شناسهٔ خبر: 66707776 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دنیا علیه اسرائیل و حامیانش بیدار شده است

امام جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه اراک در مصلای بیت‌المقدس با اشاره به جنبش دانشجویی غرب در حمایت از فلسطین گفت: جنبش دانشجویان غرب امری مقدس است. دنیا علیه اسرائیل و حامیانش بیدار شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در خطبه های نماز جمعه اراک در مصلای بیت المقدس با اشاره به مناسبت‌های پیش رو اظهار داشت: در هفته‌ پیش‌رو، روز پیوند اعضاء را درپیش داریم که کاری بسیار سخاوتمند و پسندیده است چراکه افرادی از جامعه وصیت کرده‌اند اعضای آنها بعد از مرگ مغزی به نیازمندان اهدا شود، این درحالی است که خانواده‌ها می‌توانند در مرگ مغزی، با قبول اهدای عضو، زمینه جان‌بخشی به بیماران نیازمند پیوند را فراهم کنند و افراد با وصیت اهدای عضو، جان عده زیادی را نجات دهند.

وی افزود: در روزهای پیش رو مناسبت‌هایی مانند سوم خرداد و حماسه بزرگ آزادسازی خرمشهر و همچنین 14 و 15 خرداد سالروز رحلت حضرت امام خمینی(ره) و قیام خونین نیمه خرداد را داریم، همچنین اعزام زائران خانه خدا نیز در پیش است به طوری که در حدود هشتاد هزار زائر ایرانی اعزام خواهند شد.

دری نجف‌آبادی تصریح کرد: رزمندگان اسلام با انسجام نیروهای مختلف خود شامل سپاه، بسیج و نیروهای مسلح به وحدت و پیوندی ناگسستنی دست یافتند که عامل غافلگیری دشمن و در نهایت پیروزی و آزادسازی خرمشهر شد چراکه فتح خرمشهر نشان داد که خداوند تبارک و تعالی توفیقات خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی ارزانی داشته و مصداق بارز آن نیز کلام امام خمینی(ره) بود که فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت حضرت امام رضا(ع) گفت: دهه کرامت، دهه تأمل و تفکر است و باید کرامت حضرت فاطمه معصومه(س) و امام رضا(ع) و امامزادگان انجام دهیم. توصیه می‌کنم که از گنجینه اهل بیت(ع) مخصوصا امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) استفاده و بهره ببریم زیرا افتخار می‌کنیم به این عظمت که جمهوری اسلامی ایران پایگاه اهل بیت مانند امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی اضافه کرد: آشنایی بیشتر جوانان و نوجوانان با معارف اهل بیت(ع)، فضای کشور را عطرآگین‌تر و زیباتر خواهد کرد و دستگاه‌های مربوطه شامل رسانه ها، صداوسیما، دانشگاه‌ها و آموزش و پرورش باید در این زمینه تلاش کنند، این در حالی است که در روزهای پیش رو میلاد حضرت رضا(ع) را داریم و ایران اسلامی، پایگاه امام رضا(ع) و اهل بیت(ع) است و به این جایگاه و منزلت مهم افتخار می‌کنیم و باید این سرمایه حفظ شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به جنبش دانشجویی غرب در حمایت از فلسطین گفت: جنبش دانشجویان غرب امری مقدس است که برای دفاع از فلسطین و غزه جلوی رژیم کودک‌کش صهیونیستی به پا خواستند و به خاطر آنها نیز کتک خورده‌اند، از کشورهای غیراسلامی که در دادگاه لاهه از رژیم خون‌خوار صهیونیستی شکایت کرده‌اند تشکر و از آنها نیز حمایت می‌کنیم، این در حالی است که روز نکبت روزی است که رژیم اشغالگر صهیونیستی در سال 1948 میلادی فلسطین را اشغال کرده‌اند.

وی با اشاره به روز نکبت خاطرنشان کرد: این روز آغاز اشغال فلسطین مظلوم توسط رژیم صهیونیستی است که جنایت‌های این رژیم جعلی بعد از گذشت سال‌ها همچنان نیز ادامه دارد این درحالی است که تمامی دستگاه‌های تبلیغاتی دنیا در اختیار صهیونیست‌ها قراردارد. بنابراین باید به طور جدی از جوانان مراقبت کرد تا اسیر تبلیغات سوء نشوند. امروزه  دنیا علیه اسرائیل و حامیانش بیدار شده است.

انتهای پیام/711/

نظر شما