شناسهٔ خبر: 66706555 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مساجد بیش از پیش در عرصه‌های تربیتی و بصیرت‌افزایی ورود کنند

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: مساجد باید بیش از پیش در عرصه‌های تربیتی و دینی و بصیرت‌افزایی ورود کنند و پایگاه های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌‌های امنا برای تعالی برنامه‌های مساجد حضور جدی داشته باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد،حجت الاسلام والمسلین سید احمدرضا شاهرخی در خطبه‌های این هفته نمازجمعه خرم‌آباد در مصلی الغدیر این شهر ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی و پرهیز از محرمات با اشاره به یکم خردادماه و روز حماسه سازی پاسداران، بسیجیان و عشایر رزمنده لرستانی در سپاه حضرت ابوالفضل(ع) اظهار داشت: روز گذشته جلسه باشکوهی در راستای گرامیداشت رزمندگان لرستانی و تجلیل از خانواده های معظم شهدا که در نبردی ماندگار ماشین جنگی دشمن را نابود کردند برگزار شد. پس از پیگیری های فراوان روز یکم هرداد در تقویم جمهوری اسلامی به عنوان روز مقاومت لرستان نام گرفت. 

وی بیان کرد: 200 نفر از رزمندگان لرستان در عملیات حاج عمران شهید و درخت اسلام را تنومندتر کردند و نشان دادند که این پندار رژیم بعثی که می‌تواند جمهوری اسلامی را از بین ببرد غلط است،  همچنان که جمهوری اسلامی باقی ماند و ستمگران به گورستان تاریخ پیوستند.‌ مساجد باید بیش از پیش در عرصه‌های تربیتی و دینی و بصیرت‌افزایی ورود کنند و پایگاه های بسیج، کانون‌های فرهنگی و هنری و هیئت‌‌های امنا برای تعالی برنامه‌های مساجد حضور جدی داشته و برنامه‌های منسجمی برای تعالی این اماکن داشته باشند. 

امام جمعه خرم‌آباد  بیان کرد: مقام معظم رهبری فرموده‌اند که تدبیر امور مساجد از شئونات ولی فقیه است و کسی نباید برای کار مساجد دستورالعمل بنویسد که در استان ها نیز از شئونات نمایندگان ولی فقیه است و آنان نیز این کار را برعهده قرارگاه فرهنگی مساجد سپرده اند و در درون مسجد نیز امام جماعت مدیر مسجد است و همه باید بازوان وی باشند. 

نماینده ولی فقیه در لرستان  تصریح کرد: هر اقدامی که منجر به تضعیف کارکرد مساجد و یا امام جماعت مساجد شود پسندیده نیست و به دور از شرح وظایف آنان است. در استان لرستان زودتر از سایر استان‌ها کار شروع شده و باید حضور مومنان و جوانان در مساجد از جهت کمیت و کیفیت رشد داشته باشد. 

حجت الاسلام شاهرخی همچنین با اشاره به موسسه ملی "مرحم" عنوان کرد: در این موسسه جمعی از پزشکان متخصص و فوق تخصص با سفر به استان‌ها برای نوزادانی که دارای شکاف لب هستند درمان رایگان انجام می دهند که از 24 تا 28 خردادماه به دعوت مجمع خیرین سلامت و دانشگاه علوم پزشکی لرستان سفر کرده و پذیرای بیمارانی هستند که از ناحیه لب و صورت مشکل دارند و انتظار می رود اطلاع‌رسانی‌های لازم صورت گیرد و قدردان زحمات این پزشکان هستیم. 

خطیب جمعه خرم‌آباد با اشاره به اینکه در جهان اسلام چندین هجرت تمدن ساز داشته ایم افزود: هجرت حضرت امام رضا(ع) از مدینه به توس و هجرت حضرت فاطمه معصومه(س) از مدینه به شهر قم نتایجی داشته و در کنار این 2 بارگاه شریف حوزه علمیه شکل گرفت و مراجعی تربیت شد که در دوران غیبت تاثیر روشنگری آنها را در جهان مشاهده می کنیم. 

نماینده ولی فقیه در لرستان همچنین با اشاره رویداد انتخابات و قدردانی از حضور گسترده مردم افزود: در بیانیه‌ای که در این رابطه تنظیم شد انتظارات مردم از منتخبان بازگو و معایب و آسیب های دوره های قبل نیز تشریح شد تا تحول همراه با جهش برای استان بیفتد. 

حجت الاسلام شاهرخی بیان کرد: در باب تفکیک قوا و عدم دخالت قوا در کار یکدیگر و تجارب ناموفقی که وجود داشته باید روحانیون و اساتید دانشگاه این موضوعات را مورد بحث و گفت و گو قرار دهند چراکه دستی بیرون از استان نخواهد توانست مشکلات لرستان را حل کند. 

وی درخصوص تعطیلی روز شنبه عنوان کرد: طبیعی است که این امر موافقان و مخالفانی دارد اما نباید محل بداخلاقی و بدزبانی شود. 

امام جمعه خرم‌آباد تصریح کرد: اصلاحات اقتصادی فراوانی همچون اجرای کامل اقتصاد مقاومتی، تنظیم بازار، نوسامات بازار ارز و ده‌ها امور دیگر مقدم بر تعطیلی شنبه پیش روی دولتمردان است و شورای نگهبان نیز با دقت و بصیرت در این قضیه ورود پیدا خواهد کرد. 

وی همچنین درخصوص قانون ساماندهی مد و لباس گفت: این مهم در دولت‌های گذشته به فراموشی سپرده شده بود و از وزارتخانه های فعلی انتظار می رود  منتظر تذکرات دوباره مقام معظم رهبری نباشند و وظایف خود را در این زمینه انجام دهند و در استان ما نیز در این مورد تصمیمات تأثیرگذاری گرفته شود.

انتهای پیام/645

نظر شما