شناسهٔ خبر: 66705911 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه بیله سوار:

افزایش حق آبه مغان مهمترین خواسته کشاورزان این منطقه است

بیله سوار- امام جمعه بیله سوار گفت: افزایش حق آبه مغان و ایجاد ظرفیت برای کشت دوم مهمترین موضوع و مساله کشاورزان این منطقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام جابر عزیزی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی، سیاسی و دشمن شکن جمعه این شهر مرزی؛ ضمن دعوت همگان به رعایت تقوای الهی، با اشاره به نامگذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری به عنوان سال جهش تولید اظهار کرد: افزایش حق آبه مغان و ایجاد ظرفیت برای کشت دوم را مهمترین موضوع و مسئله کشاورزان این منطقه دانست.

وی تصریح کرد: با توجه به سفر اخیر ریاست جمهوری به منطقه و افتتاح سد قیز قلعه سی، خواستار حضور مسئولان مخصوصاً استاندار اردبیل در آن مراسم و مطالبه مدیریت یکپارچه سد خدافرین و قیز قلعه سی و ارس به واسطه استان اردبیل شد.

خطیب جمعه بیله سوار مشکل و بحران آینده مغان را متوجه آب دانست و بیان کرد: با توجه به ظرفیت بالای منطقه مغان برای کشاورزی و تولید، این موضوع را مطالبه مهم و اساسی منطقه می دانم و از مسئولان و نمایندگان محترم درخواست می‌کنم که این موضوع را در اولویت برنامه خود قرار دهند.

عزیزی در ادامه از تمام زحمات مسئولان استانی و شهرستانی در برگزاری انتخابات ۲۱ اردیبهشت و مشارکت بی نظیر مردم تشکر نمود و از کاندیداهای محترم که در حضور حداکثری و مشارکت مردم نقش ایفا نمودند تقدیر کرده و با تبریک به منتخب مردم، از صبر و تحمل و همکاری طرفداران کاندیدای غیر منتخب تشکر نمود و از نماینده منتخب مردم خواست که این ظرفیت چهار سال که مردم و نظام و انقلاب در اختیار وی قرار داده است به نحو احسن برای مشکلات و محرومیت و مظلومیت مردم منطقه بویژه بیله سوار به طور کامل استفاده کند.

خطیب جمعه بیله سوار مدیریت یکپارچه حق آبه مغان، راه‌های مواصلاتی، اشتغال جوانان، ارتباط قوی با جمهوری آذربایجان و تردد مسافری و توسعه و راه اندازی سریع منطقه آزاد بیله سوار را مهمترین مطالبات مردم منطقه دانست و افزود: با کمک دولت مردمی و انقلابی و همکاری نماینده مغان این مشکلات در کمترین زمان ممکن حل و فصل گردد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار در ادامه ۳۰ اردیبهشت به عنوان روز ملی جمیعت را یاد آور شد و گفت: سیاست‌های خوب دولت برای افزایش جمعیت تشکر می‌کنم و بحران آینده ایران را جمعیت و نیروی انسانی می دانم و خانواده‌ها را به حداکثر تأثیر گذاری برای این موضوع مهم تشویق، که در این موضوع فعال باشند و بسیج خانواده را مهمترین راه حل دانست.

وی در ادامه فرا رسیدن میلاد باسعادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه سلام را تبریک گفته و خواستار توسعه گفتمان و سبک زندگی رضوی شد و از خادمین حرم رضوی که هفته آینده در شهرستان مرزی بیله سوار حاضر خواهند شد، از مسئولان هماهنگ کننده این برنامه معنوی کمال تقدیر و تشکر نمود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیله سوار سوم خرداد را به عنوان نهاد مهم روز مقاومت و پایداری و سالروز فتح خرمشهر تبریک گفته و بیان داشت؛ که معجزه های انقلاب همیشه باید زنده و جاوید بماند و باید تاریخ دفاع مقدس و انقلاب بازخوانی و مرور شود و حادثه سوم خرداد در تاریخ انقلاب ثابت کرد که کشور همیشه در شرایط سخت می‌تواند مشکل گشا باشد و هیچ بن بستی در کشور وجود نداشته باشد.

عزیزی در پایان فاجعه غزه را بسیار ناراحت کننده دانست و بیان کرد: که دیگر دنیا بر اسباب ظاهر آن نجات دهنده مردم مظلوم و محروم نیست و باید پرونده انسانیت و بشریت در اروپا و غرب برای همیشه بسته شود.

نظر شما