شناسهٔ خبر: 66710443 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جهان صنعت | لینک خبر

قابلیت های کاربردی اندروید ویژه توان‌یابان معرفی شد

تحریریه جهان صنعت نیوز

گوگل قابلیت‌های جدید سیستم‌عامل اندروید را برای افراد توان‌یاب معرفی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس دانش و فناوری جهان صنعت نیوز، هم‌زمان با روز جهانی آگاهی از توان‌یابی، گوگل ویژگی‌های جدیدی را برای اندروید معرفی و بهبودهایی در عملکرد قابلیت‌های پیشین سیستم‌عامل اعمال کرد.

بر اساس بیانیه‌ رسمی گوگل، اپلیکیشن Lookout اندروید اکنون با استفاده از هوش مصنوعی، جست‌وجوی اشیاء را برای افراد نابینا و کم‌بینا راحت‌تر می‌کند. اپلیکیشن مورد بحث اکنون می‌تواند هفت دسته‌ی مختلف از اشیاء را شناسایی کند.

ایو اندرسون، از مدیران ارشد گوگل، گفت: «هنگامی که دوربین خود را در اتاق حرکت می‌دهید، اپلیکیشن Lookout شما را از جهت و فاصله تا اشیاء خاص مطلع می‌کند.»

اپلیکیشن Look to Speak اندروید به کاربران امکان می‌دهد تا عبارات از‌پیش‌نوشته‌شده را انتخاب کنند تا دستگاه‌ آن عبارات را با صدای بلند بخواند. این اپلیکیشن اکنون استفاده از شکلک‌ها، نمادها و عکس‌ها را برای فعال کردن حالت گفتار ارائه می‌دهد.

پروژه‌ی گیم‌فیس (Project Gameface) گوگل که امکان کنترل برنامه‌ها و اجرای بازی را با حرکت چهره و سر فراهم می‌کند، اکنون به‌صورت متن‌باز در اختیار توسعه‌دهندگان اندروید قرار دارد.

گوگل تعدادی قابلیت‌ جدید برای افراد کم‌شنوا معرفی کرده است. برای مثال کسب‌وکارها اکنون می‌توانند در پروفایل گوگل مپس خود مشخص‌ کنند که از دستگاه‌های بلوتوثی سازگار با استاندارد Auracast پشتیبانی می‌کنند.

گوگل راهنمای صوتی دقیقی برای مسیرهای پیاده‌روی در گوگل مپس را در همه‌ی زبان‌های پشتیبانی‌شده، ارائه کرده است. به‌علاوه، گوگل اعلان‌های صوتی را بازطراحی کرده است تا کاربران را از صداهایی مانند زنگ خانه یا هشدار آتش، از طریق اعلان در تلفن همراه، خبردار کند.

زومیت

برچسب‌ها:

نظر شما