شناسهٔ خبر: 66700119 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جامعه دانش‌آموزی تشنه اقدامات فرهنگی است

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: رویداد ملی رشدآوند با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی انجام شد و ایده‌ها و طرح‌های خوبی ارائه شده که آن‌ها را سطح‌بندی و در مدارس پیاده می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اصفهان، پیرامون اقدامات فرهنگی مورد نیاز جامعه دانش‌آموزی و طرح ملی رشدآوند اظهار داشت: اعتقاد ما هم‌افزایی نهادهای فرهنگی و انجام کارهای فرهنگی به صورت زیبا و عالمانه است.

وی افزود: برنامه امروز نمونه عالی همکاری آموزش و پرورش، بسیج دانش‌آموزی، سازمان تبلیغات اسلامی و نهادهای فرهنگی مختلف بود و خروجی بسیار خوبی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: طرح‌های مختلفی امروز ارائه شد که در آموزش و پرورش و در طرح کانون نخبگان بررسی و سطح‌بندی برای مقاطع مختلف دبستان، متوسطه اول و دوم و همچنین مربیان انجام خواهد شد.

وی همچنین دلیل کمبود اقدامات فرهنگی اثرگذار را اینگونه توصیف کرد: کارهای فرهنگی زیادی در سطح جامعه انجام می‌شود اما به دلیل عدم همراهی کافی نهادهای مختلف برخی از آن‌ها به سرانجام خوبی نمی‌رسد‌. جامعه دانش‌آموزی ما تشنه اقدامات فرهنگی است و اگر ما در درون و توسط نهادهای فرهنگی کشور تشنگی آن‌ها را برطرف نکنیم، دشمن آنگونه که میل خودش است برطرف خواهد کرد که شایسته و زیبنده جامعه ما نیست.

ابراهیمی ادامه داد: جوان و نوجوان ما نیاز به کارهای خوب فرهنگی است که ارتقا سطح فرهنگی دینی می‌شود و همین‌جا برای تامین مخاطب برنامه‌های سازمان تبلیغات و نهادهای فرهنگی اعلام آمادگی می‌کنیم. در آموزش و پرورش به صورت خلاقانه بررسی از تحصیل کرده‌هایی که از آموزش عالی و با مدارج و مدارک بالا داشتیم، زیرا تجربه و کارایی این عزیزان کمک شایانی خواهد کرد و آن‌ها مشکل آموزش و پرورش را بهتر می‌شناسند.

وی کانون نخبگان را اینگونه توصیف کرد: این کانون از افراد منتخب رویداد رشدآوند و نفراتی که برجستگی‌های خاصی مانند تألیفات مهم داشتند شکل گرفته و این کانون در گام اول شناخت مشکلات و در گام دوم بررسی و ارائه راهکار حل آن است و  اولین موضوع بررسی شده در پژوهش آنان، نماز جماعت بوده که وقتی نتیجه تحقیقات ایشان به ما برسد آن را در مدارس پیاده خواهیم کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان با مفید دانستن رویدادهای خلاقانه مانند رشدآوند گفت: برنامه امروز که با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی اجرا شد موضوع کار، تعامل بیشتر نهادهای مقدس خانواده، مسجد و مدرسه بود که اگر این 3 نهاد تعاملات خوبی داشته باشند فرایند تربیت به خوبی انجام خواهد شد و اگر بالعکس هم‌افزایی این نهادها را نداشته باشیم تربیت صحیح انجام نشده و یا کند خواهد بود.

وی افزود: تلاش ما ارتباط بیشتر این 3 نهاد به روش‌های مختلف است. راهی که دشمن در پیش گرفته خلوت کردن مساجد و قطع ارتباط خانواده و مدارس با مساجد و تنزل آموزش و پرورش فقط به سطح آموزش است و اما در جامعه باید تلاش کنیم تا ارتباط مسجد، مدرسه و خانواده را در جهت پیشرفت تربیت دینی بیشتر کنیم.

ابراهیمی در خصوص اهمیت فعالیت و اثرگذاری رسانه‌ها گفت: رسانه یک نهاد فعال و عنصر اثرگذار در آگاهی‌بخشی عموم مردم در جامعه است که می‌تواند با تعمیق آگاهی‌بخشی، بستر متعالی شدن جامعه را فراهم کند، همچنین یکی از رسالت‌های مهم رسانه‌ها، واسطه‌گری میان مردم و مسئولان است که اصحاب رسانه باید زبان مردم برای مسئولان و زبان مسئولان برای مردم باشند، اینکه دستاوردهای سازمان یا نهادی توسط رسانه‌ها عرضه و معرفی شود و مورد نقد قرار می‌گیرد، مشکل‌گشای افراد جامعه است.

انتهای پیام/163

 

نظر شما