شناسهٔ خبر: 66698741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

آمار مبادلات تجاری ایران با همسایگان اعلام شد

وزیر امور خارجه گفت: حجم مبادلات تجاری جمهوری اسلامی ایران با همسایگان هم اینک به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از همشهری‌آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از بخش بین‌الملل سی و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: ارتباط با همسایگان و مناسبات دو جانبه، مرکز سیاست خارجی دولت آقای رئیسی است و خرسندیم که حجم مبادلات تجاری ما با همسایگان به بیش از ۹۰ میلیارد دلار رسیده است.

وی افزود: روابط قوی و نیرومندی را با همه همسایگان شمالی، غربی، شرقی و جنوبی داریم. سیاست همسایگی به ما کمک کرده تا بتوانیم در توسعه اقتصاد، علم، فناوری، ‌همکاری‌های علمی، فرهنگی و گردشگری و دانشگاهی گام‌های مهمی برداریم.

امیرعبداللهیان گفت: همچنین در حوزه صنعت و معدن با توجه به ظرفیت‌های بالایی که در ایران وجود دارد، ما از همکاری قوی با کشورهای همسایه برخورداریم.

وزیر امور خارجه تاکید کرد: در بین همسایگان، حوزه تمدنی و حوزه زبان فارسی را هم در بخش شبه قاره، در افغانستان، تاجیکستان و پاکستان داریم و در این حوزه ها هم با نگاه به مباحث تمدنی و زبان فارسی اقدام های خیلی موثری انجام شده و سفر اخیر رئیس جمهوری به پاکستان در این چارچوب و این نگاه هم دیده شده است.

نظر شما