شناسهٔ خبر: 66708786 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نتایج یک گزارش صهیونیستی فاش کرد؛

نفوذ حماس به سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی 

نتایج یک گزارش صهیونیستی از نفوذ نیروهای امنیتی حماس به تلفن عناصر امنیتی و جاسوسی رژیم صهیونیستی خبر داد. 

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فلسطینی شهاب، نتایج یک تحقیق میدانی روزنامه صهیونیستی هاآرتص که طی دو روز آینده جزئیات آن منتشر می‌شود، تاکید دارد که نیروهای امنیتی حماس موفق شده‌اند تلفن افسران سرویس‌های جاسوسی رژیم صهیونیستی برای ارتباط با شهروندان غزه را رهگیری و هک کنند.

نتایج این تحقیقات نشان می‌دهد که حماس در این عملیات پیچیده امنیتی از تکنولوژی‌های فنی پیشرفته که از خارج از فلسطین وارد شده، استفاده کرده است.

بر اساس این گزارش؛ نیروهای امنیتی حماس مکالمات صورت گرفته افسران جاسوسی رژیم صهیونیستی با برخی شهروندان فلسطینی را از طریق اپلیکیشن واتس‌آپ و اپلیکیشن‌های دیگر شنود کرده‌اند.

این گزارش تاکید می‌کند که سرویس‌های امنیتی رژیم صهیونیستی معتقدند که معلوم نیست اقدامات پیشگیری جدیدی که برای جلوگیری از این روند در نظر گرفته‌اند، برای جلوگیری از نفوذ و هک مجدد این تلفن‌ها کافی باشد.

با گسترش ابعاد شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از حماس در عملیات هفتم اکتبر چندی پیش آهارون هالیوی رئیس سرویس جاسوسی این نهاد نظامی اعلام کرد به دلیل شکست اطلاعاتی در جریان حمله ۷ اکتبر حماس به اسرائیل از سمت خود کنار می‌رود.

هالیوی اولین و تنها مقام اسرائیلی است که پس از حمله بی‌سابقه حماس به مرزهای رژیم صهیونیستی، مسئولیت شکست را پذیرفت و تاکید کرد که در انجام وظایفش اشتباهاتی صورت گرفته است. قرار است به محض معرفی جانشین او، هالیوی از سمت خود کنار رود. این کناره‌گیری می‌تواند زمینه را برای استعفای بیشتر در میان مقام‌های ارشد امنیتی اسرائیل فراهم سازد که نتوانستند تحرکات و برنامه‌ریزی‌های حماس پیش از حمله بزرگ روز ۷ اکتبر را پیش‌بینی کنند.

بر اساس اعلام مقام‌های اسرائیلی در پی حمله حماس حدود هزار و ۲۰۰ اسرائیلی کشته و ۲۵۰ نفر نیز به گروگان گرفته شدند. در پاسخ ارتش اسرائیل حمله‌ای گسترده را به نوار غزه آغاز کرد که از ۶ ماه پیش تاکنون ادامه دارد و بیش از ۳۵ هزار انسان در این حملات به شهادت رسیده‌اند.

نظر شما