شناسهٔ خبر: 66698336 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

راه قهرمانی هموار شد؛

سپاهان 1 ملوان 0: پیش به سوی لیگ الیت آسیا

تیم فوتبال سپاهان با ارائه یک بازی هدفمند و هوشیارانه اجازه نداد بار دیگر ملوان در ورزشگاه نقش جهان این تیم را غافلگیر کند و حالا دو گام دیگر تا قهرمانی فاصله دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش‌سه"، پس از مشخص شدن حضور گل‌گهر، مس رفسنجان و آلومینیوم اراک در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، سپاهانی‌ها هم توانستند با پیروزی یک بر صفر مقابل ملوان در ورزشگاه نقش جهان به جمع 4 تیم پایان مسابقات جام حذفی سال جاری برسند. مورایس و شاگردانش با اندیشه پیروزی ولی محتاطانه وارد زمین شدند. آنها توپ و میدان را در اختیار داشتند ولی بی‌محابا حمله نمی‌کردند. تا دقیقه 40 شاهد چند موقعیت جدی از سوی سپاهانی‌ها روی دروازه ملوان بودیم که سرانجام این حملات 5 دقیقه مانده به پایان وقت‌های نیمه اول ثمر داد و طلایی پوشان اصفهانی در فضای پرشور ورزشگاه نقش جهان که بیش از 15 هوادار را در دل خود جا داده بود، موفق شدند روی پاس مواج امید نورافکن و ضربه سر شیرجه‌ای فرشاد احمدزاده به گل اول مسابقه دست پیدا کنند.

ویدئو: 332960

با اتکا به این نتیجه سپاهان با آرامش به رختکن رفت و در نیمه دوم به جای افزایش تعداد گل‌های خود اولویت را بر حفظ نتیجه و عملکرد بی‌نقص در فاز دفاعی قرار داد و درنهایت پس از 45 دقیقه بازی پرفشار و فیزیکی شاگردان مورایس موفق شدند وقتی سوت پایان مسابقه به صدا درآمد، با پیروزی از زمین مسابقه خارج شوند.

با این نتیجه سپاهان در مرحله نیمه نهایی برای صعود به فینال باید با گل‌گهر بازی کند. میزبان این مسابقه هم با قرعه تعیین خواهد شد، چرا که هر دو تیم در مرحله یک چهارم میزبان بودند. از سوی دیگر با حذف تراکتور حالا سپاهان بیشترین شانس را برای قهرمانی جام حذفی و حضور در مرحله پلی آف لیگ نخبگان آسیا دارد.

شرح بازی:

بازی که شروع شد خیلی زود سپاهان بازی را در دست گرفت و با شوت محمد کریمی در دقیقه 6 مشخص شد که آنها برای پیروزی در این مسابقه مصمم هستند. در ادامه و تا دقیقه 40 شاهد چند موقعیت جدی دیگر از سوی سپاهان بودیم و البته ملوانی‌ها هم روی ضدحملات دو سه موقعیت نصفه و نیمه ایجاد کردند. سرانجام در دقیقه 40 ارسال نورافکن در شرایطی که سپاهانی‌ها یک‌بار دیگر پشت دروازه تیم مهدی تارتار خیمه زده بودند به احمدزاده رسید و با اشتباه افشار دروازه تیم میهمان فرو ریخت.

در نیمه دوم شاهد یک بازی فیزیکی از سوی دو تیم بودیم که پیش بودن سپاهان سبب شد تا آنها فضاها را به خوبی ببندند و اجازه موقعیت‌سازی به تیم ملوان ندهند. در مقابل وقتی شاگردان مورایس صاحب توپ می‌شدند بلافاصله به حمله می‌رفتند و دو سه مرتبه تا آستانه ثبت گل دوم هم پیش رفتند. در نهایت در دقایق پایانی مورایس با وارد کردن دانشگر به زمین خط دفاعی خود را مستحکم‌تر کرد و توانست با ارائه یک نمایش دفاعی پیروزی ارزشمند تیمش و صعود به مرحله نیمه نهایی جام حذفی را حفظ کند.

پنجشنبه 27 اردیبهشت 1403 
سپاهان اصفهان - ملوان بندرانزلی
داور: امیرسامان سلطانی 
کمک‌ها: علیرضا مرادی، هادی طوسی و عباس راکی
ناظر: یدالله جهانبازی

🟡ترکیب سپاهان برابر ملوان

نیما میرزازاد، هادی محمدی، سیاوش یزدانی، برایان دابو، سیدمحمد کریمی، رامین رضاییان، فرشاد احمدزاده، کاوه رضایی (۹۰ محمد دانشگر)، آریا یوسفی، امید نورافکن (۷۸محمدجواد حسین‌نژاد) و شهریار مغانلو (۷۲ رضا اسدی)
سرمربی: ژوزه مورایس

ترکیب ملوان برابر سپاهان

افشار صداقت، میلاد باقری، رضا جعفری، آرمان اکوان، محمدرضا بردبار، پدرام قاضی‌پور، مجید عیدی، پویا پورعلی، مهران احمدی، میلاد سرلک و محمدرضا سلیمانی (۶۶ سهیل فداکار) 
سرمربی: مهدی تارتار

️شرح گل:

سپاهان (۱-۰): ارسال مواج نورافکن برای فرشاد احمدزاده روی تیرک دوم با ضربه سر این بازیکن همراه شد و در ادامه اشتباه افشار صداقت سبب شد که گل اول مسابقه در دقیقه ۴۰ رقم بخورد.

ویدئو: 332938

لحظات حساس:

دقیقه ۶: شوت سرکش محمد کریمی کاپیتان تیم فوتبال سپاهان با اختلاف بسیار ناچیزی از بالای دروازه به بیرون رفت و روی تور دروازه قرار گرفت تا مهم‌ترین موقعیت بازی در دقیقه ۶ ایجاد شده باشد.

دقیقه ۱۴: شوت محمدرضا سلیمانی از داخل محوطه جریمه کم قدرت بود ولی می‌رفت برای میرزازاد که این توپ را دو ضرب دفع کرد تا شاید برای سپاهان مشکل ایجاد کند که مدافعین از راه رسیدن و این خطر دفع شد.

دقیقه ۱۶: پاس در عرض شهریار مغانلو به شکل خطرناک دهانه دروازه را طی کرد و به اوت رفت.

دقیقه ۴۵: ضربه سر مهاجم ملوان آرام زده شد و به راحتی در دستان نیما میرزازاد قرار گرفت.

دقیقه ۵۳: شوت کاوه رضایی بی‌دقت زده شد و با اختلاف زیادی از کنار دروازه راهی اوت شد.

دقیقه ۸۷: ضربه ایستگاهی رامین رضاییان با فاصله زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

اتفاق ویژه: 
سپاهان که در لیگ نتایج خوبی در هفته‌های اخیر کسب نکرده، با پیروزی مقابل ملوان و عملکردی که داشت نشان داد که مدعی اصلی این جام است. آنها پس از چند سال بار دیگر در آستانه قهرمانی در جام حذفی قرار گرفته‌اند. آخرین قهرمانی این تیم پرافتخار فوتبال ایران در جام حذفی به 11 سال قبل برمی‌گردد که باید دید در این فصل با چه عملکردی به کارشان خاتمه می‌دهند.

بهترین بازیکن:
فرشاد احمدزاده زننده تک گل این مسابقه بود و در طول مسابقه نیز با دوندگی‌های بی‌امان خود سعی بر برهم زدن تعادل بازی ملوانی‌ها داشت و مورایس به همین خاطر او را تا انتها در زمین حفظ کرد.

️حواشی:

*نیمکت‌نشینی پیام نیازمند و حضور نیما میرزازاد یکی از تصمیمات جسوران مورایس در این مسابقه است و همینطور می‌توان به حضور رضا اسدی، رضا شکاری و محمدجواد حسین‌نژاد روی نیمکت اشاره کرد.

*تا پیش از شروع مسابقه باران در ورزشگاه نقش جهان می‌بارید ولی دقایقی پیش از شروع مسابقه باران قطع شد تا هواداران حاضر در استادیوم با شرایط کاملاً مساعدی به تماشایی مسابقه حساس و سرنوشت‌ساز بنشینند.

*پیش از شروع مسابقه هواداران تیم فوتبال سپاهان جو بسیار تماشایی‌ای را در ورزشگاه به راه انداختند.

*بیش از ۱۵ هزار هوادار سپاهانی در این مسابقه به تماشای عملکرد شاگردان مورایس در ورزشگاه نقش جهان نشسته‌اند.

*غیبت حبیب فرعباسی در این مسابقه حسابی به چشم آمد و مهدی تارتار هم با شروع نیمه دوم افشار صداقت را به دلیل اشتباهی که در نیمه اول داشت تعویض کرد تا خشم خود را از عملکردش نشان داده باشد.

*میگل تکسیرا دستیار پرتغالی ژوزه مورایس به دلیل اعتراض به تصمیم امیرسامان سلطانی با کارت زرد این داور مواجه شد.

نظر شما