شناسهٔ خبر: 66701694 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

روسیه: غرب مانعی در برابر توسعه کشورهای دنیا است

نایب رئیس مجلس فدرال روسیه مشکل کنونی جهان را اقدامات غرب به رهبری آمریکا برای تقویت نظام تک قطبی و جلوگیری از توسعه و پیشرفت کشورهای دنیا دانست.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "کنستانتین کاساچوف" در کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" که از سوی مجموعه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان اسلام برگزار شد، اظهار داشت: ارزش‌های مشترک زیربنای یک نظام دموکراتیک و عادلانه است.

کاساچوف تأکید کرد: هنگامی که عملیات تروریستی در مناطقی از دنیا روی می‌داد و به دروغ به مسلمانان نسبت داده می‌شد، در نهایت مشخص شد که پشت پرده این عملیات تروریستی قدرت‌هایی هستند که هیچ ارتباطی با مسلمانان ندارند.

وی افزود: مشکل اصلی عصر کنونی تناقض دنیای تک قطبی و چند قطبی است. در همین زمینه اقدامات غرب به رهبری آمریکا در دنیا مانعی در برابر توسعه و پیشرفت کشورهای دنیا است؛ اعمال تحریم علیه میلیون‌ها انسان نیز نشانه آشکار این تناقض است.

نایب رئیس مجلس فدرال روسیه گفت: این تحریم‌ها به ابزاری سیاسی برای مقابله با کسانی تبدیل شده که به مخالفت با یکی از مراکز قدرت می‌پردازند.

وی خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم که بسیاری از کشورها در حال کاهش اتکای خود به ارزش‌های غربی هستند.

کاساچوف تأکید کرد: روسیه به گفت‌وگوها با شرکای خود در جهان اسلام ادامه خواهد داد، تا یک نظام متمایز برای مدیریت جهانی ایجاد شود.  

وی افزود: اکثریت کشورهای اسلامی در آسیا و آفریقا از دوستان قدیمی ما به شمار می‌آیند و ما از نقش مهم و راهبردی اتحادیه عرب، شورای همکاری و سازمان همکاری اسلامی حمایت می‌کنیم.

کاساچوف اظهار داشت: امروزه بازیگران جدیدی وارد صحنه سیاست جهانی شده‌اند که نماینده مناطق جنوب و شرق دنیا هستند، در همین راستا روسیه از دوستان خود حمایت می‌کند تا نقش بیشتری را در حل مسائل مهم کنونی ایفا کرده و زمینه تشکیل یک نظام دموکراتیک عادلانه در دنیا فراهم شود.

گفتنی است، کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" امروز (پنج‌شنبه) با حضور و سخنرانی دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان برگزار شد.

انتهای پیام/
 

نظر شما