شناسهٔ خبر: 66699577 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

ساخت سریال و نمایش از زندگینامه « مختومقلی»

استاندار گلستان بر ضرورت استفاده از ابزارهای هنری برای معرفی بیشتر مختومقلی و اندیشه او تأکید کرد و یادآور شد: قرار بود برای مختومقلی فراغی سریال بسازند و نمایش تولید کنند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، علی‌محمد زنگانه عصر امروز در مراسم نکوداشت دویست و نود و یکمین سالروز ولادت مختومقلی فراغی اظهار کرد: مختومقلی شاعری است که در اشعارش از معارف و آموزه‌های دینی بهره برده و دغدغه موضوعات اجتماعی و اخلاقی را داشته است.

استاندار گلستان گفت: دلیل ماندگاری مختومقلی فراغی این است که به مضامین نابی از اسلام و سیره اهل بیت (ع) توجه داشته و لازم است اینگونه الگوهای وحدت‌آفرین با به‌کارگیری ظرفیت‌های هنری بیش از پیش به جامعه شناسانده شوند.

وی مختومقلی فراغی را پدر شعر و ادبیات ترکمن دانست و افزود: شعر مختومقلی، شعری اجتماعی و برگرفته از کنشگری او در مسائل و موضوعات مبتلابه جامعه عصر خود بوده است. مختومقلی، شاعری مردمی بود که همواره دغدغه مردم خود را داشت و شاید مهم‌ترین دلیل زنده بودن اشعار مختومقلی همین باشد.

زنگانه با بیان اینکه عرفان مختومقلی، عرفانی اجتماعی بوده است، آن را نیاز جامعه کنونی دانست و گفت: ما به عرفانی نیاز داریم که سبب توسعه فردی شود و در عین حال جامعه‌ را هم بسازد.

وی با تأکید بر ضرورت شناساندن شخصیت مختومقلی فراغی به نسل جوان گفت: باید چشمه اندیشه و معرفت مختومقلی فراغی در جامعه و جهان جاری شود. لازم است این اندیشه‌های تقریبی و وحدتی به دانش آموزان معرفی شود و آموزش‌ و پرورش این فرصت را غنیمت بشمارد.

استاندار گلستان بر ضرورت استفاده از ابزارهای هنری برای معرفی بیشتر مختومقلی و اندیشه او تأکید کرد و یادآور شد: قرار بود برای مختومقلی فراغی سریال بسازند و نمایش تولید کنند اما هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است اما امیدوارم بتوانیم با استفاده از ظرفیت هنرمندان مردمی  متعهد این اتفاق را رقم بزنیم.

انتهای پیام/582

نظر شما