شناسهٔ خبر: 66711438 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

اولین فروشگاه حضوری دیجی‌کالا افتتاح شد

مدیران دیجی‌کالا: می‌خواهیم تجربه خرید آنلاین و آفلاین را به هم گره بزنیم

اولین فروشگاه حضوری یا تجربه محور دیجی‌کالا افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

دیجی‌کالا؛ بزرگترین خرده‌فروشی آنلاین کشور امروز (۲۸ اردیبهشت) در راستای ارائه خدمات جدید خود یک گام دیگر به جلو برداشت و اولین فروشگاه حضوری یا به قول مدیران این شرکت «فروشگاه تجربه محور» خود را راه‌اندازی کرد. مدیران دیجی‌کالا در مراسم افتتاح این فروشگاه که در «مجتمع تجاری رویال» بود اعلام کردند که با افتتاح این فروشگاه می‌خواهند تجربه خرید آنلاین و آفلاین را به هم گره بزنند.

به گزارش «فن‌زی» مدیران دیجی‌کالا باور دارند راه‌اندازی فروشگاه حضوری این غول تجارت الکترونیکی کشور می‌تواند به رشد خرید آنلاین هم کمک کند. در مراسم افتتاحیه این فروشگاه مسعود طباطبایی به عنوان مدیرعامل دیجی‌کالا اعلام کرد که  اعلام کرد که می‌خواهند به کاربرانی که هنوز میل به خرید فیزیکی دارند ارتباط برقرار کنند و خرید تجربه محور برایشان داشته باشند. او گفت قرار است این فروشگاه تجربه محور دیجی‌کالا  کاربران را با محیط خرید آنلاین نیز بیشتر آشنا کند و فاصله تجربه خرید آنلاین و آفلاین را کم کند. به گفته او این فروشگاه فیزیکی در سه حوزه الکترونیکی یعنی موبایل، صدا و بازی‌های الکترونیک فعالیت خواهد کرد.

راه‌اندازی فروشگاه حضوری براساس نیازسنجی

مسعود طباطبایی، در مراسم افتتاح اولین فروشگاه حضوری خود اعلام کرد که این فروشگاه براساس یک نیاز‌سنجی از کاربران راه‌اندازی شده است. او در این مورد گفت: «در سال ۱۴۰۱ مطالعاتی اجتماعی درباره اینکه چرا مردم ایران همچنان سهم کمی در خرید آنلاین دارند، انجام دادیم. یکی از دلایل مهمی که در این افکارسنجی به آن دست یافتیم این بود که کاربران دوست دارند کالا را در زمان خرید لمس کرده و تجربه کنند، یعنی در واقع این موضوع به تجربه خرید کاربران کمک می‌کند.»

مسعود طباطبایی

او ادامه داد: «به همین خاطر فروشگاه حضوری دیجی‌کالا را بر اساس تجربه محور بودن و کم کردن فاصله فضای آفلاین و آنلاین راه‌اندازی کردیم. این فروشگاه تجربه‌محور ترکیبی از فضای آفلاین و آنلاین و متمرکز روی کالاهای الکترونیکی است. فروشگاه در سه بخش موبایل، ابزارهای‌ صدا و بازی‌های الکترونیکی کار خود را شروع کرده و قرار است با دریافت بازخوردهای کاربران نیازمندی‌های آنان را کشف کرده و در کنار آن فروش آنلاین را توسعه دهیم.» او تاکید کرد که آنها در این راه مجتمع‌ها و مراکز تجاری را به عنوان شرکای تجاری خود می‌شناسند.

گره زدن خرید آنلاین به آفلاین

سعید محمدی، از هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا هم در مراسم افتتاح این فروشگاه تجربه‌محور اعلام کرد مزیت‌های خرید فیزیکی از جمله لمس کالا و مشاهده آن از نزدیک باعث شد تا آنها از تقریبا سه سال پیش به فکر راه‌اندازی این فروشگاه حضوری باشند. به گفته او اضافه کردن خرید افلاین به خدمات دیجی‌کالا شاید یک آزمون و خطا باشد، اما آنها حتم دارند بهترین تجربه کاربری برای خرید را برای کاربرانشان خواهند ساخت.

سعید و حمید محمدی

او در این مورد گفت: «در بررسی‌هایی که با شرکت‌های تجارت‌الکترونیکی در جهان انجام دادیم متوجه شدیم در فروشگاه‌های اینترنتی کارکرد فضاهای فیزیکی می‌تواند احتمال خرید را با امکان بررسی، خرید و انتخاب بیشتر کند و از سوی دیگر فضای آنلاین هم امکان بررسی و انتخاب از میلیون‌کالا را فراهم کند.» او توضیح داد: «از سه سال گذشته به نوعی وارد این تجربه شدیم و حالا می‌خواهیم بیشتر امکانات فضای آفلاین را به آنلاین اضافه کنیم و مسیر فعلی ما مسیر آزمون و خطاست. روش‌ها و شیوه‌های متنوعی را امتحان کرده‌ایم و نهایتا می‌خواهیم تجربه کاربری بهتری را خلق کنیم.»

حمید محمدی، از دیگر هم‌بنیان‌گذاران دیجی‌کالا هم در این مراسم اعلام کرد که کاربر برای خرید آنلاین نیاز دارد تجربیاتی داشته باشد و این فروشگاه فیزیکی قرار است این تجربه را به کاربران بدهد. او گفت می‌خواهند با این فروشگاه تجربه آنلاین و آفلاین را به هم گره بزنند.

حمید محمدی در توضیحات خود گفت: «فروشگاه حضوری در راستای تکمیل زنجیره ارزش تجارت الکترونیکی است آن را توسعه می‌دهد. ما نمی‌خواهیم فقط خرده‌فروش صرف باشیم و به این خاطر وارد این فضا نشده‌ایم، بلکه برای تکمیل تجربه مشتری پیش و پس از خرید است.» او ادامه داد: «لاکرها، مراکز تحویل حضوری و امکان تجربه لمس کالاها بخشی از اهدافی بود که در سال‌های گذشته آن را دنبال کردیم و با فیجیتالیزیشن (تجربه ترکیبی فضای فیزیکی و دیجیتال) می‌خواستیم این تجربه‌ها را با هم گره بزنیم‌ در امتداد این تجربه و بعد از فیدبک‌ها قدم‌های بعدی را خواهیم برداشت و شاید بخش‌بندی‌هایی با کانسپت‌های دیگر به مراکز حضوری ما اضافه شود.»

 

 

 

نظر شما