شناسهٔ خبر: 66703714 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

طرح جدید جمهوریخوهان برای اجبار بایدن به ارسال سلاح به اسرائیل

صاحب‌خبر -

شفقنا- جمهوری خواهان در مجلس نمایندگان آمریکا لایحه ای را تصویب کردند که به موجب آن بایدن برای ارسال سلاح به اسرائیل تحت فشار قرار می‌گیرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا؛ الجزیره نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا به رهبری جمهوری‌خواهان لایحه‌ای را تصویب کرده است که جو بایدن، رئیس‌جمهور را مجبور به ارسال سلاح به اسرائیل می‌کند. این درحالی است که بایدن فقط ارسال یک نوع بمب سنگین را به اسرائیل متوقف کرده و هفته گذشته چند میلیارد کمک اضافی را به این رژیم تصویب نموده است.

انتظار نمی رود این لایحه به قانون تبدیل شود، اما صرف تصویب آن عمق شکاف میان دمکرات‌ها و جمهوریخواهان آن هم در سال انتخابات را بر سر اسرائیل را نشان می دهد.

حمله احتمالی اسرائیل به رفح باعث اعتراض در هیات حاکمه آمریکا شده است. در اوایل ماه مه، بایدن همچنین به سی‌ان‌ان گفت که اگر نیروهای اسرائیلی به «مراکز جمعیتی» بروند، «سلاح‌هایی را که در طول تاریخ به اسرائیل داده شده، تأمین نخواهد کرد».

این در حالی است که مدافعان حقوق، قانونگذاران و معترضان در سراسر ایالات متحده خواستار پایان دادن به این انتقال شده اند و به رئیس جمهور هشدار داده اند که از این سلاح ها برای نقض حقوق بشر و جنایات جنگی در غزه استفاده می شود.

این خبر را در الجزیره ببینید

نظر شما