شناسهٔ خبر: 66699167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

وزیر صمت:

برنامه جامع حمایت از صنایع تدوین شده است

بابل- وزیر صنعت، معدن و تجارت از تدوین برنامه جامع برای حل مشکلات و حمایت از واحدهای صنعتی در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، عباس علی آبادی شامگاه پنجشنبه در حاشیه بازدید از طرح‌های صنعتی استان با بیان اینکه برنامه جامعی در وزارت صمت برای حل مشکلات واحدهای صنعتی در کشور تدوین شده است، افزود: امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور استفاده کنیم.

وی گفت: با توجه به اینکه مازندران به لحاظ شرایط اقلیمی یک استان ویژه، خاص و پرظرفیت در کشور است و می‌توانیم با بهره گیری از پتانسیل و اقلیم این استان در کشور جهش اقتصادی خوبی داشته باشیم.

وی ادامه داد: یکی از ظرفیت‌های خوب مازندران همجواری با دریای خزر است و اگر صنایع دریامحور بر مدار دانش بنیان و با نگاه صادراتی در منطقه شمال کشور شکل بگیرد، می‌تواند شکوفایی اقتصادی در مازندران را شکل دهد.

وزیر صمت تصریح کرد: برخی از افراد در راستای اخذ مجوز از وزارت صمت اقدام به دریافت زمین و تسهیلات ساخت واحدهای تولیدی کردند اما متأسفانه واحدهای تولیدی خود را راه نینداختند و از همین جا اعلام می‌کنم بر اساس قانون با این افراد برخورد شود.

علی آبادی یادآور شد: وزارت صمت هیچ محدودیتی برای تخصیص ارز برای تأسیس و توسعه واحدهای تولیدی ندارد و براساس توافق و پیگیری انجام شده با بانک مرکزی، بابت تأمین ارز به حوزه تولید کمبودی در کشور وجود ندارد، منتها باید نیاز آنها به ارز احراز شود و به ویژه اینکه ارز را به محصولاتی اختصاص دهیم که در حوزه صادرات فعال هستند.

وی تاکید کرد: صنایعی که رویکرد صادراتی نداشته باشند، از سوی وزارت صمت مورد حمایت قرار نخواهند گرفت.

نظر شما