شناسهٔ خبر: 66707080 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه قم: حج باید نماد ‌‌برجسته‌ برائت از استکبار ‌باشد

امام‌جمعه قم گفت: حج امسال باید نماد عینی، برجسته و تاریخ‌ساز برائت از استکبار جهانی و صهیونیست جنایت‌کار باشد و ما نیز برای زائران بیت‌الله الحرام آرزوی سلامت و قبولی اعمال را داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد با اشاره به جریان‌شناسی نفاق در عصر پیامبر (ص) بر اساس آیات سوره توبه، اظهار داشت: خداوند در آیه 93 این سوره می‌فرماید افرادی که بدون هیچ عذری به جهاد فی‌سبیل‌الله نمی‌روند هیچ راه فراری از مؤاخذه برای آنها وجود ندارند و این ننگ برای آنها بس است که با افراد ناتوان و معذور در شهر بمانند و خداوند بر دل‌های آنها مهر بزند تا از درک حقایق محروم باشند.

 وی در خطبه دوم با بیان اینکه دهه کرامت فرصتی برای بازبینی وظایف ما نسبت به اهل‌بیت (ع) است گفت: اجرای تکلیف الهی محبت و مودت اهل‌بیت که به‌عنوان اجر رسالت در قرآن بیان شده است نیاز به الزاماتی از جمله شناخت بهتر و بیشتر اهل‌بیت (ع) به‌دور از افراط‌وتفریط، آگاهی نسبت به رسالت و مأموریت آنها، التزام عملی به امرونهی آنها و معرفی اهل‌بیت و معارف آنها به دیگران است.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه امام هشتم فرمودند اگر مردم کلام زیبای ما اهل‌بیت را بشنوند از ما تبعیت می‌کنند، افزود: نمونه بیان معارف و تبعیت مردم را در نامه‌های رهبر معظم انقلاب برای جوانان غربی دیدیم که ایشان با درک صحیح شرایط اسف‌بار غرب راهی را پیش روی جوانان اروپایی و آمریکایی گذاشتند تا به راه حق راهنمایی شوند و نخستین گام برای بیداری آنها شوریدن علیه نظام استکباری خودشان است که این روزها شاهد آن هستیم.

 وی در ادامه به ویژگی‌های حج امسال اشاره و عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب در دیدار کارگزاران حج و زائران کشورمان به موارد مهمی اشاره فرمودند و مهم‌ترین فراز ایشان این بود که فرمودند حج امسال حج برائت است و آنچه امروز در غزه اتفاق می‌افتد شاخص عظیمی است که در تاریخ می‌ماند.

 آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: حج امسال باید نماد عینی، برجسته و تاریخ‌ساز برائت از استکبار جهانی و صهیونیست جنایت‌کار باشد و ما نیز برای زائران بیت‌الله الحرام آرزوی سلامت و قبولی اعمال را داریم.

 وی به سوم خرداد و سالروز فتح خرمشهر اشاره کرد و افزود: فتح خرمشهر نقطه عطف 8 سال دفاع مقدس بود و تنها فتح خاک و شهر نبود؛ بلکه فتح ارزش‌ها بود و باید این تجربه‌های دفاع مقدس را به نسل جوان منتقل کرد و آنها را از شور به شعور رساند.

 امام‌جمعه قم با بیان اینکه این عملیات در 4 مرحله انجام شد و رزمندگان اسلام با حداقل امکانات و تجهیزات بزرگ‌ترین پیروزی را کسب کردند و امام فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد ادامه داد: با این پیروزی بزرگ جنگ وارد مرحله نوینی شد و سپاه اسلام مرحله‌به‌مرحله پیروزی‌های تازه‌ای را به دست آورد و باعث شد آمریکا و ایادی او در منطقه حساب کار خود را بکنند و از موضع تهاجم و حمله به موضع دفاع بیفتند.

 وی با بیان اینکه صدام ملعون برخی از سربازان بعثی را به‌خاطر شکست در عملیات فتح خرمشهر اعدام کرد، افزود: امیدواریم روزی شاهد آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین و بیت‌المقدس از چنگ صهیونیست‌های غاصب و کودکش باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما