شناسهٔ خبر: 66707788 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: حوزه | لینک خبر

مسئول هیئت خادم الرضا(ع) قم:

پنجمین نمایشگاه «میثاق با ولایت» هیئت خادم الرضا(ع) برپا می‌شود

حوزه/ به مناسبت میلاد امام رضا(ع) و سی و یکمین سالگرد تأسیس هیئت خادم الرضا(ع) نمایش عملکرد سه دهه فعالیت مذهبی، فرهنگی و اجتماعی این هیئت را عنوان «میثاق با ولایت» برپا می شود.

صاحب‌خبر -

حمید ناطقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه، گفت: به مناسبت سی و یکمین سالگرد تاسیس هیئت خادم الرضا علیه‌السلام قم و در آستانه میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام جشن میلاد آن حضرت با حضور کاروان زیر سایه خورشید روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه از ساعت ۱۷ در سالن همایش غدیر دفتر تبلیغات اسلامی واقع در چهارراه شهدای قم برگزار می شود.

وی بیان کرد: نمایشگاه ۳۰ سال فعالیت هیات خادم الرضا علیه‌السلام قم با عنوان «میثاق با ولایت» نیز در این مکان برپا می شود و علاقه‌مندان می توانند از ساعت ۲۰ تا ۲۴ برای بازدید از این نمایشگاه در محل سالن همایش غدیر حضور یابند.

مسئول هیئت خادم الرضا علیه‌السلام قم با بیان اینکه هیئت خادم الرضا علیه‌السلام در هر دهه از فعالیت خود، نمایشگاهی برپا می کند، بیان کرد: این نمایشگاه در گذشته در سال های ۱۳۸۵ و ۱۳۹۱ برپا شده بود و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، امسال نیز این نمایشگاه را خواهیم داشت و فعالیت های این هیئت در طی این سالها در معرض دید عموم مردم قرار می گیرد.

ناطقی گفت: در نمایشگاه «میثاق با ولایت» ۱۰ محور از فعالیت های هیئت خادم الرضا علیه‌السلام بر روی نمایشگرهای بزرگی به نمایش در خواهد آمد که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی هیئت از جمله این محورها است و اقدامات و برنامه های تابستانه و کاهش آسیب های اجتماعی به خصوص در عرصه اعتیاد جوانان به مواد مخدر در این بخش دیده خواهد شد.

وی گفت: فعالیت ها و برنامه های هیئت خادم الرضا علیه‌السلام در دهه اول ماه محرم الحرام هر سال که اصلی ترین برنامه این هیئت در طول این سی سال بوده در این نمایشگاه به نمایش در خواهد آمد.

ناطقی ادامه داد: در دهه اول ماه محرم برنامه های هیئت خادم الرضا علیه‌السلام که در ورزشگاه شهید حیدریان قم برگزار می شود مورد استقبال چشمگیر عزاداران به خصوص جوانان و نوجوانان قرار می گیرد و در هر شب هزاران نفر از آقایان و خانم ها در این مراسم عزاداری حضور می یابند.

مسئول هیئت خادم الرضا علیه‌السلام قم با بیان اینکه فعالیت های بخش بانوان از دیگر محورهای این نمایشگاه است، افزود: در این بخش برنامه های مختلفی که در طی این سالها در حوزه حجاب و عفاف و همچنین در حوزه خانواده برگزار شده به نمایش در می آید.

وی اضافه کرد: نمایش اقدامات و برنامه‌های جهادی هیئت خادم الرضا علیه‌السلام از دیگر بخش های این نمایشگاه است و رزمایش های مختلفی که در قالب همدلی و مواسات در ایام مختلف سال به خصوص در دوره کرونا به مرحله اجرا در آمده را در این بخش خواهیم دید.

ناطقی بیان کرد: محور دیگر این نمایشگاه، گزارشی از دیدارهای مسئولان هیئت با شخصیت های حوزوی، مراجع عظام تقلید و مسئولان کشوری و استانی در طی این سالها است.

وی با بیان اینکه بخش سایبری نیز از دیگر محورهای نمایشگاه است، افزود: در سال های اخیر رهبر معظم انقلاب نسبت به فضای مجازی و اهمیت این بخش تاکیداتی داشتند و هیئت خادم الرضا علیه‌السلام نیز تلاش کرده تا در راستای جذب جوانان به هیئت، در این عرصه اقداماتی را برنامه ریزی کند که بخشی از آن در این نمایشگاه به نمایش در می آید.

مسئول هیئت خادم الرضا علیه‌السلام قم عنوان کرد: محور جشنواره مهدویت نیز از جمله بخش های دیگر نمایشگاه است که هیئت خادم الرضا علیه‌السلام در دهه ۸۰ در این زمینه اقدامات و برنامه های گسترده ای داشته است.

نظر شما