شناسهٔ خبر: 66699669 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس اداره بهزیستی قوچان خبرداد؛

اشتغال‌زایی بهزیستی قوچان برای ۴۶۵ مددجو تحت پوشش

قوچان- رییس اداره بهزیستی قوچان گفت: پرداخت ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات موجب اشتغال‌زایی ۴۶۵ مددجو بهزیستی در این شهرستان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی ترنیکی عصر پنجشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران بابیان اینکه سازمان بهزیستی با بهره‌مندی از مشارکت‌های مردمی به دنبال رفع نیازهای مسکن، جهیزیه، تحصیل و … مددجویان تحت پوشش خود است، اظهار کرد: سال گذشته با همیاری خیرین ۲ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان توزیع لوازم‌التحریر، بخاری، جهیزیه، بسته معیشتی و کمک‌های خدماتی همچون وکالت، پزشکی و… صورت گرفته است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان از توزیع ۳۰۰ بسته لوازم‌التحریر و کیف میان دانش آموزان تحت پوشش به ارزش ۱۵۰ میلیون تومان خبر داد و افزود: علاوه بر توزیع ۲۸ سری جهیزیه و کمک‌هزینه آن به ارزش ۶۵۵ میلیون تومان و ۶۰۰ بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ میلیون تومان، ۲۴ دستگاه بخاری به ارزش ۶۰ میلیون تومان هم میان مدد جویان توزیع‌شده است.

وی با اشاره به اینکه مسکن یکی از دغدغه‌های سازمان بهزیستی بوده و نقش مهمی در توانمندسازی افراد تحت پوشش دارد، گفت: سال گذشته ۵ میلیارد و ۴۲۱ میلیون تومان تسهیلات در حوزه کمک‌هزینه ودیعه مسکن و خرید پرداخت شد که ۲ میلیارد و ۸۶۱ میلیون تومان آن به حوزه ساخت اختصاص دارد.

ترنیکی با یادآوری این مطلب که برخی از مددجویان تحت پوشش متقاضی مسکن، امتیازات آب، برق و گاز آن‌ها به‌صورت رایگان تأمین‌شده است، بیان کرد: ۱۵۹ مددجو از تسهیلات حوزه مسکن استفاده کرده‌اند که به ۵۰ نفر آن‌ها تسهیلات ۲ میلیارد و ۵۶۰ میلیون تومانی ودیعه پرداخت‌شده است.

رئیس اداره بهزیستی قوچان میزان تسهیلات اشتغال‌زایی پرداخت‌شده به ۴۶۵ مددجو تحت پوشش این سازمان را در سال گذشته ۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان دانست و خاطرنشان کرد: با تعهد اشتغال بالای ۱۰۰ درصدی این مددجویان توانسته‌اند در حوزه‌های دامداری و خدماتی نظیر آرایشگری، خواروبار و … مشغول به فعالیت شوند.

وی یادآور شد: برای مشکلات مددجویان ساکن در مسکن مهر جلسات متعددی با فرمانداری و دستگاه‌های مرتبط برگزارشده است تا مشکلات موجود مرتفع شود و یکی از تأکیدات اصلی بهزیستی بر مسئله مناسب‌سازی است.

ترنیکی تأکید کرد: بهزیستی این شهرستان ۶ هزار پرونده در حوزه زنان سرپرست خانوار، بیماران ازکارافتاده، معلولین و… دارد که با اعضای خانواده به حدود ۱۸ هزار نفر می‌رسند و این سازمان ماهیانه ۶ میلیارد تومان هزینه مستمری واریز می‌کند.

نظر شما