شناسهٔ خبر: 66707083 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه لامرد:

قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت به طور کامل اجرا شود

لامرد- امام جمعه لامرد با اشاره به اهمیت تلاش برای جوانی جمعیت خواستار اجرای کامل و تحقق قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته نماز جمعه لامرد با اشاره به فرا رسیدن سالروز گرامیداشت امام هشتم شیعیان خاطرنشان کرد: زمینه سفر کسانی که تا کنون به مشهد مشرق نشده‌اند را باید فراهم کنیم تا افراد بتوانند به راحتی به مشهد مقدس عزیمت کنند.

امام جمعه لامرد با اشاره به اینکه فرزند در زندگی برکت دارد و رزق و روزی را خداوند می‌رساند و باید نگاه به فرزندآوری عوض شود؛ به بحث جوانی جمعیت نیز اشاره کرد و گفت رهبری بارها تاکید و سیاست‌های کلی جوانی جمعیت را ابلاغ کرده‌اند و مجلس نیز مصوب کرده و اکنون نوبت دولت است.

وی با بیان اینکه نگاه محض به فرهنگ غربی در خصوص خانواده و ازدواج پیامدش کاهش ازدواج شده و ما نباید در چاله جمعیتی بیافتیم ادامه داد: باید تلاش‌ها را برای جوانی جمعیت دوچندان و قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت را اجرا کرد زیرا آمارهای جمعیتی نشان از این دارد که آمار مسلمین رو به کاهش است.

خطیب جمعه لامرد با تاکید بر اینکه دشمن به دنبال این است که جوانان ما ازدواج نکنند تصریح کرد: سبک زندگی غربی که به ما تحمیل کرده‌اند در حال رقم خوردن است و راهش این است که باید به سبک قدیم برگردیم زیرا هم اکنون آمار سقط جنین در منطقه بالا است و این قتل نفس است؛ آمار طلاق در کشور و استان آمار نگران کننده‌ای دارد و آمار زادو ولد در منطقه افزایش پیدا نکرده و نسبت به سال‌های قبل کاهش پیدا کرده است.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: بلوغ فکری و سیاسی انسان‌های آزاده را پس گرفته و دنیا به سمت تمدن نوین اسلامی در حال حرکت است؛ ایران اسلامی هم اکنون در نقطه قوت است و تمامی کشورهای اسلامی پشت سر ایران و جبهه مقاومت هستند.

نظر شما