شناسهٔ خبر: 66712815 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

اعتراف زلنسکی به کمبود نیرو در ارتش این کشور

رئیس‌جمهوری اوکراین گفت: در حال حاضر تعداد زیادی از تیپ‌های ارتش اوکراین با کمبود نیرو مواجه هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، زلنسکی در مصاحبه اختصاصی با خبرگزاری فرانسه در واکنش به حمله اخیر روسیه در منطقه خارکیف، افزود: حمله زمینی هفته گذشته نیروهای روسیه در این منطقه می‌تواند آغازگر موج جدیدی از حملات ارتش مسکو به خاک اوکراین باشد.

رئیس جمهور اوکراین در ادامه با تاکید بر لزوم بسیج و تهییج جوانان اوکراینی برای نام‌نویسی و پیوستن به ارتش این کشور، گفت: ما باید صفوف نیروهای ذخیره خود را پر کنیم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعداد زیادی از تیپ‌های ارتش اوکراین با کمبود نیرو مواجه هستند، افزود: تنها با پیوستن نیروهای تازه‌نفس به ارتش اوکراین می‌توانیم شرایطی را فراهم کنیم که نیروهای حاضر در خط مقدم نبرد، یک چرخش عادی داشته باشند و افرادی که از ماه‌ها پیش به مرخصی نرفته‌اند، با رفتن به مرخصی و پیدا کردن فرصت حضور دوباره در کنار خانواده‌های خود، روحیه خود را مجدداً به دست آورند.

به گزارش ایرنا، وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد که نیروهای این کشور ۲ منطقه دیگر در خارکیف و یک منطقه در زاپروژیای جنوبی را تحت کنترل خود درآورده‌اند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌هایی از گروه نظامی شمال روسیه پس از درگیری‌های شدید، شهرک‌های «هلی‌بوکه» و «لوکیانتسی» در خارکیف را تصرف کرده و تا عمق منطقه دفاعی دشمن پیشروی کرده‌اند. وزارت دفاع روسیه به درگیری شدید در سایر بخش‌های منطقه خارکیف نیز اشاره و اعلام کرد که نیروهای مسکو سه ضد حمله اوکراین را دفع کردند. ارتش اوکراین اواخر روز سه‌شنبه اعلام کرده بود که نیروهای این کشور برای مواضعی با منافع بیشتر و همچنین حفظ جان نیروها و جلوگیری از تلفات، از ۲ منطقه خارکیف عقب‌نشینی کرده‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که یگان‌های گروه نظامی «دنپر» نیز در جنوب پیشروی کرده‌اند و کنترل کامل شهرک «رابوتین» در منطقه زاپروژیا را به دست گرفته‌اند. وزارت دفاع روسیه پیشتر نیز اعلام کرده بود که نیروهای نظامی این کشور در حملات جمعه و شنبه پنج روستای مرزی در منطقه خارکیف اوکراین را تصرف کردند.

بر اساس این گزارش، نیروهای مسکو در این ماه به خارکیف حمله کردند، چیزی که تحلیلگران نظامی غربی معتقدند ممکن است تلاشی برای ایجاد یک منطقه به اصطلاح حائل برای محافظت از بلگورود در برابر گلوله‌باران و تهاجم اوکراین باشد. لازم به ذکر است که ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در پاسخ به این پرسش که آیا نیروهای روسیه ممکن است نیاز به تصرف منطقه خارکیف داشته باشند، گفته بود که تنها راه برای محافظت از خاک روسیه در برابر حملات اوکراین، ایجاد یک منطقه حائل است که قلمرو مسکو را خارج از آتش نیروهای کی‌یف قرار دهد.

نظر شما