شناسهٔ خبر: 66707534 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها بیشتر بخوانید نظر شما آخرین اخبار وبگردی

بررسی تعلیق فوتبال اسرائیل از سوی فیفا

کنفدراسیون جهانی فوتبال، فیفا در پاسخ به درخواست فلسطین برای محروم کردن اسرائیل از شرکت در مسابقات بین‌المللی از تشکیل کمیته‌ای مستقل برای بررسی این امر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از یورونیوز، این اتفاق در حالی رخ داد که فلسطین و چندین کشور دیگر خواستار انجام رای‌گیری برای تعلیق فوتبال اسرائیل شده بودند. جانی اینفانتینو در این خصوص در صحبت‌هایی در حاشیه اجلاس فیفا در تایلند گفت: «من هم مانند هر انسان دیگری از اتفاقاتی که روز ۷ اکتبر در اسرائیل رخ داد شوکه شده‌ام و همچنین می‌بینم که در غزه چه می‌گذرد اما چه می‌توان کرد؟ فوتبال باید یک نیروی متحد کننده باشد نه یک حزب.»

همچنین فیفا از تشکیل کمیته‌ای مستقل برای بررسی حوادث در عزه خبر داد و تاکید کرد این کمیته دو ماه دیگر نتایج بررسی‌های خود را در اختیار شورای فیفا قرار خواهد داد.

این اقدام فیفا با انتقاد فدراسیون فوتبال فلسطین رو به رو شد و جبرئیل رجوب مسئول فوتبال فلسطین از اینفانتینو خواست «در سمت درست تاریخ بایستد.» او همچنین در ادامه گفت: «اگر امروز این رای‌گیری برای تعلیق فوتبال اسرائیل صورت نگیرد پس چه زمانی می‌خواهد انجام شود.»

همچنین شینو زوآرتس، رئیس فدراسیون فوتبال اسرائیل هم مدهی شد که اتحادیه فوتبال فلسطین در صدد آسیب رساندن به فوتبال اسرائیل است و در شرایطی که شهروندان این کشور همچنان در غزه گروگان هستند، منصفانه نیست که چنین درخواستی مطرح شود.

نظر شما