شناسهٔ خبر: 66701414 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

اونس جهانی امروز ۲۷ اردیبهشت: کاهش نسبی طلا با قوت گرفتن شاخص دلار اونس جهانی امروز ۲۷ اردیبهشت: کاهش نسبی طلا با قوت گرفتن شاخص دلار

به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی امروز پنجشنبه (27 اردیبهشت) که در ساعات ابتدایی آن با افزایش همراه شد و در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح قیمتی خود در یک ماه اخیر بود، به دنبال قوی‌تر شدن شاخص دلار،‌ کاهش یافت. به نوشته رویترز، کاهش قیمت طلا و رشد شاخص دلار در حالی رقم خورده که اظهارات محتاطانه یکی

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران، قیمت طلا طی امروز پنجشنبه (27 اردیبهشت) که در ساعات ابتدایی آن با افزایش همراه شد و در حال نزدیک شدن به بالاترین سطح قیمتی خود در یک ماه اخیر بود، به دنبال قوی‌تر شدن شاخص دلار،‌ کاهش یافت.

به نوشته رویترز، کاهش قیمت طلا و رشد شاخص دلار در حالی رقم خورده که اظهارات محتاطانه یکی از مقامات فدرال رزرو، هیجان سرمایه‌گذاران را کاهش داد.

قیمت لحظه‌ای طلا در ساعت 17:47 دقیقه به وقت ایران با کاهش 0/4 درصدی در سطح 2 هزار و 376 دلار به ازای هر اونس قرار گرفت  ‌این در حالیست که فلز زرد توانسته بود در ساعاتی از امروز به بالاترین سطح قیمتی خود از 19 آوریل (31 فروردین) برسد. قیمت این فلز گران‌بها در روز چهارشنبه (26 اردیبهشت) با رشد یک درصدی همراه شد.

در این میان،‌ قیمت معاملات آتی طلا با افت 0/7 درصدی به سطح 2 هزار و 378 دلار رسید.

طلا

روند تغییر قیمت لحظه‌ای طلا

شاخص دلار پس از آنکه در روز چهارشنبه با کاهش شدیدی همراه شد که علت آن داده‌های تورمی آمریکا بود که نشان می‌داد تورم این کشور کمتر از حد انتظار افزایش یافته، بار دیگر با افزایش همراه شده است؛ امری که جذابیت طلا برای دارندگان دیگر ارزها را کمتر کرده است.

رئیس شعبه فدرال رزرو در نیویورک طی امروز پنجشنبه در مصاحبه با رویترز از خبر آهسته شدن سرعت تورم ایالات متحده استقبال کرد،‌ اما در عین حال گفت که این خبر مثبت برای کاهش زودتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو،‌ کافی نیست.

بازارها اکنون حدود 71 درصد احتمال می‌دهند که بانک مرکزی آمریکا در سپتامبر نرخ بهره را کاهش خواهد داد.

در این میان،‌ قیمت لحظه‌ای نقره با کاهش 0/9 درصدی به 29/44 دلار به ازای هر اونس رسید، در حالیکه این فلز توانسته بود در ساعاتی از امروز به بالاترین سطح قیمتی خود از فوریه 2021 برسد.

منبع: ecoiran-63671

نظر شما