شناسهٔ خبر: 66700077 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

جاری شدن سیلاب باعث انسداد ۲ جاده در خراسان رضوی شد

صاحب‌خبر -

شفقنا – رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: سیلاب و گل و لای شامگاه پنجشنبه در نیمه شمالی این استان موجب انسداد ۲ جاده درگز-کلات و سبزوار -روداب شد.

به گزارش شفقنا به نقل از ایرنا؛ یوسف بنی اسدی رئیس مرکز مدیریت راه های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی اظهار داشت: جاده درگز – کلات درمحدوده پل “شمسی آباد” در شهرستان درگز و جاده سبزوار-روداب در شهرستان سبزوار به دلیل بارش شدید باران، ورود گل و لای به محور و عدم ایمنی کافی جاده تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

وی بیان داشت: همچنین ساعتی قبل جاده روستایی چخماق به “کله منار” واقع در شهرستان فریمان به علت وقوع سیلاب و نبود ایمنی در این مسیر نیز تا اطلاع بعدی مسدود اعلام شد.

بنی اسدی ادامه داد: هم اکنون سطح جاده های کلات، درگز، مشهد، فیروزه، جغتای، خوشاب، طرقبه شاندیز، صالح آباد و نیشابور به دلیل بارش باران لغزنده است.

رییس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی اظهار داشت: همچنین بارش باران موجب لغزندگی سطح بزرگراه مشهد-چناران شده است.

بنی اسدی افزود: دید افقی رانندگان در جاده باغچه -تربت حیدریه در محدوده رباط سفید به دلیل مه غلیظ محدود شده است.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که جایگاه دوم را در این بخش نصیب این استان کرده است. از مجموع راه های استان ۵۴۵ کیلومتر مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک و مه‌گیر است.

بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی از روز سه‌شنبه سامانه بارشی پرقدرتی در استان فعال شد، این سامانه تا اوایل هفته آینده بارش‌های رگباری همراه با رعد و برق و صاعقه، بارش تگرگ توام با وزش باد شدید و آبگرفتگی، رواناب و سیلاب را در پی دارد.

هواشناسی خراسان رضوی همچنین نسبت به بارش تگرگ، کاهش نسبی دما و امکان اختلال در سیستم حمل و نقل استان در این فاصله زمانی هشدار داده است.

نظر شما