شناسهٔ خبر: 66712919 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه جام‌جم | لینک خبر

روابط‌عمومی در دوران تحول

دوران تازه رسانه‌ملی را باید عصر جدیدی برای این رسانه فراگیر دانست؛ دورانی که تحول در جای‌جای سازمان جاری شده و طبیعی است اداره‌کل روابط‌عمومی به‌عنوان یکی از بخش‌های مهم که پل ارتباطی میان رسانه‌ملی با رسانه‌ها، هنرمندان و صدالبته عموم ملت بزرگ ایران به‌شمار می‌رود، یکی از بسترهای مهم در این فضای تحولی باشد.

صاحب‌خبر -
اداره‌کل روابط عمومی رسانه‌ملی، کوشیده ضمن بازتعریف جایگاه خود در درون و برون سازمان صداوسیما، آن را از جایگاه تأیید یا تکذیب خبر یا صریح‌تر بگویم بلندگوی یکسویه‌ای که با صدایی گوشخراش فقط بر طبل موفقیت‌های سازمان مربوط می‌کوبد به محملی برای ارتباط دوسویه میان اقشار مختلف اعم از اهالی رسانه و هنرمندان بدل کند. شناسایی هنرمندان فراموش شده و پیگیری احوالات‌شان پیرو همین بازمهندسی رخ داد. برگزاری جلسات مختلف با حدود ۳۰۰خبرنگار معاونت سیاسی در قالب ۳۱ نشست با ایشان، میزبانی از چهره‌های مختلف فرهنگی، هنری و رسانه‌ای در کنار سر زدن به هنرمندان مختلف هم فرصتی مغتنم و ازجمله وظایفی بود که این اداره کل انجام داد. نتیجه ۵۰۰ دیدار بی‌واسطه و بی رودربایستی با هنرمندان، اهل فرهنگ و هنر و مدیران نهادهای مختلف درون و برون سازمانی و همچنین انعکاس آن به مسئولان مربوط و پیگیری امور مذکور، گواه این امر است.متأسفانه چنانچه باید در سال‌های اخیر، توجه خاصی به سرمایه‌های فرهنگی که می‌توانند در بزنگاه‌های اساسی، تکیه‌گاه و پشتوانه رسانه‌ملی باشند، نشده است. این فراموشی و بی‌توجهی عواقب مختلفی خواهد داشت که امیدواریم با ادامه چنین مسیری، این فضا احیا و روند تعاملات رونق بگیرد. حضور عوامل برنامه‌های مختلف در واحد ارتباط با مخاطبان (162) ـــ که خود این واحد روزانه به حدود ۷۰۰۰ تماس، پیام صوتی و پیامک پاسخگوست ـــ برگزاری نشست‌های خبری، ارتباط مستمر با رسانه‌ها، انتشار هفته‌نامه داخلی صداوسیما با محتوا و شکل متفاوت، طراحی، توزیع و نصب صدها طرح و کلیپ مخصوص فضاسازی محیطی و تبلیغی، توجه ویژه به مناسبت‌ها و میزبانی رویدادهای مهم درون و برون سازمانی را نیز باید ازجمله فعالیت‌های اداره کل دانست. این اداره کل کوشیده به‌طور عملی و ملموس در جهت تنویر مسیر حرکت دوران تحول رسانه‌ملی، کنار رسانه‌ها گام بردارد و صمیمانه، سریع و صریح گفتمانی تعاملی را شکل بدهد.در این مسیر حتما به همین میزان اکتفا نکرده و هر روز در تلاش خواهیم بود تا رشته‌های ارتباطی میان خود و خبرنگاران، هنرمندان و فرهنگ‌دوستان را محکم‌تر کنیم. در تعامل با عموم مردم عزیز ایران نیز درصددیم با به تصویر کشیدن نمایی از ارتباطات مردمی سازمان در قالب برنامه‌ای تلویزیونی صحنه جدیدی از نقش آفرینی مردم را در رصد، ارزیابی، نقد و تشویق برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی به نمایش درآوریم. همچنین امیدواریم در مسیر پیش‌رو بتوانیم در برقراری ارتباطی وثیق میان خودوجوامع نخبگانی، گام‌هایی مستحکم برداریم(که حضور رئیس محترم سازمان در دانشگاه‌های مختلف‌وپاسخگویی به‌پرسش‌های دانشجویان،حاصل همین ارتباط دوسویه است)ودرنتیجه زمینه‌های حضورو نقش‌آفرینی نخبگان و دانشجویان را درسازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ارتقا دهیم.مشتاق‌ترم بگویم هفته ارتباطات و روابط عمومی بهانه مبارکی است که بار دیگر از یکایک عزیزان کوشا در این حوزه قدردانی کنیم؛عزیزانی که دامنه فعالیت وسیعی دارند و مجاهدانه و شبانه‌روزی با دوربین و قلم، قدم درمیدان ‌گذاردند و بااتحاد وهمدلی کار راجلو بردند.

حسین قرایی / مدیر کل روابط عمومی صداوسیما

نظر شما