شناسهٔ خبر: 66713548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

دبیر جشنواره ملی شکوه شاهنامه:

۱۱۵۰ اثر به جشنواره ملی شکوه شاهنامه ارسال شده است 

مشهد- دبیر جشنواره ملی شکوه شاهنامه با اشاره به اینکه ۱۱۵۰ اثر به این جشنواره ارسال شده است، گفت: ۲۲۰ اثر به مرحله اصلی و نهایی داوری راه یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، هادی سیدخوانی شامگاه جمعه در نشست خبری دومین جشنواره ملی خوشنویسی نستعلیق (شکوه شاهنامه) اظهار کرد: ایران بدون نام فردوسی نمی‌تواند زنده باشد.

دبیر جشنواره ملی شکوه شاهنامه گفت: فردوسی نقش پدری و هدایت گری داشته است و کاری که انجام می‌دهیم در مقابل عظمت فردوسی هیچ است. قدر فردوسی را باید بیشتر بدانیم و ادامه دهنده راه او باشیم

وی با خاطر نشان کردن اینکه شاهنامه کتاب حماسه است، افزود: فردوسی نماد خرد و صلح است. کتاب فردوسی ظاهر جنگ و باطن صلح دارد. دست تک تک اساتید فرهنگ و ادب و هنر و اندیشه ایران را می‌بوسیم که مهربانی به ما آموختند.

سیدخوانی بیان کرد: این دوره وسیع‌تر، بزرگ‌تر و تخصصی‌تر نسبت به جشنواره دوره قبل برگزار و جوایز در سه قسمت سیاه مشق، چلیپا _ کتاب و قطعه _ سطح داوری شد.

دبیر جشنواره ملی شکوه شاهنامه در خصوص جوایز این دوره گفت: سه جایزه سی میلیونی و ۲۰ میلیونی و ۱۰ میلیونی به نفرات اول تا سوم تعلق گرفت و همچنین ۵ جایزه ۵ میلیونی برای بانوان در نظر گرفته شد.

وی خاطرنشان کرد: در این دوره پدیده‌ای نو برای خوشنویسی معرفی می‌کنیم و آن هم شاهکار شکوه شاهنامه است که جایزه ۶۰ میلیونی به آن اختصاص پیدا می‌کند.

دبیر جشنواره ملی شکوه شاهنامه با اشاره به اینکه ۱۱۵۰ اثر به این جشنواره دریافت شده است، افزود: در حوزه جشنواره‌های تخصصی این میزان آثار بی نظیر و مایه افتخار برای مشهد و فرهنگ و هنر است و ۲۲۰ اثر به مرحله اصلی و نهایی داوری راه پیدا کردند. ۲۲ نفر نیز شایسته تقدیر و رتبه شدند.

وی خاطر نشان کرد: جشنواره ملی شکوه شاهنامه توسط بخش خصوصی برگزار می‌شود و چون افرادی بی ادعا از این جشنواره حمایت می‌کنند، مانع از این شدند که نام و یادشان ذکر شود.

برچسب‌ها:

نظر شما