شناسهٔ خبر: 66708757 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر خبر داد

کاهش قیمت طلا در بازار داخلی علیرغم افزایش انس جهانی

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا تهران از کاهش قیمت طلا در بازار داخلی علیرغم افزایش انس جهانی طلا خبرداد و گفت: قیمت‌ها در هفته آینده نیز دارای کاهش یا افزایش زیادی نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، نادر بذرافشان درباره تحولات بازار طلا در هفته گذشته افزود: هفته گذشته شاهد روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی بودیم و بهای انس جهانی طلا با ۱۷ دلار افزایش به ۲ هزار و ۳۷۷ دلار رسید.

به گفته وی، افزایش قیمت انس جهانی طلا در افزایش قیمت طلا و سکه بازار داخلی طی هفته گذشته به دلیل نیمه تعطیل بودن بازار و نبود تقاضا و کنترل قیمت ارز تاثیری نداشته است.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران تصریح کرد: بنابراین در هفته ای که گذشت، قیمت سکه طرح قدیم با ۵۰۰ هزار تومان کاهش در آخرین معاملات دیروز ۳۸ میلیون تومان، قیمت سکه طرح جدید با ۵۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی ۴۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، نیم سکه با ۱۰۰ هزارتومان کاهش هفتگی ۲۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، ربع سکه با ۱۰۰ هزار تومان کاهش هفتگی به ۱۵ میلیون تومان و همچنین سکه های یک گرمی بانک مرکزی بدون هیچ تغییری ۷ میلیون و ۲۵۰ هزارتومان رسید.

وی گفت: در آخرین معاملات روز پنجشنبه هر گرم طلای ۱۸ عیار با ۶۵ هزار تومان کاهش هفتگی ۳ میلیون و ۳۵۶ هزارتومان شد.

بذرافشان افزود: در هفته ای که گذشت حباب سکه در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تومان نسبت به هفته ماقبل خود کاهش قیمت داشته است که در مجموع ۷ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان حباب سکه در بازارهای داخلی شد.

رییس کارگروه تخصصی طلا، جواهر، نقره و سکه اتاق اصناف تهران درباره وضعیت بازار طلا و سکه هفته آینده پیش بینی کرد: با توجه به بحران خاورمیانه و نوسانات دور از انتظار بازارهای جهانی که از ابتدای سال تاکنون رخ داد و قمیت طلا ۱۸ عیار به ۳ میلیون و ۹۰۰ هزارتومان و سکه به ۴۶ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به اوج خود رسید،کاهش نسبی را طی یک ماه اخیر داشته ایم.

در طول هفته آینده با توجه به اینکه بازار از ابتدای سال تاکنون شرایط رکود نسبی و کاهش تقاضای زیادی داشته است، شرایط بازار آرام و بدون تقاضا و بحران خواهد بود

وی اظهارداشت: اکنون با توجه به بازارهای جهانی و با توجه به قیمت ارز در داخل کشور قیمت ها با ثبات نسبی نسبت به بازارهای جهانی و بازار ارز رسیده است و دیگر انتظار کاهش قیمت ها را نباید داشته باشیم.

وی اضافه کرد: در طول هفته آینده با توجه به اینکه بازار از ابتدای سال تاکنون شرایط رکود نسبی و کاهش تقاضای زیادی داشته است، شرایط بازار آرام و بدون تقاضا و بحران خواهد بود.

بذرافشان گفت: درحالی که امسال به فرموده مقام معظم رهبری سال جهش تولید با مشارکت مردم است این اتفاق در بازار طلا و سکه رخ نداده است.

به گفته وی، اکنون بیش از ۸۰ درصد واحدهای صنعت طلا و سکه کشور اجاره ای است و از لحاظ سرمایه اولیه که طلا و شمش طلا است در وضعیت خوبی نیستند به طوری که در پرداخت هزینه ها، اجاره بها و نیروی کار و معیشتی دچار مشکل شده اند و اگر این شرایط بازار ادامه پیدا کند این صنعت دچار رکود و بیکاری خواهد شد.

رییس اتحادیه فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران گفت: علت کاهش ما نیمه تعطیل بودن بازارهای داخلی و کاهش قیمت ارز و نبود تقاضا و شرایط اقتصادی است زیرا طلا در کشورما جزو سبدهای آخر خانواده ها است که در صورت داشتن پول مازاد این کالا را تهیه می کنند و بخش دیگر کسانی که در این صنعت سرمایه گذاری کرده اند، هستند که از آینده نوسانات نگران اند.

وی افزود: طلا و سکه طی هفته های اخیر ثبات کاهشی و ثبات قیمتی خود را طی کرده است و بیش از این کاهش نخواهد یافت.

بذرافشان با تاکید براینکه در هفته آینده نوسانات افزایش و کاهشی زیادی در بازار نخواهیم داشت تصریح کرد: ممکن است یکسری نوسانات بین ۱ تا ۳ درصدی ناشی از نوسانات بازار جهانی به تبع آن بازارهای داخلی باشد، بنابراین مردم نگران کاهش یا افزایش شدید قیمت ها نباشند.

وی به مردم توصیه کرد: با توجه به کاهش نسبی خیلی منتظر کاهش یا افزایش مجدد قیمت ها در این صنعت نباشند و از این ثبات قیمت ها استفاده کنند و مبادلات مسکوکات سکه و طلا انجام دهند.

نظر شما