شناسهٔ خبر: 66703876 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: میراث آریا | لینک خبر

استاندار گیلان: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها اولویت نخست باشد

مرجان نعمتی صبا

استاندار گیلان گفت: توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در روستاها اولویت اول باشد و برنامه‌های توسعه‌ای باید با عملکردی روبه جلو و مبتنی بر علم و دانش روز انجام شود.

صاحب‌خبر -

 به‌گزارش میراث‌آریا، اسدالله عباسی امروز «پنجشنبه» در جلسه شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان که با حضور امیر لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، با بیان اینکه تلاش وزارت ارتباطات با توجه به تقاضاهایی که جامعه براساس برنامه های راهبردی دولت دارد ستودنی است، افزود: امروز مساله ارتباطات و سرعت در برقراری ارتباطات و اینترنت در دنیا در اولویت قرار دارد و هوشمند سازی شهرها، استانها و حوزه اقتصادی و فرهنگی و امنیتی مساله ای حائز اهمیت است.

استاندار گیلان با اشاره به حفاری‌هایی که در شهرها و روستاها برای توسعه زیرساختهای ارتباطی انجام می‌شود گفت: این اقدامات ضمانت امنیت بیت‌المال است و ارگانهای مختلف باید در همکاری باهم از مشکلات مردم بکاهند.

عباسی ادامه داد: تجهیز مدارس، دانشگاها و موسسات علمی و تحقیقاتی به فیبر نوری نیز باید در اولویت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار گیرد.

او تصریح کرد: امروز دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از فضای مجازی و تکنولوژی‌های به روز با صرفه‌جویی در وقت می‌توانند با بهره گیری از اینترنت و امکانات کتابخانه های مجازی به بسیاری از اطلاعات روز دنیا دسترسی داشته باشند.

عباسی گفت: هیچ مانعی سر راه توسعه وجود ندارد و در صورت بروز مشکل در اسرع وقت نسبت به رفع آن اقدام می‌شود؛ قطار پیشرفت و توسعه دولت شتاب گرفته و ما وظیفه داریم عقب ماندگی‌هایی که از گذشته باقی مانده پرشتاب و در کمترین زمان ممکن جبران کنیم .

استاندار گیلان افزود: اگر بخواهیم امروز از ظرفیت‌های وزارت ارتباطات بهره لازم را ببریم باید خود را با کشورهای پیشرفته دنیا که سرعت عمل بالایی در انجام فعالیت های همزمان دارند مقایسه کنیم؛ امروزه واحد های دانش بنیان ما به زیر ساختهایی مانند فیبر نوری و سایر تکنولوژی های روز دنیا نیاز دارند و این بستر باید برای آنها فراهم شود.

عباسی گفت: باید رقابت در بین اپراتورهای سیار فعال در کشور وجود داشته باشد و روستاهای گیلان که هدف گردشگری هستند از اینترنت برخوردار شوند تا از مهاجرت روستائیان جلوگیری شود.

نماینده عالی دولت در گیلان با ابراز خوشحالی از اینکه بمناسبت روز روابط عمومی و ارتباطات به تبعیت از ریاست محترم جمهور در اداره‌کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان حضور یافته با تبریک این روز به فعالان این عرصه خطیر، اظهار کرد: کنترل و نظارت بر مجموعه‌هایی که به آنها خدمات ارائه می شود بسیار مهم است؛ نباید واحدهایی که از این خدمات بهره‌مند می‌شوند از این بستر سوء استفاده کنند؛ همچنین باید در برابر پیامک‌هایی که کسب و کار، مسائل اقتصادی و فرهنگی مردم را تهدید می‌کند اطلاع رسانی درست انجام و امنیت سایبری برقرار شود.

در این جلسه همچنین زاهدی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گیلان و همچنین تعدادی از اعضای عضو شورای راهبری ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گزارشی از فعالیت های خود را بیان کردند.

انتهای پیام/

نظر شما