شناسهٔ خبر: 66698612 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رییس پارک علم و فناوری البرز خبر داد؛

صدور اولین سند حدنگاری و اعیانی کشور در پارک علم و فناوری البرز

کرج- رییس پارک علم و فناوری استان البرز از صدور اولین سند اعیانی کشور در این مجموعه خبر داد و گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ماده ۱۶ و ۱۸ پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

‌به گزارش خبرنگار مهر، مهدی عباسی عصر پنج شنبه در نشست هم اندیشی با اساتید دانشگاه‌ها و فعالان زیست بوم نوآوری، شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق و نخبگان اقتصادی البرز که با حضور معاون حقوقی رئیس جمهور در پارک علم و فناوری این استان برگزار شد، گفت: مجتمع تحقیقاتی شهدای جهاد دانشگاهی در فضایی بالغ بر ۱۰۰ هکتار واقع شده که ۲۶.۲ هکتار از آن مستقیماً در اختیار پارک علم و فناوری البرز است.

وی با اشاره به اینکه مجوز فعالیت پارک علم و فناوری البرز در سال ۱۳۸۷ صادر شد اما این مجموعه فعالیت رسمی خود را در سال ۱۳۹۲ آغاز کرد، مطرح کرد: در حال حاضر ۱۳۳ شرکت فناور دانش بنیان و خلاق در این پارک مستقر هستند و برای حدود یک هزار و ۶۰۰ نفر به صورت مستقیم اشتغالزایی شده است. در سال گذشته فروش شرکت‌های مستقر در پارک علم و فناوری البرز به بیش از سه هزار میلیارد تومان رسید.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با اشاره به اینکه سه برابر میانگین کشوری، شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه مستقر هستند، از راه اندازی سه ساختار فناوری جدید در استان البرز با همکاری بخش دولتی و خصوصی و ورود بخش خصوصی به پارک علم و فناوری با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۵۰ میلیارد تومان به صورت مستقیم خیر داد و افزود: اکنون ۴۶۶ شرکت دانش بنیان در البرز مشغول فعالیت هستند.

عباسی با اشاره به ثبت این آمار در سایت معاونت علمی ریاست جمهوری و با بیان اینکه البرز در این حوزه حائز رتبه چهارم کشوری است، مطرح کرد: البرز در حوزه دارویی شرایط بسیار خوبی دارد و پس از استان تهران، رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده و در حوزه مواد پیشرفته و محصولات مبتنی بر فناوری‌های شیمیایی با ۸۷ شرکت ثبت شده رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

وی با اشاره به کسب رتبه چهارم کشور در حوزه ملزومات و تجهیزات پزشکی توسط البرز بیان کرد: البرز در حوزه برق و الکترونیک حائز رتبه پنجم، در حوزه کشاورزی و صنایع تبدیلی با ثبت ۴۳ شرکت دانش بنیان حائز رتبه دوم و در حوزه ماشین آلات و تجهیزات پیشرفته نیز با ۱۳۷ شرکت حائز رتبه سوم کشور است. در حوزه خدمات تجاری سازی نیز در سه سال اخیر هفت شرکت دانش بنیان راه اندازی شده است.

راه اندازی سامانه جریان اقتصادی نوین با ثبت بیش از ۶۷۷ محصول

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز با بیان اینکه در حوزه دارو این استان با ۶۰ شرکت پس از تهران بیشترین تعداد شرکت‌های دانش بنیان را دارد، به روند رو به رشد شرکت‌های دانش بنیان در البرز اشاره و خاطرنشان کرد: فروردین سال ۱۴۰۰، تعداد شرکت‌های دانش بنیان در این مجموعه ۲۵۶ مورد بود که امروز به ۴۶۶ شرکت رسیده و امید است تا پایان سال جاری رشد ۱۰۰ درصدی را شاهد باشیم.

عباسی از راه اندازی سامانه جریان اقتصادی نوین تحت عنوان جان با ثبت بیش از ۶۷۷ محصول خبر داد و بیان کرد: یکی از مشکلات مبتلا به شرکت‌های دانش بنیان مالکیت فکری آنها بود که پس از سه سال پیگیری، دبیرخانه دائمی سیاستگذاری، ترویج و توسعه مالکیت فکری کشور به پارک علم و فناوری البرز واگذار شد. آبان امسال میزبان چهارمین کنفرانس ملی انجمن علمی پارک‌های فناوری و سازمان‌های نوآوری هستیم.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز ملی مهارت و نخستین مرکز نوآوری و احیای واحدهای اقتصادی کشور در پارک علم و فناوری البرز و نیز استفاده از توان بخش خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان در جهت احیای واحدهای نیمه فعال یا غیرفعال عنوان کرد: برای نخستین بار مدل واگذاری اراضی را به صورت عملی آغاز کردیم و تاکنون هفت زمین در پارک علم و فناوری استان البرز به صورت قطعی به شرکت‌های دانش بنیان واگذار شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از صدور اولین سند اعیانی کشور در این مجموعه خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره از محل تبصره ماده ۱۶ و ۱۸ پرداخت و طی یک سال گذشته ۲۰ محصول جدید با حضور مقامات ملی و استانی رونمایی شد. همچنین البرز از نظر برگزاری رویدادها جزو پنج استان اول کشور هستیم.

پیگیری تخصیص اعتبار مصوبه سفر رئیس جمهور، واگذاری ساختمان‌های بلااستفاده دستگاه‌ها به شرکت‌های دانش بنیان، همکاری شهرستان‌ها در راه اندازی ساختارهای فناوری، افزایش بودجه پارک و استفاده از طرح کمک‌های فنی و اعتباری استان البرز از جمله درخواست‌های رئیس پارک علم و فناوری استان البرز از دولت بود که در این نشست مطرح شد.

نظر شما