شناسهٔ خبر: 66698599 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۲۵ درصد درمان‌های نازایی در اردبیل با موفقیت همراه است

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۵ درصد مراجعات به مراکز درمان ناباروری با موفقیت و نتایج مثبت همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، علی محمدیان عصر پنجشنبه در مراسم گرامیداشت جمعیت در اردبیل اظهار داشت: در دولت سیزدهم با هدف تحقق برنامه جوانی جمعیت توسعه مراکز خدماتی به زوجین نابارور را شاهد هستیم که چهار مرکز به صورت تخصصی در این استان ارائه خدمات می‌کنند.

وی تصریح کرد: از سال 96 مرکز درمان ناباروری ریحانه در کنار سه مرکز دیگر فعالیت خود را آغاز کرده و بیش از 10 هزار زوج به این مراکز مراجعه کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: سال گذشته 2 هزار و 800 نفر زوج نابارور با مراجعه به این مرکز تحت مداوا قرار گرفتند که 25 درصد درمان آنها با موفقیت همراه بوده است.

محمدیان ضرورت همراهی زوجین و صبوری آنها را در درمان این موضوع یادآور شد و افزود: علل و عوامل مختلف در ناباروری مردان مطرح است که مسأله ژنتیکی، سبک زندگی و تغذیه از عوامل مهم است و در کنار آن علل نازایی بانوان نیز به موضوعات مختلف بر می‌گردد که در این زمینه باید مراقبت‌های بیشتر انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: در سطح کشور پیش‌بینی می‌شود 75 هزار زوج نابارور تحت پوشش بیمه سلامت باشند که تعدادی از این زوج‌های نابارور در استان اردبیل از خدمات مراکز تخصصی بهره‌مند هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: با روش‌های مختلف و پیشرفته امکان حل این موضوع وجود دارد و نظام سلامت با همراهی بیمه‌ها تلاش می‌کنند تا هزینه‌‌های زوجین کاهش یافته و امکان بهره‌مندی از این مزایا فراهم آید.

محمدیان به نشان دار شدن بیماران در این زمینه اشاره کرد و ادامه داد: بیش از 66 قلم دارو و 20 آزمایشگاه در پوشش بیمه‌ای قرار گرفته و مراکز تخصصی درمان ناباروری سعی می‌‌کنند تا حمایت‌های لازم را انجام داده و طرف قرارداد با بیمه‌های سلامت باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: تلاش ما بر این است تا این زوجین با آرامش خاطر و صبوری دوران درمان را سپری کرده و شاهد به دنیا آوردن فرزندان توسط این خانواده‌ها و زوجین باشیم.

انتهای پیام/131

نظر شما