شناسهٔ خبر: 66701064 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر کشور:

دولت به ضرورت استان شدن یک منطقه توجه می‌کند

تنکابن - وزیر کشور گفت: اگر بررسی های کارشناسی ضرورت استان شدن یک منطقه را مشخص کند، دولت به آن توجه می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وحیدی پنجشنبه شب در نشست نخبگان شهرستان‌های تنکابن و رامسر که در سالن اجتماعات فرمانداری تنکابن برگزار شد، درباره مطالبه جدی مردم این شهرستان‌ها مبنی بر استانی شدن غرب مازندران اظهار داشت: دولت در مقابل نیاز جدی و مطالبه مردم ابایی نداشته و اگر بررسی‌های کارشناسی ضرورت استان شدن یک منطقه را مشخص کند، دولت به آن توجه خواهد کرد.

وی بر تکمیل پروژه راه تنکابن، الموت- قزوین تاکید و از آن به‌عنوان یک راه استراتژیکی یاد کرد و همچنین احداث آزاد راه چالوس به رامسر را نیز از ضروریات منطقه غرب مازندران برشمرد.

وزیر کشور درباره مطالبه کشاورزان گفت: اینکه در مقطعی یک محصول کشاورزی دچار ضرر شود دلیل بر از بین بردن کشاورزی نباید باشد بلکه باید راهکار مناسب در جهت رونق این صنعت مادر ارائه داد.

این مسئول درباره صنعت گردشگری در منطقه افزود: گردشگری به خودی خود درآمد زا بوده و البته دولت باید در جهت حمایت از این صنعت، اقدامات لازم را داشته باشد لیکن گردشگری صنعتی است که با طرح‌ها و سرمایه گذاری مردم و بخش خصوصی توسعه می‌یابد.

وی بر لزوم بهره برداری از اقتصاد دریامحور تاکید و خاطر نشان کرد: سه استان شمالی کشور در این زمینه دارای ظرفیت بی نظیر هستند و با وجود کشورهای همسایه نظیر روسیه و تقویت دیپلماسی اقتصادی کشور می‌توان از این ظرفیت‌ها به نحوی مطلوب بهره برد.

وی درباره تقویت صنایع در غرب مازندران هم گفت: در این منطقه باید صنعت سبز فعال شود و صنعت در تقابل با طبیعت نباشد.

وحیدی درباره بهره برداری از بیمارستان فوق تخصصی تنکابن هم اظهار داشت: این بیمارستان در آینده نزدیک با حضور رئیس جمهور به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر کشور همچنین از پیگیری درباره اختیارات فرمانداری ویژه تنکابن هم سخن گفت.

نظر شما