شناسهٔ خبر: 66703642 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نخست وزیر مجارستان: نخست وزیر اسلواکی پس از اصابت گلوله بین مرگ و زندگی است

صاحب‌خبر -
نخست وزیر مجارستان: نخست وزیر اسلواکی پس از اصابت گلوله بین مرگ و زندگی است

خبرگزاری آریا-ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان، روز جمعه به رادیو عمومی گفت که رابرت فیکو، نخست‌وزیر اسلواکی، دو روز پس از سوء قصد به او، که در اروپا شوک ایجاد کرد، بین مرگ و زندگی است.

به گزارش سرویس بین الملل آریا به نقل از سی ان ان عربی؛اوربان ادامه داد: ما برای نخست وزیر دعا می کنیم و همبستگی خود را با اسلواکی اعلام می کنیم... برای او آرزوی بهبودی و بازگشت به کار داریم.

خبرگزاری رسمی اسلواکی روز چهارشنبه گزارش داد که رابرت فیکو، نخست وزیر اسلواکی پس از نشست دولت در شهر هاندلووا، در مرکز این کشور، بر اثر تیراندازی مجروح شد.

خبرگزاری اسلواکی گزارش داد که چندین گلوله شلیک شده است. وضعیت فیکو بلافاصله مشخص نشد. اورژانس اسلواکی اعلام کرد که یک هلیکوپتر آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

شهر هندلوا، جایی که تیراندازی در آن رخ داد، در فاصله دو ساعت رانندگی از پایتخت، براتیسلاوا، قرار دارد. دولت برای یک جلسه خارجی آنجا بود.

زوزانا چاپوتووا، رئیس جمهور اسلواکی، آنچه را که به عنوان حمله "بی رحمانه و بی پروا" به فیکو، 59 ساله توصیف کرد، محکوم کرد. او گفت: من شوکه شدم. برای روبرتو فیکو در این لحظه حساس آرزو می‌کنم تمام قدرت را داشته باشد تا پس از حمله به حالت اولیه برگردد.


فیکو اکتبر گذشته پس از اجرای کمپینی در انتقاد از حمایت غرب از اوکراین، برای سومین بار به عنوان نخست وزیر اسلواکی دست یافت. قبل از انتخابات، فیکو همدردی خود را با کرملین پنهان نمی کرد و "نازی ها و فاشیست های اوکراین" را برای تحریک ولادیمیر پوتین برای شروع تهاجم سرزنش می کرد و روایت نادرستی را که رئیس جمهور روسیه برای توجیه تهاجم خود به کار برد، تکرار کرد.

زمانی که فیکو در اپوزیسیون بود، به یکی از متحدان نزدیک ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان به خصوص در مورد انتقاد از اتحادیه اروپا تبدیل شد.

نظر شما