالمپیک توکیو خاطرنشان کرد: با وجود این که نقره جهان را کسب کرده بودم متاسفانه ساعت 12 شب روز گذشته متوجه شدم که با اعتراض حریفم و با تصمیم هیئت ژوری بقیه پرتاب‌ها را نیز خطا اعلام کردند و مدال نقره‌ام را نیز پس گرفتند.

امیری افزود: اگر پرتاب‌هایم خطا بود چرا هر 5 داور و سرداور جهانی رای سفید به آن دادند، این ضعف داوری را نشان می‌دهد. اگر همان لحظه هنگام پرتاب به من گوشزد می‌کردند که پرتاب‌هایم ایراد دارد قطعا درست می‌کردم و مدالم را از دست نمی‌دادم.

وی در پاسخ به این پرسش که با توجه به این که در این تورنمنت سهمیه پارالمپیک پاریس توزیع می‌شد، آیا با این شرایط سهمیه پارالمپیک پاریس را نیز از دست دادید، تصریح کرد: سهمیه را به فرد نمی‌دهند بلکه به کشور تعلق می‌گیرد و مشکلی برای حضور در پارالمپیک پاریس ندارم. من در شرایطی در مسابقات جهانی ژاپن شرکت کردم که از هانگژو تا زمان اعزام به این مسابقات مربی نداشتم که به من بگوید کجای کارم ایراد دارد و خودم هم مربی بودم و هم ورزشکار. البته فدراسیون و کمیته ملی پارالمپیک قول داده‌اند تا ظرف یک هفته به من مربی بدهند تا ایرادات فنی خود را تا زمان اعزام به پاریس برطرف کنم و با آمادگی بالایی از هر لحاظ در پارالمپیک پاریس حضور پیدا کنم.

قهرمان پارالمپیک توکیو در پایان با بیان این که این قول را می‌دهم که در پاریس در پرتاب وزنه علاوه بر کسب مدال طلا، رکورد نیز بزنم، خاطرنشان کرد: تمام تلاشم بر این است که ایرادات فنی خود را تا پاریس برطرف کنم و در بهترین شرایط و با آمادگی بالایی در این رویداد مهم حضور پیدا کنم و رکورد فوق‌العاده‌ای را به ثبت برسانم.

برچسب‌ها:

نظر شما