شناسهٔ خبر: 66701669 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

سازمان همکاری اسلامی خواستار همکاری‌های بین المللی برای مقابله با تروریسم شد

دبیرکل سازمان همکاری اسلامی با تأکید بر مخالفت این سازمان با هرگونه تروریسم، خواستار همکاری‌های بین‌المللی برای مقابله با این پدیده در دنیا شد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین‌الملل خبرگزاری تقریب، "حسین ابراهیم طه" دبیرکل سازمان همکاری اسلامی در پیامی به کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" که از سوی مجموعه چشم انداز راهبردی روسیه و جهان برگزار شد، اظهار داشت: این کنفرانس امسال در شرایطی برگزار می‌شود که جهان با تحولات و چالش‌های سیاسی، امنیتی، اقتصادی، اجتماعی و محیط زیستی روبه‌رو است که همه آنها به افزایش تلاش‌ها و همکاری‌های بین‌المللی نیاز دارد.

وی در این پیام که توسط نماینده دبیرکل سازمان کنفرانس اسلامی قرائت شد، تأکیدکرد:  بدون شک سازمان‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نقش مهمی در حل این مشکلات و چالش‌ها دارند و در همین راستا مؤسسات مختلف وابسته به سازمان همکاری اسلامی توجه بسیاری برای ایفای نقش در این زمینه دارند.

حسین ابراهیم طه خاطرنشان کرد: سازمان کنفرانس اسلامی به همکاری‌های چندجانبه مبتنی بر اشتراکات و اصول بین‌المللی مانند احترام متقابل و حسن همجواری، عدم دخالت در امور داخلی یکدیگر، حفظ اتحاد منطقه‌ای و حاکمیت و یکپارچگی ایمان دارد.

دبیر کل سازمان همکاری اسلامی اظهار داشت: مسئله فلسطین، به‌عنوان مسئله محوری سازمان همکاری اسلامی شاهد تحولات خطرناکی است، به‌خصوص ادامه تجاوز نظامی "اسرائیل" به مردم فلسطین و به‌ویژه اهالی غزه و سیاست‌های شهرک‌سازی و یهودی‌سازی قدس و تعرض‌های مکرر به مسجدالاقصی.

وی افزود: ما خواستار افزایش تلاش‌های جامعه جهانی و به‌ویژه شورای امنیت در قبال این تحولات هستیم تا ملت فلسطین بتواند به حقوق خود و از جمله آنها حق بازگشت، حق تعیین سرنوشت و تأسیس کشور مستقل خود به پایتختی قدس شریف دست یابد.

ابرهیم طه با اشاره به برخی منازعات و درگیری‌هایی که در برخی کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در جریان است، تأکید کرد که این سازمان همه را به گفت‌وگو، آشتی و اعتمادسازی دعوت می‌کند تا بتوان از این طریق به راهکارهایی مسالمت‌آمیز دست یافت.

وی تأکید کرد: سازمان همکاری اسلامی مخالف هرگونه تروریسم است و تفاوتی ندارد که منشأ آن تروریسم چه باشد؛ این سازمان مخالف این است که تروریسم به یک کشور، دین، فرهنگ و یا قومیت ارتباط داده شود و خواستار همکاری‌های بین‌الملی برای مقابله با آن در دنیا است.


گفتنی است، کنفرانس "نظم جهانی عادلانه و چند قطبی و توسعه ایمن" دیروز (پنج‌شنبه) با حضور و سخنرانی دکتر شهریاری، دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی در قازان پایتخت تاتارستان برگزار شد.

ابراهیم طه خاطرنشان کرد: سازمان همکاری اسلامی همچنین خواستار مقابله با پدیده اسلام‌هراسی است و به دنبال تقویت گفت‌گو بین فرهنگ‌ها و ادیان است.
 

نظر شما