شناسهٔ خبر: 66709778 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

ماجرای حملات مسلحانه اخیر به خانواده ها برای سرقت در تهران و کرج چیست؟

صاحب‌خبر -

جزئیات حمله مسلحانه و تیراندازی به اعضای یک خانواده در محله تهرانپارس تهران اعلام شد.

ماجرای حمله مسلحانه و تیراندازی به اعضای یک خانواده در تهرانپارس چیست؟

به گزارش ایسنا، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران از دستگیری دو تن اراذل و اوباش مسلح که اقدام به تیراندازی به سوی اعضای یک خانواده در محله تهرانپارس کرده بودند، خبرداد.

سرهنگ سعید راستی، رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ماموران مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران خبری را در خصوص تیراندازی دو تن از اراذل و اوباش در منطقه تهرانپارس به سمت یکی از شهروندان دریافت کرده و بلافاصله پیگیری موضوع را به صورت ویژه در دستورکار خود قرار دادند.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران در ادامه گفت: تحقیقات و اقدامات انجام‌شده از ماموران سازمان اطلاعات حاکی از این بود که هر دو شرور مسلح بوده، که یکی از آنان با سلاح کلاشینکف و دیگری با سلاح کلت با استفاده از یک دستگاه موتورسیکلت در نیمه شب در حال تردد بودند که به سمت یک خانواده سه نفره که در جلوی در ورودی منزل خود ایستاده بودند، تیراندازی کرده‌اند.

راستی با بیان اینکه درپی این اقدام اهالی محل و اعضای این خانواده دچار رعب و وحشت شدید شدند، گفت: شرارت این افراد تمامی نداشته و پس از تیراندازی در اقدام مجرمانه دیگری از موتورسیکلت پیاده شده و با قمه و شمشیر به سمت شهروندان در حال تردد حمله‌ور شدند که این امر باعث مجروح شدن چند تن از شهروندان شد.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه ماموران به صورت شبانه‌روزی اقدامات لازم را برای شناسایی دقیق این اراذل انجام دادند، گفت: در ادامه مخفیگاه متهمان مورد شناسایی قرار گرفت و پس از آن هماهنگی با مقام قضایی نیز انجام شد. در ادامه نیز ماموران با اجرای عملیات پلیسی این اوباش را دستگیر کرده و به مقر انتظامی منتقل کردند.

رئیس مرکز عملیات سازمان اطلاعات پلیس تهران با بیان اینکه متهمان در مقر انتظامی تحت بازجویی قرار گرفته و به جرم خود اعتراف کردند، گفت: برای این افراد پرونده‌ای تشکیل شد و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

روایت هولناک شاهد عینی از گانگستر‌های باند وحشت/ ماجرای سرقت‌های مسلحانه خشن از منازل در تهران و کرج چیست؟

فیلم کوتاهی از سرقت بی‌رحمانه آن‌ها منتشر شده؛ انتشار همین فیلم سرقت‌ مسلحانه خشن یک منزل مسکونی، از بار دیگر موجی از وحشت و نگرانی را به جامعه منتقل کرده است.

تدریس ریاضی / 25 بهمن

به گزارش شبکه شرق، پنج مرد مسلح با خونسردی وارد ساختمان می‌شوند. با یک کارت، در آپارتمان را باز کرده و درحالی‌که صورت‌های‌شان را پوشانده‌اند و یک ساک مشکی در دست دارند، وارد آپارتمان می‌شوند. سپس اعضای خانه را با کلت و کلاشینکف تهدید می‌کنند تا اموال قیمتی را به سرقت ببرند.

این لحظات رعب‌آور سرقت مسلحانه اعضای یک باند خشن است. مجرمانی که بدون کوچک‌ترین هراسی به خانه‌های مردم هجوم می‌برند و فیلم کوتاهی از سرقت بی‌رحمانه آن‌ها منتشر شده و انتشار همین فیلم بار دیگر موجی از وحشت و نگرانی را به جامعه منتقل کرده است. اما تیم ویژه‌ای از ماموران اداره یکم پلیس آگاهی تهران تمام تلاش خود را برای دستگیری اعضای این گروه خشن، آغاز کرده‌اند.

در روز‌های اخیر، فیلم کوتاهی از سرقت مسلحانه در غرب تهران شبکه‌های اجتماعی را پر کرد. این فیلم کوتاه، پنج مرد قوی هیکل و خشن را نشان می‌داد که صورت‌هایشان را با ماسک و نقاب مشکی پوشانده‌اند و وارد ساختمانی می‌شوند. یکی از آن‌ها یک ساک مشکی رنگ در دست دارد و در دست افراد دیگر اسلحه کلت و کلاشینکف است.

این پنج مرد خشن در ادامه به سمت آپارتمانی رفته و به راحتی در آن را باز می‌کنند. سپس وارد خانه‌ای می‌شوند که در آنجا دو بچه ۱۲ و ۱۴ ساله حضور دارند. سارقان خشن با تهدید اسلحه، اموال قیمتی خانه را به سرقت می‌برند. در ادامه سارقان خشن، بعد از انجام سرقت با آرامش از ساختمان خارج و سوار خودروی خود می‌شوند.

شروع تحقیقات این فیلم کوتاه توسط دوربین مداربسته‌ای که داخل آپارتمان و خارج آن نصب شده، ضبط شده بود. انتشار این فیلم در فضای مجازی بازتاب گسترده‌ای داشت و بار دیگر زنگ خطر در جامعه را به صدا در آورد. همه درباره این سرقت وحشیانه و گانگستری صحبت می‌کنند. شهروندان نیز در شبکه‌های اجتماعی خواستار دستگیری و برخورد با سارقان هستند. سارقانی که امنیت روانی جامعه را به خطر انداخته و با خونسردی وارد خانه‌های مردم می‌شدند.

سرقت مسلحانه از منازل؛ ساعت ۷ تا ۹ شب

بررسی‌ها حاکی از آن است که گانگستر‌ها حدود ۱۲ خانه در پایتخت را خالی کرده‌اند. تعدادی از این سرقت‌ها در غرب تهران و تعداد دیگری در شرق پایتخت انجام شده است. سارقان مسلح هر شب به خانه در پایتخت دستبرد می‌زنند و اموال قیمتی را به سرقت می‌برند. این گروه خشن، معمولا از ساعت ۷ تا ۹ شب سرقت هایشان را انجام می‌دهند و سعی دارند به شکلی حرفه‌ای و ماهرانه عمل کنند تا ردی از خودشان به جا نگذارند. نخست اینکه صورت هایشان را کاملا می‌پوشانند و کوچکترین صحبتی با یکدیگر نمی‌کنند. از سوی دیگر پلاک ماشین هایشان جعلی است و به نظر می‌رسد خودرو‌ها را هم سرقت کرده باشند.

گانگستر‌های عجیب باند سرقت‌ مسلحانه از منازل

تحقیقات اولیه نشان می‌هد سارقان مسلح هر شب خودرو‌های خود را تغییر می‌دهند. شگرد آن‌ها این بود که اگر در ساختمانی باز بود وارد آنجا می‌شدند یا از روی دیوار داخل می‌پریدند. اغلب به سراغ آپارتمان‌های تک واحدی می‌روند و بر خلاف سارقان مسلح دیگر که هدفشان خالی کردن خانه‌های چراغ خاموش است، این گروه، اما به سراغ خانه‌هایی با چراغ روشن می‌روند. درواقع هدفشان این بود که صاحبخانه حضور داشته باشد تا با تهدید آن‌ها جای پول و طلا‌ها را بپرسند.

این درحالیست که اکثر سارقان منزل به سراغ خانه‌هایی می‌روند که در آنجا صاحبخانه حضور ندارد تا با خیال راحت نقشه سرقت‌های خود را عملی کنند. این گانگسترها، اما کمی عجیب بودند و پس از ورود به خانه، اسلحه را روی سر اعضای خانه قرار می‌دهند و با تهدید آن‌ها هرچه اموال با ارزش در خانه است را به سرقت می‌برند؛ از پول، طلا و دلار گرفته تا لپ تاپ، تبلت، پی اس ۵ و اموال قیمتی دیگر. یکی دیگر از خصوصیات عجیب سارقان مسلح این است که در جریان سرقت از خانه ای، پی اس ۵ را به سرقت بردند و متوجه شدند که دسته‌های این دستگاه را سرقت نکرده اند. گانگستر‌های عجیب در شب دیگر، به خانه دیگری هجوم برده و با تهدید اسلحه، فقط دسته‌های دستگاه بازی را دزدیدند.

بیشترین سرقتی که این گروه خشن، تاکنون مرتکب شده اند، سرقت ۴ میلیاردی از خانه‌ای در پایتخت بوده است. کارآگاهان در ادامه تحقیقات خود دریافتند که سارقان مسلح تنها به سرقت از پایتخت اکتفا نمی‌کردند. آن‌ها پس از آنکه به خانه‌ای در پایتخت دستبرد می‌زدند، به سمت کرج حرکت کرده و با همین شیوه و شگرد به خانه‌ای در کرج هجوم برده و دست به سرقت اموال قیمتی می‌زدند.

در این شرایط، اکیپ ویژه‌ای از افسران اداره یکم پلیس آگاهی تهران، ماموریت یافتند تا با توجه به سرنخ‌های موجود، اعضای این گروه خشن که باعث ایجاد رعب و وحشت مالباخته‌ها شده اند را شناسایی و دستگیر کنند.

روایت شاهد عینی از باند وحشت و گانگسترهای باند سرقت مسلحانه

«جام جم» نوشت: برخی کاربران فضای مجازی با توجه به وحشتی که اعضای یک باند در پایتخت ایجاد کرده‌اند، خواستار دستگیری سریع و برخورد قاطع دستگاه قضایی با آنها شدند.

تصور کنید با فرزندان خود در امنیت چهاردیواری خانه‌تان نشسته‌اید که یکدفعه چند سارق در را باز می‌کنند و درحالی‌که با خونسردی تمام، لوله سلاح‌های گرم‌شان را به سمت‌تان نشانه رفته‌اند، با خیال راحت وجب‌به‌وجب خانه را می‌گردند تا اشیای قیمتی را سرقت کنند. بعد از سرقت هم انگار نه انگار که اتفاقی افتاده، جلوی چشمان وحشت‌زده‌تان از خانه بیرون می‌روند.

حالا شما مانده‌اید و نفسی که از شدت ترس بند آمده و همچنان هم باورتان نمی‌شود در شلوغ‌ترین ساعت‌های شب، سارقان مسلح به‌راحتی وارد حریم خصوصی‌تان شوند و اموال‌تان را سرقت کنند. لحظه‌به‌لحظه این ژانر وحشت را قربانیان دزدان مسلح شمال‌غرب تهران تجربه کرده‌اند و فیلم‌های آن نیز در فضای مجازی منتشر شده که واکنش شدید و منفی مردم را به دنبال داشت. 

یکی از فیلم‌ها لحظات ورود سارقان به داخل خانه را ثبت کرده و سه فیلم دیگر، تصاویر حضور دزد‌ها در پارکینگ را نشان می‌دهد که دقایقی بعد به طبقات بالا می‌روند و یکی از عجیب‌ترین سرقت‌ها را رقم می‌زنند. یکی از مالباخته‌ها می‌گوید: «ما در یک ساختمان پنج‌طبقه زندگی می‌کنیم و با بقیه ساکنان آن قوم‌وخویش هستیم. خانه من طبقه دوم است. سه‌شنبه هفته گذشته ساعت ۸ و ۵ دقیقه شب بود که پنج سارق مسلح به سلاح کمری و کلاشینکف، درحالی‌که سروصورت‌شان را پوشانده بودند، به خانه‌ام دستبرد زدند. 

آن روز من سر کار بودم و دو دختر ۱۴و پنج ساله‌ام همراه مادرشان درخانه بودند. چون با ساکنان ساختمان فامیل هستیم، معمولا در خانه‌های‌مان نیمه‌باز است. سارقان نیز پس از هل‌دادن در جک‌دار پارکینگ وارد ساختمان شده و پس از عبور از راهرو و دیدن در نیمه‌باز وارد خانه‌ام شدند. یکی از آنها دو‌دخترم را در اتاق زندانی کرد و بعد دهان دختر کوچک‌ترم را با دست گرفت تا جیغ نزند. چهار همدست او هم تمام اتاق‌ها را زیر و رو کردند تا اشیای گران‌قیمت را سرقت کنند. همسرم از ترس این‌که مبادا سارقان به دختر‌ها یا خودش آسیبی بزنند، طلا‌های موجود در خانه و حتی طلا‌هایی که دختر‌ها و خودش استفاده می‌کردند را از روی ناچاری دودستی تقدیم آنها کرد. سارقان علاوه بر سرقت ۳۰۰میلیون تومان طلا، کفش دخترم و یک‌پلاستیک موز هم برداشتند و بردند.»

به گفته این مالباخته، سارقان ۱۳دقیقه درساختمان بودند و پس ازسرقت از محل متواری شدند: «همسر برادرم تماس گرفت و سرقت را اطلاع داد که سریع خودم را به خانه رساندم. اعضای خانواده‌ام هیچ آسیب جسمی‌ای ندیده‌اند، اما دختر کوچکم به‌خاطر وحشت شدیدش حاضر نیست تنها بماند. او لحظه‌ای از من و مادرش جدا نمی‌شود و شب‌ها باید کنارش بخوابیم. او دارو مصرف می‌کند و دختر بزرگ و همسرم هم ترسیده‌اند و شرایط روحی مناسبی ندارند. بعد از این ماجرا موضوع را به پلیس گزارش دادیم که ماموران آگاهی، کلانتری و نیرو‌های ویژه به محل آمدند. با این‌که بیش از یک هفته از این ماجرا می‌گذرد، اما سارقان هنوز دستگیر‌نشده‌اند.»

با انتشار فیلم سرقت از این خانه، برخی شهروندان ساکن غرب تهران مدعی شدند این دزدان به همین شیوه به خانه آنها دستبرد زده‌اند که پلیس درخصوص تعداد سرقت‌ها و پیگیری ماجرا تاکنون اظهار نظری نکرده است. این درحالی‌است که خبرگزاری تسنیم دیروز اعلام کرد: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی از سوی برخی کاربران با موضوع «سرقت‌های مسلحانه سریالی از منازل شهروندان تهرانی» یک منبع آگاه از پیگیری ویژه مسئولان قضایی و انتظامی برای دستگیری متهمان این پرونده خبر داد. دستگاه قضا به همراه پلیس از پیش از انتشار تصاویر سرقت‌های این باند در فضای مجازی، اقدامات آنها را مورد رصد، تعقیب و پیگیری قرار داده و اقدامات و تحقیقات فنی به‌منظور دستگیری اعضای این باند به‌طور ویژه در حال انجام است. برخی کاربران فضای مجازی هم با توجه به وحشتی که اعضای این باند در پایتخت ایجاد کرده‌اند، خواستار دستگیری سریع و برخورد قاطع دستگاه قضایی با آنها شدند تا افراد دیگر جرات نکنند امنیت شهروندان را دستمایه اقدامات مجرمانه خود قرار دهند.

نظر شما