شناسهٔ خبر: 66705274 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون حقوقی و امور پارلمانی وزارت آموزش و پرورش:

۶۳۸ هزار نفر برای ورود به دانشگاه فرهنگیان در کنکور شرکت کردند

سوادکوه- معاون حقوقی و امور پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ۶۳۸ هزار نفر در کنکور سال جاری برای ورود به دانشگاه فرهنگیان ثبت نام و شرکت کرده اند که مایه امیدواری است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم احمدی لاشکی ظهر جمعه در نشست با نخبگان و فرهنگیان شهرستان سوادکوه با بیان اینکه پیش از انقلاب مازندران دارای هشت شهرستان بوده و امروز به ۲۲ شهرستان رسیده است، دلیل این امر را این عنوان کرد که نگاه مسئولان بر این است که مناطق هر چه کوچک‌تر شود، ارائه خدمات راحت تر می‌شود.

معاون حقوقی و امور پارلمانی وزارت آموزش و پرورش با اذعان بر اینکه خدمات خوبی بعد از انقلاب ارائه شده، افزود: اما عموماً نیمه خالی لیوان راحت تر دیده می‌شود و صدای ناراحتی بسیار بلندتر است.

این مسئول با بیان اینکه پیگیر ارتقای بیمارستان شهدای زیراب هستیم، تصریح کرد: در جلسه شورای اداری شب گذشته اعتبار پل پلسفید تصویب شد و دیگر مردم شهرستان بابت این موضوع نگران نباشند.

وی با بیان اینکه درجلسه شورای اداری شب گذشته استان بیش از ۱۵ هزار میلیارد تومان برای مازندران تصویب شد، گفت: از این میزان ۵ هزار میلیارد تومان برای حوزه نیرو بویژه بحث آب، چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای راه، یک هزار و ۶۶۰ هزار میلیارد تومان برای آموزش و پرورش، حدود یک هزار میلیارد تومان برای بهداشت و درمان و مابقی برای دیگر موضوعات بوده است.

احمدی لاشکی با بیان اینکه در طی این دو سال بیش از ۲۰۰ هزار ردیف استخدامی گرفته شد، به توجه به کمیت و کیفیت معلمان اشاره کرد و گفت: معلمان باید دانا، وفادار به نظام و متعهد باشند و متفاوت دیده شوند چراکه الگوی دیگران هستند.

وی با بیان اینکه در کنکور سراسری امسال حدود ۵۰۱ هزار نفر متقاضی تجربی، حدود ۳۰۰ هزار نفر متقاضی علوم ریاضی و ۱۳۰ هزار نفر متقاضی رشته‌های علوم انسانی بودند، گفت: اما بیش از ۶۳۸ هزار نفر متقاضی دانشگاه فرهنگیان بودند که بیانگر اهمیت و توجه به معلمی است.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اثر ۵۰ درصدی معدل در نمره کنکور بر اهمیت برگزاری امتحانات نهایی و تصحیح اوراق و خود کتب درسی تاکید کرد و گفت: نتیجه این مهم نیز این بود که امسال شاهد رتبه یک رقمی در کنکور از شهرستان‌های کوچک بوده‌ایم.

دنبال ارتقای جایگاه معلمان هستیم

وی در رابطه با رتبه بندی معلمان، با بیان اینکه در سال ۱۴۰۱ بودجه کل آموزش و پرورش ۱۵۲ هزار میلیارد تومان بوده است و پس از رتبه بندی، به این رقم بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه شد، گفت: باید منابع این رتبه بندی تأمین می‌شد و مجلس به سختی به عناوین رأی داد، درحالیکه در رتبه بندی معلمان نه فقط به معیشت بلکه باید به‌دنبال جایگاه و مقام معلمان باشیم.

احمدی لاشکی با اشاره به توانمندسازی معلمان در کلاس ضمن خدمت تابستانه، تحول کشور را منوط به خواست معلمان دانست و گفت: اگر می‌خواهید بدانید سی سال دیگر ایران چگونه است، ببینید امروز معلم آن چگونه است.

در ادامه این نشست، حسین کمالی، با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش گفت: هر کشوری اگر به آموزش و پرورش و تربیت آینده سازان کشورش توجه کند، آن کشور در مسیر رشد حرکت خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به سخن رهبری مبنی بر اینکه کشور اگر بخواهد در حوزه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، مسائل اجتماعی و سیاسی به رشد برسد راهش از آموزش و پرورش می‌گذرد، رویکرد آموزش و پرورش را بر همین مبنا دانست و خاطرنشان کرد: دستگاه‌های بسیاری مسئول تربیت نیروی انسانی هستند و امیدواریم این نگاه تقویت شود.

وی با بیان اینکه توجه به آموزش و پرورش در دولت سیزدهم در مقایسه با دیگر دولت‌ها بی نظیر است، سرانه آموزشی و پرورشی در مدارس و هنرستان‌های استان مازندران در طی این دولت را ۲۰۰ میلیارد تومان برشمرد و گفت: توجه به آموزش و پرورش در این دولت جدی است و امیدواریم ما نیز بتوانیم به وظیفه خود عمل کنیم.

نظر شما