شناسهٔ خبر: 66707539 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

صادرات ۷ هزار تن محصولات شیلاتی از مازندران به خارج

رئیس سازمان شیلات ایران گفت: سال گذشته ۷ هزار تن محصولات شیلاتی که ۱۳۵۰ کیلو گرم آن خاویار پرورشی و ۱۱۰ تن آن گوشت ماهیان خاویاری بود از استان مازندران به خارج از کشور صادر شد که ارزآوری خوبی در بر داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی به استان مازندران، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات ایران به عنوان نماینده وزیر جهاد کشاورزی و هیات همراه از مگا پروژه شیلاتی شرکت پرورش ماهی خاویاری در شهرستان سیمرغ بازدید کرد.

در این بازدید، سید‌حسین حسینی با اشاره به اینکه شیلات مازندران قطب پرورش ماهیان خاویاری در کشور است، گفت:47 واحد فعال پرورش ماهیان خاویاری در این استان در مدار تولید آبزیان ارزشمند  قرار دارند و این پروژه شیلاتی ، یکی از پروژه‌های مهم در کشور است که ظرفیت تولیدی آن، 300 تن گوشت ماهیان خاویاری و 10 تن خاویار است که با سرمایه گذاری 420 میلیارد تومانی در حال فعالیت است.

وی افزود: سازمان شیلات، به منظور تکمیل این پروژه طرح را جهت دریافت تسهیلات به مبلغ 600 میلیارد تومان به مراجع ذیربط معرفی کرده که امیدواریم این پروژه بتواند رونق اقتصادی خوبی برای استان و شهرستان به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان شیلات ایران، پرورش ماهیان خاویاری را یکی از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و مورد حمایت دولت برشمرد و ادامه داد: این پروژه ها، می‌تواند در تامین بخش مهمی از پروتئین موردنیاز جامعه، اشتغالزایی و درآمد نقش مهمی ایفا کند.

حسینی در پایان تصریح کرد:  درسال گذشته 7 هزارتن محصولات شیلاتی از استان مازندران به خارج از کشور صادر شد که 1350 کیلو گرم آن خاویار پرورشی به ارزش 930 هزار دلار  و 110 تن گوشت ماهیان خاویاری به ارزش 730 هزار دلار بوده که ارز آوری خوبی بهمراه  داشته است.

همچنین، معاون وزیر و رئیس سازمان شیلات به همراهی مدیرکل شیلات مازندران و تنی چند از مدیران شیلاتی از طرح تکثیر طبیعی آبزیان دریایی در سایت بندر صیادی امیرآباد بهشهر بازدید کرد. طرح کمک به تکثیرطبیعی آبزیان دریایی توسط شیلات و با مشارکت تشکل‌های صیادی پره، زمینه ساز توسعه پایدار صید و صیادی در دریاست.

انتهای پیام/

نظر شما