شناسهٔ خبر: 66699446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

برگزاری دومین اجلاسیه شهدای معلم فارس برگزاری دومین اجلاسیه شهدای معلم فارس

بارشِ باران، ساحتِ شبستان امام خمینی را برای حضور 3 هزار معلم، آب و شانه کرده بود؛ آموزگارانی که برای گرامیداشت شهدای معلم آمده بودند. وزیر آموزش و پرورش در این اجلاسیه، معلمان را زیرساخت سرافرازی و اقتدار ملت و هویت سازِ آینده برشمرد و گفت: معلمان شهید آینده ای قوی، غنی و مقتدر را به دست ما سپرده

صاحب‌خبر -

بارشِ باران، ساحتِ شبستان امام خمینی را برای حضور 3 هزار معلم، آب و شانه کرده بود؛ آموزگارانی که برای گرامیداشت شهدای معلم آمده بودند.
وزیر آموزش و پرورش در این اجلاسیه، معلمان را زیرساخت سرافرازی و اقتدار ملت و هویت سازِ آینده برشمرد و گفت: معلمان شهید آینده ای قوی، غنی و مقتدر را به دست ما سپرده اند و اعتماد به نفس ملی و شکست ناپذیری امروز ما مدیون و مرهون آنان است. 
«رضا مراد صحرایی» با تاکید بر اینکه سند تحول به دنبال تغییر نیست، اضافه کرد: خواهانِ تحولی هستیم که در نظام و مکتب خود برای تعالی ملت و پرورش نسل آینده از الگوهایی مبتنی بر فطرت الهی بهره گیرد و ارتقاء و افزایش بهره وری را به دنبال داشته باشد. 
وی که معتقد است سند تحولِ نظام تعلیم و تربیت اسلامی به عنوان یک نظام پویا، هیچ گونه کاستی ندارد، ادامه داد: این سند می گوید دانش آموزانِ جهان اندیش و وطن دوست تربیت کنید.
صحرایی با اعلام اینکه به زودی نشان ملی معلمی در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب خواهد رسید، گفت: با این اقدام معلمان که همواره راه گشا و بن بست شکن بوده اند به جامعه معرفی می شوند.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه پیام اجلاس به تمام مسئولان کشوری، توجه به دانشگاه فرهنگیان است، افزود: اگر به دلیل تعلل مسئولان، محدودیتی بر این دانشگاه بماند، آینده ما را نخواهد بخشید؛ چرا که معلم معمار آینده و کلید عنصر تمدن سازی است.  
در پایان این اجلاس ضمن تجلیل از برخی خانواده های شهدای معلم از پوستر طرح پژوهشی «قلم های نو، قدم های نو» رونمایی شد. این طرح ویژه فرهنگیان فارس است و در قالب مقاله نویسی و تجربه نگاری اجرا می شود. همچنین نمایشگاه «همیشه معلم» نیز با ابتکار معلمان جوان سازمان بسیج فرهنگیان فارس در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برپا شد.

انتهای پیام

نظر شما