شناسهٔ خبر: 66703208 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مهر گزارش می دهد+ فیلم و عکس

رییسی: بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پذیریم

ساری- رییس جمهور در دومین روز از سفر استانی خود به استان مازندران به شهر نوشهر سفر و با مردم این شهرستان دیدار و گفت‎وگو خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنج شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه در دور دوم سفر استانی به مازندران سفر کرد.

در این سفر دو روزه خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، صحرایی وزیر آموزش و پرورش، عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، بذرپاش وزیر راه و شهرسازی، نیکبخت وزیر جهاد کشاورزی، زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رئیس جمهور را همراهی کردند.

همچنین داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه، سلاجقه رئیس سازمان محیط زیست، دهقانی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان، حسینی‌پور معاون امور مجلس، اسماعیلی رئیس دفتر، منصوری معاون اجرایی، خلجی رئیس شورای اطلاع‌رسانی، دولابی عضو شورای هماهنگی ارتباطات با حوزه و روحانیت و صالحی رئیس مرکز ارتباط مردمی نهاد ریاست جمهوری نیز از دیگر همراهان رئیس جمهور در سفر به استان مازندران بودند.

لازم به ذکر سفر دور اول رئیس جمهور به استان مازندران در ۲۰ اسفند ۱۴۰۰ انجام شده که رهاورد این سفر ۱۷۶ مصوبه با ۱۷ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبارات بود.

اخبار روز دوم سفر رئیس جمهور به استان مازندران را در زیر بخوانید.

۱۸:۱۱ میراث دار اقتصاد نفتی هستیم

سیداحسان خاندوزی در جمع فعالان اقتصادی بهشهر، نکا و گلوگاه در مجتمع تحقیقات و آموزش دخانیات تیرتاش گلوگاه اظهار کرد: اگر به تولید کنندگان پر و بال بدهیم، شاهد توسعه اقتصادی خواهیم بود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی یادآور شد: مجموع نشست‌ها با فعالان بخش خصوصی و تولیدکنندگان و ایجاد شورای گفتگوی دولت در بخش اقتصاد و.. در دستور کار است و مطالبه گر هستیم.

خاندوزی با اشاره به وجود سیاست‌های انقباضی بانکی به دلیل هزینه‌های فعالیت‌های غیر مولد و واسطه گری پایین، تولید را پرهزینه دانست و گفت: تسهیل کار تولیدی، مدیریت میزان نقدینگی در اقتصاد دو مساله مهم است که امروز فراهم شد زیرا در گذشته قانونی برای بازدارندگی از دلالی نداشتیم.

وی با اشاره به وضع قانون‌مالیات بر سوداگری گفت: این مساله سبب می‌شود تا انضباط مالی حاکم و تلاطم نقدینگی مدیریت شود.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: امسال در برنامه ۱۴۰۳ آبراهه انجام و ۲۵۰ هزار میلیارد تومان اضافه بر تراز بانک‌ها، اعتباری برای تعهدات اعتباری و زنجیره‌ای در نظر گرفته شد.

وی با عنوان اینکه تخصیص ارز هم مساله مهم دیگری است که با تقاضای بی انتهایی در حوزه مصارف ارزی روبر و هستیم، گفت: هر قدر هم میزان دسترسی به ارز افزایش یابد باز همگان راضی نمی‌شوند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۷:۴۱ جذب ۵۵۰ محیطبان در سال جاری

علی سلاجقه که رئیس جمهور را در دور دوم سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند، در جمع فعالان زیست محیطی غرب مازندران در نوشهر با بیان اینکه پارسال این سازمان یک‌هزار نفر نیروی جدید جذب کرده بود، گفت: امسال نیز ۵۵۰ نیروی جدید در این سازمان جذب خواهند شد.

سلاجقه افزود: محیط زیست با چالش کمبود نیرو دست و پنجه نرم می‌کند که دولت برای جبران آن مصمم است.

وی گفت: پارسال یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه موتورسیکلت به همراه ۱۰۰ دستگاه خودرو به ناوگان خودرویی سازمان محیط زیست در شهرهای مختلف کشور افزوده شد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه بدون تردید در زمان حاضر همه ۸۵ میلیون ایرانی دغدغه محیط زیست دارند، خاطرنشان کرد: حساسیت‌های مردمی در حوزه محیط زیست یک ظرفیت خوب برگشت ناپذیر است.

سلاجقه گفت: موضوع پسماند یکی از جدی‌ترین مشکل استان‌های شمالی است که جانمایی مناسب برای حل این مشکل در این خطه سخت است.

رئیس سازمان محیط زیست با اشاره به این نکته که تفکیک زباله در استان‌های شمالی باید به صورت جدی در دستور کار قرار گیرد، ادامه داد: همه سمن‌ها و فعالان زیست محیطی برای فرهنگ سازی در این بخش کمک کار باشند.

۱۶:۲۲ بازدید وزیر اقتصاد از واحدهای تولیدی نکا

وزیر امور اقتصادی و دارایی در حاشیه سفر دولت به مازندران از واحدهای صنعتی نکا واقع در شرق مازندران بازدید کرد.

۱۵:۳۶ معلمان حق التدریس طبق قانون تعیین تکلیف می‌شوند

رضامراد صحرایی در حاشیه بازدید از برخی مناطق شهرستان سوادکوه، با بیان اینکه در این بازدید با مشاهده مسائل اصلی شهرستان، گزارشی برای آقای رئیس جمهور تهیه می‌کنم، از جمله این مسائل به پل شهر پلسفید، جاده منطقه بالا زیراب و تنها پل زیراب که نیاز به تقویت دارد و پل دیگر که در سیل سال ۹۷ تخریب شده است، اشاره کرد و افزود: جمع این موارد در ستاد سفر رئیس جمهور مطرح می‌شود تا تصمیمات گرفته شود.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه بخشی از مشکلات همچون پل شهر پلسفید و زیرگذر این منطقه (زیراب) در مصوبات سفر دیده شده، خاطرنشان کرد: اما مردم مشکلات دیگری هم دارند که باید جمع‌آوری و خدمت آقای رئیس جمهور تحویل داده شود.

این مسئول در رابطه با معلمان حق التدریس با بیان اینکه همه چیز را قانون تعیین تکلیف کرده است، توضیح داد: ما جذب گسترده‌ای داریم و در این جذب گسترده، افراد متناسب با توانایی‌های خود جذب آموزش و پرورش می‌شوند و کسانی که از گذشته در آزمون‌ها شرکت می‌کردند یا سابقه حق التدریس دارند، قانونگذار برایشان تعیین تکلیف کرده است.

صحرایی با بیان اینکه مدارسی که در شهرستان نیاز به بررسی ویژه داشتند، در جلسه با فرماندار شهرستان مطرح و دستورات لازم را صادر کردم، به تجهیزات برخی مدارس در این مورد اشاره کرد و گفت: وضعیتی که در اینجا داریم نسبت به انتظار مردم است، در برخی از نقاط کمتر از حد انتظار است و در این راستا، گروهی را مأمور کردم تا در این موضوع مطالعه کرده و طرح را بیاورند.

وی موضوع بازدید خود را دو قسم برشمرد که یکی مصوبه سفر گذشته در مورد پل پل‌سفید و زیرگذر زیراب بوده و قسم دیگر مواردی است که مردم بر این عقیده‌اند که دولت باید به آنها توجه می‌کرد اما در مصوبات نیستند و در رابطه با این مورد دوم گفت: این مورد دوم را باید خدمت همکاران ببرم تا دیده شوند، البته موارد باید اولویت‌بندی شود چراکه شاید نتوانیم همه مشکلات را با هم ببینیم و باید مشکل اولویت‌دار را ابتدا حل کنیم.

۱۵:۰۲ دستور ویژه رئیس جمهور برای خودکفایی برنج

نشست پیگیری موضوع‌های ویژه استان مازندران از جمله «رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی برنج»، «مولدسازی پلاژهای دولتی»، «توسعه زیرساخت‌های بنادر استان»، «کالاهای رسوبی در گمرکات» و «مسائل تالاب میانکاله» با حضور رئیس جمهور در محل استانداری برگزار شد.

در این نشست ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنج‌کاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۴:۵۳ ضرورت فعال شدن استان‌ها در تولید دارو

بهرام عین اللهی در نشست مشترک معاونان و مدیران وزارت بهداشت و اعضای هیأت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی مازندران بر ضرورت فعال شدن همه استان‌ها در تولید و خودکفایی دارو در راستای شعار سال و جهش تولید در حوزه سلامت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه متأسفانه در برخی استان‌ها تولید دارو انجام نمی‌شود، افزود: اگر در کل کشور صنایع دارویی فعال باشند، علاوه بر تأمین نیاز داخلی به صادر کننده قوی تبدیل می‌شویم و ظرفیت مازندران بسیار بالاست که می‌تواند مشکلات استان و کشور را برطرف کند.

وی عملکرد آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی مازندران را درخشان دانست و گفت: خوشبختانه در دولت مردمی، اقدامات این دانشگاه در حوزه‌های مختلف مؤثر و مفید بوده است. یکی از این اقدامات توسعه آموزش پزشکی و افزایش رشته‌های دانشگاه است که در تربیت نیروهای متخصص مورد نیاز در آینده، نقش زیادی دارد.

۱۴:۰۱ هدیه دختر توانخواه به رئیس جمهور

دختر توانجوی نوشهری تابلوی نقاشی با موضوع دفاع مقدس را به حجت الاسلام رئیسی هدیه داد.

۱۳:۳۸ امسال ۲۰۰ هزار تُن گوشت مرغ صادر می‌شود

مجتبی نوروزی ظهر جمعه در حاشیه سفر دولت و بازدید از واحدهای دام و طیور مرکز مازندران، مازندران را قطب تولید طیور در کشور دانست و افزود: با وجود مراکز پرورش مانند لاین، اجداد و مادر در استان مازندران ۴۰ درصد از طیور کشور در استان‌های گیلان و مازندران تولید می‌شود.

وی از حجم جوجه ریزی بی سابقه در سال گذشته خبر داد و گفت: حجم جوجه ریزی حدود ۱۵۰ میلیون قطعه در ماه یک رکورد بی سابقه بود که در صنعت طیور و توسط دولت سیزدهم صورت گرفت.

وی ادامه داد: از پایان سال ۱۴۰۲ تا این لحظه بیش از چهارهزار تن گوشت مرغ صادر شده است.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور از هدف گذاری این سازمان برای صادرات مرغ به کشورهای مختلف خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی صورت گرفته بنا داریم در سال ۱۴۰۳ حداقل بیش از ۲۰۰ هزار تن گوشت مرغ صادر کنیم.

۱۲:۵۹ تجهیز شهرها و روستاهای مازندران

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی بر لزوم تجهیز شهرها و روستاهای استان به نظام ارتباطی و امکانات روز شد.

۱۲:۳۸ صف شناورهای کشورهای حاشیه خزر برای تعمیرات در مازندران

سیداحسان خاندوزی در بازدید کارخانه صدرا بهشهر اظهار کرد: با توجه به دغدغه رهبری در راستای توسعه اقتصاد دریا محور باید از ظرفیت بنادر استفاده شود و با دستور رئیس جمهور احیای کارخانه اجرایی شد.

وی احیای ظرفیت تولیدی کارخانه ایران صدرا را یکی از برنامه‌ها برشمرد و گفت: فرایند ساخت شناور در این کارخانه ۱۰ سال متوقف بود که در دولت کنونی پنج فروند شناور جدید با اشتغال زایی برای ۵۰۰ نفر و سرمایه گذاری مناسب در حال ساخت است.

خاندوزی گفت: استفاده از ظرفیت کارخانه برای تعمیر کشتی در حاشیه خزر مهم است و امروز شاهد در صف و نوبت بودن شناورهای دیگر کشورهای حاشیه خزر برای تعمیر هستیم که عایدات ارزی قابل توجه به همراه دارد.

وی افزود: برای توسعه ایران صدرا توافقات خوبی انجام شد و با توجه به کمبود فضای فیزیکی و اراضی پشتیبانی، طرح توسعه انجام خواهد شد که اشتغال بیشتر به همراه دارد.

خاندوزی اظهار کرد: بندر امیرآباد با مصوبه منطقه آزاد و پیگیری انجام شده شاهد توسعه بیش از پیش است و اولین کشتی رو- رو و خط آهن رو- رو بندر در حال تکمیل است.

۱۱:۴۷ رئیسی: مردم همیشه پشتیبان ارزش‌های انقلاب بوده‌اند

حجت الاسلام ابراهیم رئیسی در دیدار مردم غرب مازندران در مصلای نوشهر با تبریک دهه کرامت گفت: هویت فرهنگی استان مازندران با عشق به اهل بیت عصمت و طهارت (ع) رقم خورده است.

وی با بیان اینکه هویت مردم مازندران با دین و آموزه‌های آن رقم خورده است، ادامه داد: هویت مردم با ۱۰ هزار و ۴۰۰ شهید استان و با ایثارگران و جانبازانی که سند هویت این مردم برای دفاع از کشور هستند، رقم خورده است.

رئیس جمهور با تقدیر از حضور مردان و زنان، دختران و پسران و جوانان در مراسم گفت: مردم همواره پشتیبان ارزش‌های انقلاب بوده و هستند و فرهنگ و هویت مردم استان فرهنگی است که هرگز با نظام ارتباطات و توسعه یافتگی که لازمه زندگی امروزی است، تحت شعاع قرار نخواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید شهر و روستای ما توسعه پیدا کند، ادامه داد: خوشبختانه گام‌هایی برای توسعه بندر نوشهر برداشته شده است.

حجت الاسلام رئیسی وجود نیروهای هوایی و دریایی و مسلح را در استان مازندران و شهرستان نوشهر برکت دانست.

بی عدالتی و تبعیض را نمی‌پذیریم

وی اجرای عدالت در توزیع امکانات و ظرفیت‌ها را از برنامه‌های مهم دولت بیان کرد و گفت ما بی‌عدالتی و تبعیض را در استان نمی‌پذیریم.

حجت الاسلام با بیان اینکه بخش عمده‌ای از تولید در استان مازندران بر دوش بانوان است، یادآور شد: از حضور در شالیزارها و برنجکاری گرفته تا باغات و فعالیت در حوزه‌های مختلف فرهنگی و اقتصادی، بانوان نقش آفرینی می‌کنند و از سوی دیگر باید به نیروی جوان بیش از پیش توجه شود.

رئیس جمهور از دستگاه‌های اداری خواست تا به جوانان میدان دهند و گفت: معتقدم هرجا جوانان حضور پیدا کردند مؤثر بودند البته پیشکسوتان نیز باید چراغ راه باشند.

متن کامل را اینجا بخوانید.

۱۱:۱۵ شوق فرزندان شهدای مدافع حرم برای دیدار با رئیس جمهور

شمار زیادی از خانواده‌های غرب مازندران برای دیدار مردمی با حجت الاسلام رئیسی در مصلای نوشهر حضور یافتند. در بین این جمعیت، شماری از فرزندان شهدای مدافع حرم مازندران نیز دیده می‌شوند.

حافظ فرزند شهید مدافع حرم مصطفی شیخ الاسلامی از جمله فرزندان شهدایی است که به همراه پدربزرگ و خانواده برای دیدار مردمی با رئیس جمهور حضور دارند.

در این دیدار، برخی از اهالی و مردم غرب مازندران پلاکاردهایی در دست دارد که روی آن نوشته شده است «ما مردم غرب مازندران خواهان ایجاد استان جدید هستیم».

۱۰:۵۲ گازرسانی به ۲۰ نیروگاه در دولت سیزدهم

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران در حاشیه سفر دولت و نشست با مدیران گاز نشست با و در حاشیه سفر دوم دولت گازرسانی به ۲۰ نیروگاه و ۵۰ شهر را از دستاوردهای دولت سیزدهم بیان کرد.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای دولت تاکنون شش هزار و ۵۰۰ روستای کوهستانی کشور نیز به شبکه سراسری گاز پیوستند.

وی برخورداری بیش از ۲۰ هزار واحد صنعتی خورد از نعمت گاز را از دیگر اقدامات دولت سیزدهم بیان کرد.

مجید چگنی مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران همچنین به صورت سرزده با حضور در شرکت گاز استان مازندران از میز ارتباطات مردمی دیدن کرد.

ستاد ارتباطات مردمی وزارت نفت در مازندران مقارن با حضور رئیس‌جمهور در این استان، از روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت به مدت سه روز از ساعت ۸ الی ۱۸ در اداره مرکزی شرکت گاز استان مازندران برقرار است.

۱۰:۳۴ حضور وزیر اقتصاد در گلزار شهدای نکا

روز دوم سفر رییس جمهور به مازندران

سید احسان خان دوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی که رئیس جمهور را در سفر استانی به مازندران همراهی می‌کند با حضور در نکا به مقام شامخ شهدای این شهرستان ادای احترام کرد.

خاندوزی قرار است در نکا از شهرک صنعتی و واحدهای تولیدی بازدید و با فعالان اقتصادی این شهرستان نشست داشته باشد.

۱۰:۲۱ حال و هوای مصلای نوشهر در دیدار مردمی رئیسی

شمار زیادی از اهالی غرب مازندران برای دیدار با رئیس جمهور در مصلای نوشهر لحظه شماری می‌کنند.

۱۰:۲۱ روز دوم سفر دولت به مازندران

سفر استانی حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور و هیأت دولت در مازندران به روز دوم رسید.

وزیر کشور: آباد سازی مرحله نهایی آزادسازی ساحل است

روز دوم سفر رییس جمهور به مازندران

احمد وحیدی بامداد جمعه در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از شهرستان رامسر با بیان اینکه رامسر ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد، افزود: امیدواریم با سیاست دولت برای پیشرفت هر چه بیشتر مازندران و شهرستان‌های آن برنامه ریزی شود.

وی با اظهار اینکه از موقع آزادسازی ساحل به شهرداری‌های هر منطقه مأموریت دادیم تا در محدوده‌های خود ساحل را آباد و آماده کنند، افزود: آزادسازی مرحله خوبی بوده و آماده سازی و ساحل سازی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اختلاف جزئی با منابع طبیعی در ساحل وجود دارد که رفع می‌شود، گفت: همان گونه رئیس جمهور اشاره کردند مناسب سازی ساحل و آماده سازی آن مرحله نهایی کار خواهد بود و کار ادامه پیدا می‌کند.

وحیدی با اشاره به بیمارستان قدیمی رامسر نیازمند توسعه است، گفت: باید بیمارستان دیگر و جایگزینی احداث شود.

وزیر کشور آب شرب، پسماند و زباله را از دیگر دغدغه‌های شهرستان رامسر بیان کرد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر برای شهرستان رامسر در نظر گرفته شده است.

در این نشست ابتدا موضوع تقویت و حمایت از برنج‌کاران مازندرانی و رفع موانع افزایش تولید و حرکت به سمت خودکفایی در تولید برنج مورد بحث و بررسی قرار گرفت و وزیر جهاد کشاورزی در گزارشی از میزان تولید برنج و میزان نیاز سالانه برنج کشور، از تدوین طرحی جامع برای خودکفایی در تولید برنج خبر داد.

متن کامل را اینجا بخوانید.

وزیر کشور: آباد سازی مرحله نهایی آزادسازی ساحل است

روز دوم سفر رییس جمهور به مازندران

احمد وحیدی بامداد جمعه در گفت وگو با خبرنگار مهر در حاشیه بازدید از شهرستان رامسر با بیان اینکه رامسر ظرفیت‌های گردشگری فراوانی دارد، افزود: امیدواریم با سیاست دولت برای پیشرفت هر چه بیشتر مازندران و شهرستان‌های آن برنامه ریزی شود.

وی با اظهار اینکه از موقع آزادسازی ساحل به شهرداری‌های هر منطقه مأموریت دادیم تا در محدوده‌های خود ساحل را آباد و آماده کنند، افزود: آزادسازی مرحله خوبی بوده و آماده سازی و ساحل سازی در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه اختلاف جزئی با منابع طبیعی در ساحل وجود دارد که رفع می‌شود، گفت: همان گونه رئیس جمهور اشاره کردند مناسب سازی ساحل و آماده سازی آن مرحله نهایی کار خواهد بود و کار ادامه پیدا می‌کند.

وحیدی با اشاره به بیمارستان قدیمی رامسر نیازمند توسعه است، گفت: باید بیمارستان دیگر و جایگزینی احداث شود.

وزیر کشور آب شرب، پسماند و زباله را از دیگر دغدغه‌های شهرستان رامسر بیان کرد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان مصوبات سفر برای شهرستان رامسر در نظر گرفته شده است.

نظر شما