شناسهٔ خبر: 66707079 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه عالی‌شهر:

دولت‌مردان برای حل مسائل اقتصادی تلاش کنند

بوشهر - امام جمعه عالی‌شهر خواستار تلاش مضاعف برای رفع مشکلات کشور شد و گفت: دولت‌مردان برای حل مسائل اقتصادی تلاش کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام محمد حمیدی‌نژاد در نماز جمعه عالی‌شهر با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) اظهار کرد: حدود ۱۴۰ سال قبل از ولادت امام رضا (ع) پیامبر خدا (ص) به نام نقل وسایل الشیعه می‌فرمایند در آینده پاره تن من در خراسان دفن می‌شود هیچ انسان گرفتاری او را زیارت نمی‌کند مگر اینکه خداوند گرفتاری او را برطرف می‌کند و هیچ گناهکاری زیارت او نمی‌رود مگر اینکه خداوند گناهان او را می‌بخشد این روایت عظمت امام رضا (ع) را به ما نشان می‌دهد.

وی اضافه کرد: شرایط سیاسی زمان امام رضا (ع) به نحوی بود که امام علیه السلام زجر زیادی کشید تا توانست خط اسلام ناب را حفظ کند و آن را به امام بعدی فرزند عزیزش حضرت امام جواد علیه السلام بسپارد. هارون الرشید قبل از مردن جانشین خودش فرزندش محمد امین معرفی کرد و برای برادر او مامون را ولیعهد امین قرار داد اما پس از مرگ دو برادر به جان هم افتادند و کارشان به جنگ کشید که بالاخره امین به دست مامون کشته شد.

امام جمعه عالی‌شهر بیان کرد: وقتی مأمون به خلافت رسید مشکلات زیادی داشت چون قاتل برادرش هست، عباسی‌ها با او مخالفند علویها هم در شهرهای مختلف دست به شورش می‌زنند و وجود امام رضا هم برای او دردسر بزرگیست و این مشکلات باعث شد که او که فردی زیرک بود چاره‌ای بیندیشد و برای حل مشکلاتش امام رضا علیه السلام را از مدینه به ایران بیاورد و کاری کند که مردم فکر کنند امام با او همراه است و برای خلافت او مزاحمت ایجاد نکند.

وی ادامه داد: امام صریحاً می‌فرمود که مامون غاصب است و خلافت حق او نیست و همچنین مناظراتی که با علمای بزرگ مذاهب و ادیان مختلف می‌کرد آنها را شکست می‌داد مردم را آگاه می‌کرد که او امام است و علم الهی دارد مامون با احضار امام و واگذاری ولیعهدی به او به اهداف خود نرسید و ولی امام علیه السلام به هدف خود که حفظ تشیع بود دست پیدا کرد و مامون پلید ناچار شد که دست به کشتن امام بزند و او را هم مثل پدر مظلومش با سم به شهادت رساندند.

حمیدی‌نژاد با اشاره به روز ملی جمعیت گفت: ما باید نسبت به افزایش جمعیت حساس باشیم. از سال ۹۰ که رهبر معظم به طور جدی وارد شدند و هشدار دادند و دستورات لازم را صادر فرمودند اما مسئولین متأسفانه خیلی توجه نکردند. ایشان می‌فرماید مسئله‌ای که در خانواده اولویت دارد مسئله فرزند آوریست و خیلی مسئله مهمی چند سال ما این مسئله را مطرح کردیم الان آمار فرزندآوری ما به اندازه جانشینی هم نیست معنایش این است که تا ۳۰ سال دیگر جامعه پیری داریم این خطر بزرگیست از همه خطرات بزرگ‌تر است این خیلی مهم است نیاز به تلاش دارد.

وی گفت: دشمنان اسلام و ایران اسلامی سال‌ها نقشه کشیدند در دولت سازندگی مسئولین وقت خیانت بزرگ کردند و با دشمن همراهی کردند به اندازه‌ای که مدال افتخار کاهش جمعیت را به ایران دادند در همان زمانی که در آمریکا زنی که ۸ فرزند داشت را جایزه دادند و همه خدمات را برای او رایگان کردند.

حمیدی‌نژاد خاطرنشان کرد: نقشه دشمن تسلط بر ما با کاهش جمعیت و پیری جمعیت است که افراد نفوذی هم در داخل به دشمن کمک کردند امروز وظیفه همه ما تشویق جوانان به ازدواج فراهم آوردن زمینه ازدواج و تشویق به فرزندآوری است. البته در یکی دو سال اخیر دولت کارهایی دارد انجام می‌دهد و مشوق‌هایی را گذاشته اما کافی نیست باید بیشتر از این به این موضوع حساس باشیم.

وی با اشاره به سوم خرداد بیان کرد: امروز الحمدلله ملت ایران فهمیده است که تنها راه پیروزی بر دشمن مقاومت و ایثار است که همیشه نتیجه می‌دهد، جلوی چشم ما مقاومت مردم غزه است که ۷ ماه در محاصره شدید و گرسنگی و تشنگی مقاومت می‌کنند و نتیجه آن هم شکست رژیم منحوس صهیونیستی و آمریکای جنایتکار است که به هیچکدام از اهداف خودشان نرسیده‌اند و دیوانه وار دارند زن و بچه را قتل عام می‌کنند.

امام جمعه عالی‌شهر تاکید کرد: امروز نتیجه مقاومت مردم غزه در آمریکا و اروپا هزاران دانشجویی است که هرچه پلیس و گارد ویژه آنها را کتک می‌زنند زخمی می‌کنند و بازداشت می‌کنند دست از حمایت از فلسطین برنمی‌دارند و تعداد آنها روز به روز بیشتر می‌شود، سه هزار دانشجویی که فقط در آمریکا بازداشت شده‌اند و در زندان به سر می‌برند تنها گوشه‌ای از نتیجه مقاومت مردم غزه در مقابل دشمنان خداست.

وی ادامه داد: همیشه مقاومت به پیروزی و تسلیم به نابودی ختم می‌شودمعمر قذافی در لیبی تسلیم شد و بشار اسد در سوریه مقاومت کرد امروز صفوت این دو را باید به دقت ببینیم.

حمیدی افزود: در مورد مسئله اقتصاد هم آزاد کردن خرمشهر اقتصادی از دست دشمن نیاز به مقاومت و ایثار دارد که هم مسئولین و هم مردم باید با هم وارد عمل بشوند رئیس جمهور با عزم راسخ وارد میدان شده‌اند ولی متأسفانه بدنه دولت که از مسئولان عادت کرده به رفاه و تن‌پروری در دولت‌های قبل تشکیل شده همراهی کامل ندارند تا جایگزین شدن افراد مجاهد و ایثارگر با این افراد مشکلات زیادی خواهیم داشت همه ما باید در جهش تولید مشارکت کنیم تا خرمشهر اقتصادی از دست دشمن آزاد شود.

نظر شما