شناسهٔ خبر: 66700020 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

آلمان میزان پول‌های بلوکه شده روسیه را فاش کرد

بر اساس نامه‌ای از وزارت دارایی آلمان که روز چهارشنبه به رؤیت رویترز رسید، در حال حاضر دارایی های روسیه به ارزش ۳.۹۵ میلیارد یورو (۴.۲۸ میلیارد دلار) در این کشور بلوکه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، بر اساس نامه‌ای از وزارت دارایی آلمان که روز چهارشنبه به رؤیت رویترز رسید، در حال حاضر دارایی های روسیه به ارزش ۳.۹۵ میلیارد یورو (۴.۲۸ میلیارد دلار) در این کشور بلوکه شده است.

این رقم شامل دارایی های افراد و شرکت هایی که در پی حمله روسیه به اوکراین تحت تحریم قرار گرفتند و همچنین دارایی‌های خارجی بانک مرکزی روسیه، می‌شود.

این وزارتخانه در نامه ای خطاب به مارکوس هربراند، سیاستمدار حزب دموکرات آزاد آلمان که حامی تجارت در این کشور است، گفت: این مبلغ در معرض نوسانات ارزش گذاری است.

در مارس ۲۰۲۳، وزارت دارایی آلمان به دارایی های بلوکه شده روسیه به ارزش ۵.۲۵ میلیارد یورو اشاره کرده بود. نامه مورخ ۱۰ می این وزارتخانه، تفکیک دقیق یا دلیلی برای کاهش ارائه نکرده است.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا می خواهد از بهره به دست آمده از دارایی های روسیه برای تقویت ارتش اوکراین استفاده کند، پیشنهادی که اولاف شولز، صدراعظم آلمان از آن حمایت کرد.

کریستین لیندنر، وزیر دارایی آلمان، در حال برنامه ریزی برای دریافت مجوز جدید برای اجرای بهتر تحریم ها و تشدید مبارزه با پولشویی است. با این حال، این بحث‌ها در دولت ائتلافی آلمان ماه هاست که به بن بست رسیده است.

نظر شما