شناسهٔ خبر: 66709351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رئیس دادگستری شهرستان کامیاران:

نخستين همايش صبر شهرستان کامياران برگزار شد

صاحب‌خبر -
نخستين همايش صبر شهرستان کامياران برگزار شد
خبرگزاری آریا_ رئیس دادگستری شهرستان کامیاران در نخستین همایش صبر در این شهرستان از صلح و سازش بیش از 350 پرونده در سال گذشته با تلاشهای صلح یاران خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا از کردستان؛با حضور امام جمعه سنندج ، رئیس دادگستری و دادستان کامیاران و تعدادی از مسئولین و صلح یاران ، نخستین همایش صبر در سالن اجتماعات دادگستری کامیاران برگزار شد.
در این مراسم،منصور مهدوی رئیس دادگستری کامیاران اظهار داشت:افرادی که در ستاد صبر شهرستان فعالیت می کنند در قالب صلح یار ، همیار صلح و سفیر صلح نقش موثری در ترویج  صلح و سازش در جامعه دارند و در این میان نقش ماموستایان و متنفذین دینی و مذهبی بسیار محوری است.
وی افزود:در سال 1402، 31 هیات صلح روستایی در کامیاران تشکیل شده که در این هیات ها 115 نفر فعال هستند و همچنین 9 هیات صلح اداری و 14 هیات صلح مساجد نیز در این مدت تشکیل شده است.
مهدوی بیان داشت:دادگستری کامیاران در سال گذشته با تفاهم نامه های مشترک همکاری با ادارات بهزیستی،کمیته امداد، مرکز بزرگ اسلامی در راستای ترویج صلح و سازش منعقد نموده است.
رئیس دادگستری کامیاران تصریح کرد:در سال گذشته 614 پرونده حقوقی و کیفری به صلح یاران ارجاع داده شده است که از این تعداد 350 پرونده به صلح و سازش منجر شده است و همچنین دو پرونده حقوقی با موضوع تقسیم ترکه به ارزش 80 میلیارد و 60 میلیارد تومان با همت صلح یاران ودر قالب پویش «به احترام حضرت علی (ع) می بخشم» ، به سازش منجر شد.
وی افزود:در قالب پویش مذکور، سال گذشته پرونده اختلاف اهالی روستای سرریز از توابع کامیاران پس از 5 سال با تلاشهای صلح یاران مختومه شد.
در ادامه این مراسم،ماموستا فایق رستمی امام جمعه شهر سنندج و نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت:پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) با تکیه بر اخلاق مداری و صبر در جامعه مردم را به وحدت و برادری توصیه می نمود و ما مسلمانان باید با تاسی به آن حضرت در مسیر اتحاد و همبستگی گام برداریم.
ماموستا رستمی افزود :پیام اصلی کنگره عظیم حج نیز وحدت، دوستی،محبت و ارزش نهادن به کرامت انسانها و زندگی مسالمت آمیز بشریت است.  
وی گفت:به فرموده حضرت محمد مصطفی (ص) اصلاح ذات البین از نماز و روزه بالاتر است و اصلاح جامعه و ایجاد مودت و رحمت و الفت بین مردم در شریعت مقدس اسلام مورد تاکید بوده است.
امام جمعه سنندج افزود : امنیت و آرامش حاکم در جامعه مرهون دستگاه قضایی است و در این میان شوراهای حل اختلاف و صلح یاران نقش بسزایی در کاهش ورودی پرونده به دادگستری دارند .
در پایان این مراسم از تعدادی از صلح یاران فعال در شهرستان کامیاران با اهدای لوح ، تقدیر بعمل آمد.

نظر شما