شناسهٔ خبر: 66698595 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

اردبیل ۱۷۸ بقعه متبرکه و امامزاده دارد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: استان اردبیل دارای ۱۷۸ بقاع متبرکه و امامزاده است که با رویکرد جدید در صدد بهره‌برداری از این فضاهای معنوی هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حجت‌‌الاسلام مهدی ستوده عصر پنجشنبه در همایش بزرگداشت امامزادگان در امامزاده حلیمه خاتون اردبیل اظهار داشت: امامزادگان اماکن متبرکه‌ای هستند که در استان اردبیل همواره مورد احترام و تکریم مردم بوده و شاهد حضور اقشار مختلف مردم در مناسبت‌‌های مختلف هستیم.

وی تصریح کرد: نگاه به امامزاده‌ها و بقاع متبرکه نسبت به سال‌های گذشته تغییر پیدا کرده و ما سعی می‌کنیم از این ظرفیت معنوی و مذهبی برای برگزاری جلسات قرآنی، هیأت‌های مذهبی، برنامه‌های آموزشی، تربیتی، دینی و اجتماعی استفاده کنیم.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل گفت: حتی برخی از امامزاده‌ها، بقاع متبرکه و فضاهای در اختیار اوقاف به مکان تولیدی و تقویت نظام اقتصادی تبدیل شده تا خانواده‌ها بتوانند شرایط مناسبی را در درآمدزایی و ارزش افزوده بیشتر شاهد باشند.

ستوده افزود: قطعا توسعه این فعالیت‌‌‌ها می‌تواند در کنار اقدامات ترمیمی و بهسازی، فضای مناسبی را در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه فراهم کند تا بهره‌برداری‌های درست و اصولی را از این فضاها با نگاه معنوی، دینی و ارزشی شاهد باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: اکثر امامزاده‌ها و بقاع متبرکه استان در طول سال شاهد زائران و مؤمنانی است که تلاش می‌کنند به رونق فعالیت‌های این فضاها کمک کرده و به نوعی همراهی خود را در این زمینه نشان دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اردبیل بیان کرد: در مناسبت‌های مختلف به ویژه فصول گردشگری از ظرفیت امامزاده‌ها برای حضور گردشگران نیز استفاده می‌شود تا با برگزاری برنامه‌های متنوع در فصل تابستان در قالب اوقات فراغت و نشاط و تعالی زمینه برای حضور نوجوانان و جوانان نیز در این فضا برای آشنایی بیشتر فراهم آید.

ستوده اضافه کرد: در استان اردبیل فعالیت‌های مؤثر و خوبی را در طول سال و در مناسبت‌های مختلف در امامزاده‌ها و بقاع متبرکه شاهد هستیم و امسال نیز این تنوع و تکثر را در برنامه‌ریزی‌ها مد نظر قرار دادیم.

انتهای پیام/131

 

نظر شما