شناسهٔ خبر: 66709494 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

۲ برادر در ۱۲ ثانیه ۲۵ میلیون دلار رمزارز سرقت کردند

آنتوان و جیمز پریر-بوئنو که در رشته‌های ریاضی و علوم‌ کامپیوتر دانشگاه MIT درس خواندند، با کسب مهارت و استفاده از آسیب‌پذیری کد اتریوم توانستند در ۱۲ ثانیه میلیون‌ها دلار سرقت کنند.

صاحب‌خبر -

دو برادر به اتهام سرقت ۲۵ میلیون دلار رمزارز در بلاک‌چین اتریوم، توسط پلیس آمریکا بازداشت شدند.

به گزارش دیجیاتو؛ آنتوان و جیمز پریر-بوئنو که در رشته‌های ریاضی و علوم‌ کامپیوتر دانشگاه MIT درس خواندند، با کسب مهارت و استفاده از آسیب‌پذیری کد اتریوم توانستند در ۱۲ ثانیه میلیون‌ها دلار سرقت کنند.

لیزا موناکو، معاون دادستان کل آمریکا، در بیانیه‌ی مطبوعاتی گفت: «این اولین کلاهبرداری و پول‌شویی در نوع خود است.» دزدی در چند ثانیه انجام شد، اما دو برادر برای طرح‌ریزی آن ماه‌ها وقت گذاشته‌ بودند.

براساس کیفرخواست، برادران پریر-بوئنو برنامه‌ریزی و اجرای حمله را در اواخر ۲۰۲۲ آغاز کردند و از طریق نقشه‌ی چهارمرحله‌ای سرقت را انجام دادند.

برادران پریر-بوئنو با راه‌اندازی یک‌سری اعتبارسنجی اتریوم و پنهان‌کردن هویت خود ازطریق شرکت‌های صوری، والت‌های ارز دیجیتال واسطه، صرافی‌های خارجی و یک شبکه‌ی خصوصی پنهان، سرقت را انجام دادند.

دو برادر، سه معامله‌گر را هدف گرفتند؛ دادستان‌ها می‌گویند برادران پریر-بوئنو از ماه‌ها پیش رفتار این سه معامله‌گر را زیر نظر داشتند و در نهایت با انجام معاملات آزمایشی یا معاملات طعمه، نقشه‌ی سرقت را راه‌اندازی و اجرا کردند.

به گفته‌ی وزارت دادگستری آمریکا در صورتی که برادران پریر-بوئنو مجرم شناخته شوند، دست‌کم به ۲۰ سال زندان محکوم خواهند شد.

نظر شما