شناسهٔ خبر: 66713452 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه قدس | لینک خبر

مقاومت لبنان برای نخستین بار از پهپاد مسلح به موشک برای زدن اهداف دشمن صهیونیستی رونمایی کرد

دست پر حزب‌الله پس از هشت ماه جنگ

محسن پاک‌آیین، دیپلمات پیشین کشورمان در گفت‌وگو با قدس در تشریح عملیات پهپادی اخیر حزب‌الله و استفاده از موشک جدید هوا به زمین علیه پایگاه‌های اسرائیلی، گفت: در ماه‌های اخیر نیروهای محور مقاومت به‌ویژه حزب‌الله و انصارالله اعلام کرده بودند عملیات‌های کیفی و استفاده از سلاح‌های جدید را در دستور کار خود قرار دادند.

صاحب‌خبر -

«اس۵» هم یک موشک غیرهدایت‌شونده ۵۵میلیمتری است که جنگنده‌ها و بالگردها برای حمله به اهداف خود از آن استفاده می‌کنند. این موشک با سوخت جامد کار می‌کند و کلاهک جنگی آن به‌شدت انفجاری است؛ استفاده از این موشک در عملیات پهپادی نمونه جدید قدرت مقاومت است و می‌تواند بر معادلات جنگ اثرگذار باشد.
تحلیلگر مسائل منطقه با اشاره به هشدار سیدحسن نصرالله درخصوص جنایات و نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه، افزود: حزب‌الله بارها به تل‌آویو هشدار داده بود اگر حملات آن‌ها در غزه و رفح ادامه‌دار باشد به همان میزان از سلاح‌های سطح بالا و غیرقابل پیش‌بینی در عملیات خود استفاده خواهد کرد. هدف قرار گرفتن پایگاه راهبردی میرون در شمال فلسطین اشغالی با اس5 در همین مسیر بود و می‌تواند تاکتیک‌ها و محاسبات دشمن را تغییر دهد.
پاک آیین در پاسخ به این پرسش که رونمایی حزب‌الله از سلاح جدید، آن هم پس از گذشت هشت ماه از جنگ غزه بیانگر چیست، گفت: در 224روز گذشته از آغاز عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونیستی در هیچ یک از معادلات نظامی، سیاسی و منطقه‌ای و حتی در عرصه بین‌المللی نتوانسته دستاوردی کسب کند تا جایی که پس از خروج زمینی از غزه، دوباره به بهانه حضور نیروهای حماس به اردوگاه جبالیا و محله الزیتون حمله می‌کند و تلفات نظامی و تجهیزاتی سنگینی را متحمل می‌شود؛ اما در مقابل، محور مقاومت تمامی طرح‌های عملیاتی خود را بر اساس برنامه‌ریزی انجام می‌دهد.
پاک آیین اظهار کرد: حزب‌الله و انصارالله تاکنون تمام توان نظامی خود را به میدان نیاورده‌اند و از سویی دیگر، حضور هر یک از اعضای محور مقاومت در جنگ بر اساس بازده، زمان‌بندی و نوع معادلات منطقه‌ای تعیین شده بود به‌طوری‌که در ادامه طوفان‌الاقصی، بسیج مردمی عراق، سوریه و به‌تازگی مقاومت الاشتر بحرین نیز در عرصه نبرد حضور یافته‌اند و براساس توان و برنامه، ضربات خود را بر پیکره رژیم صهیونیستی وارد می‌کنند. همین سبب شده امروز صهیونیست‌ها در نبرد سردرگم شوند.
وی به هشدار ۱۳ وزیر خارجه کشورهای مختلف جهان به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح پرداخت و گفت: ارسال این نامه از سوی کشورهایی که عمدتأ عضو اتحادیه اروپا بوده و از متحدان تل‌آویو محسوب می‌شوند نشان‌دهنده اوج انزوای رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی و پیچیدگی شرایط جنگی در میدان است. ایالات متحده آمریکا و همپیمانان رژیم صهیونیستی به‌خوبی از شکست راهبردی و منطقه‌ای اسرائیل در برابر محور مقاومت مطلع شده‌اند، امروز نه تنها زندگی سیاسی نتانیاهو در معرض فروپاشی قرار گرفته بلکه ادامه زندگی برای شهرک نشینان سرزمین‌های اشغالی نیز با مشکلات گسترده اقتصادی، اجتماعی، طبقاتی و معیشتی مواجه شده و این روند سبب شکل‌گیری مهاجرت معکوس در میان یهودیان و برگزاری اعتراضات گسترده شهرک‌نشین‌های صهیونیست شده است.

نظر شما