شناسهٔ خبر: 66712621 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

برگزاری دوره‌های آموزشی «حماة الاقصی» ویژه طلاب عرب و زبان دان عربی خوزستان

مسئول مؤسسه آموزشی رسانه ای وائل، از برگزاری سلسله دوره های آموزشی مهارتی با عنوان «حماة الاقصی» با هدف تربیت مبلغ و کنش گر فضای مجازی برون مرزی مبتی بر منظومه گفتمانی انقلاب و مقاومت خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، زمانی، مسئول مؤسسه آموزشی رسانه ای وائل در گفت‌وگویی از برگزاری سلسله دوره های آموزشی مهارتی با عنوان «حماة الاقصی» خبر داد و گفت: مؤسسه وائل تحت اشراف معاونت ارتباطات و بین الملل حوزه علمیه خوزستان اقدام به برگزاری سلسله دوره های آموزشی مهارتی با عنوان «حماة الاقصی» با هدف تربیت مبلغ و کنش گر فضای مجازی برون مرزی مبتی بر منظومه گفتمانی انقلاب و مقاومت، ویژه طلاب عرب و طلاب زبات دان عربی استان خوزستان(برادران و خواهران) کرده است.
 
وی افزود: آئین افتتاحیه این دوره ها روز گذشته پنج شنبه مورخ ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ در سالن همایش های گیت بوستان اهواز با حضور حجت الاسلام والمسلمین حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، دکتر ناصر سودانی استاد حوزه و دانشگاه، اساتید و دانش پژوهان این دوره ها برگزار شد.
 
مسئول موسسه وائل ابراز کرد: در این مراسم که از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ ادامه داشت، حجت الاسلام و المسلمین حیدری و دکتر سودانی به بیان مطالبی در خصوص هدف از برگزاری دوره، اهمیت کنشگری در فضای مجازی و پیروزی های محور مقاومت پرداختند؛ همچنین کارگاه های مبانی و کلیات جنگ شناختی، سواد رسانه در جنگ شناختی، مبانی کنشگری در فضای مجازی و عملیات روانی و تکنیک های آن توسط اساتید گرامی دکتر همتیان و دکتر رفیع الدین اسماعیلی از اساتید دانشگاه برگزار شدند.
 
وی گفت: الحمدلله ظرفیت خوبی در جامعه عرب ایران مخصوصا استان خوزستان وجود داشته و فضا برای نقش آفرینی مؤثر و منشأ جریان و اثر شدن در جهان عرب در استان خوزستان فوق العاده فراهم است.
 
زمانی ابراز کرد: با برگزاری این سلسله دوره ها سعی داریم مبلغین را برای حضور و کنشگری در فضای مجازی در عرصه محور مقاومت تربیت کرده و مهارت های لازم را برای این حضور و تأثیرگذاری بر افکار عمومی از طریق فضای مجازی در اختیار طلاب قرار دهیم.
 
وی ادامه داد: حدود ۲٠٠ نفر(۸۰ خواهر و ۱۲۰ برادر) جهت شرکت در این سلسله دوره ها ثبت نام کرده و قرار است برگزاری این سلسله دوره ها به صورت مستمر قریب به ۵ ماه ادامه داشته باشد.
 
مسئول موسسه وائل خاطرنشان کرد: مباحثی که در این سلسله دوره ها مطرح می شوند اعم از مباحث بینشی، نظری و مهارتی است و با توجه به علاقه، انگیزه و توانمندی دوستان شرکت کننده دوره هایی برای آن ها برنامه ریزی و اجرا خواهد شد.
 
وی گفت: در برگزاری این دوره ها از اساتید متخصص در زمینه های جریان سازی، فضای مجازی، جنگ شناختی و سواد رسانه استفاده شده است. البته ما تلاش داریم در طی پنج ماه برگزاری این سلسله دوره ها از میان طلاب شرکت کننده اساتید و مربیانی را در موضوع جنگ شناختی، مدیریت فضای مجازی و جریان سازی تربیت کنیم تا بتوانند خود تربیت کنشگر را در استان خوزستان دنبال کنند.
 
 زمانی عنوان داشت: مبانی نظری و کلیات جنگ شناختی، کنشگری در فضای مجازی، نحوه ارتباط گیری، مخاطب شناسی و نحوه ی تولید محتوای رسانه ای از جمله سرفصل های سلسله دوره های «حماة الاقصی» هستند.
 
در پایان لازم به ذکر است، از جمله مزایای حضور در سلسله دوره های آموزشی مهارتی حماة الاقصی می توان به مزایای جذب، همکاری و مشارکت مستمر در فعالیت های مؤسسه بر اساس علاقه توانمندی افراد، استمرار روند مهارت‌آموزی و کسب تخصص به صورت کاملا رایگان، پرداخت حق‌الزحمه تبلیغی قابل ارتقاء در صورت حضور و اتمام دوره‌ها، کسب امتیاز لازم و انجام فعالیت مؤثر و بسترسازی جهت کسب درآمد دلاری از فعالیت‌های فردی اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما