شناسهٔ خبر: 66704742 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

بیشترین مشتریان ابزارهای هوش مصنوعی در کدام حوزه‌ها هستند

صاحب‌خبر -

شفقنا- سازمان «رَمپ» با تجربه آمارگیری در امور تجاری، اخیرا گزارش سالانه خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد کاربران حوزه‌های خارج از فناوری، به ویژه سرمایه‌گذاری و مراقبت‌های بهداشتی، پُرشورترین مشتریان ابزارهای هوش مصنوعی هستند.

به گزارش شفقنا از سیتنا، تجارت در حوزه هوش مصنوعی رونقی چشمگیر یافته است. با افزایش تقاضا برای ابزارهای هوش مصنوعی که به امور تجاری روزمره کمک می‌کنند، بازیگران اصلی این حوزه وارد رقابت شدید با یکدیگر شده‌اند و تلاش می‌کنند با ارائه خدمات بهتر و ارزان‌تر در بازار از دیگران جلو بزنند.

سازمان «رَمپ» که کارش آمارگیری از امور تجاری است، اخیرا گزارش سالانه خود را منتشر کرد که نشان می‌دهد کاربران حوزه‌های خارج از فناوری، به ویژه سرمایه‌گذاری و مراقبت‌های بهداشتی، پُرشورترین مشتریان ابزارهای هوش مصنوعی هستند.

رمپ با استفاده از اطلاعات هزاران کارت دبیت و اعتباری که مشتریان برای خرید خدمات هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند، ده کمپانی برتر ارائه‌دهنده این خدمات را مشخص کرده است، که شامل نام‌های مشهور و نه‌چندان مشهور در حوزه هوش مصنوعی مولد است.

این ده شرکت به ترتیب محبوبیت در میان مشتریان «اوپن‌ای‌آی»، «میدجرنی»، «آنثروپیک»، «فایرفلایز.اِی‌آی»، «الون‌لبز»، «پرپلکسیتی اِی‌آی»، «اینستیل اِی‌آی»، «اینستنتلی.اِی‌آی»، «بیوتیفول.اِی‌ای»، و «پاین‌کون» هستند.

مدل‌های هوش مصنوعی ساخت اوپن‌ای‌آی مانند «چت‌ جی‌پی‌تی» برای ارائه خدمات زبانی به مشتریان، بازاریابی، و مهندسی بسیار مفید بوده‌اند، در حالی که میدجرنی و الون‌لبز برای تیم‌های هنری که در کار طراحی برند هستند جذاب بوده‌اند.

بر اساس داده‌های رمپ، چت جی‌پی‌تی جلوتر از همه قرار دارد و محصولات کمپانی‌های دیگر آن را تعقیب می‌کنند. 82 درصد مشتریانی که در سال 2023 برای استفاده از نسخه پولی چت جی‌پی‌تی هزینه پرداخته‌ کردند، یک سال پس از آغاز سرویس‌دهی هنوز هم برای آن پول خرج می‌کنند.

اما هوش مصنوعی تخصصی، که رمپ آن را تحت عنوان ابزاری توصیف می‌کند که برای تقلید یک عملکرد انسانی خاص به کار می‌رود، روز به روز محبوب‌تر می‌شود. فایرفلایز.اِی‌آی، که تخصصی‌ترین ابزار هوش مصنوعی در فهرست رمپ است، توانایی اصلی‌اش «خودکار کردن» یادداشت‌های جلسه است، و مکالمات را رونویسی، خلاصه، تجزیه و تحلیل، و دسته‌بندی می‌کند.

نظر شما